Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvilken utstyr og modell skal man velge?

Startet av kennethl, fredag 18. april 2014, klokken 06:54

« forrige - neste »

kennethl

Er det flere som har mottatt en mail eller tlf fra Tesla med beskjed om at de ønsker å få inn bilen for sjekk? Ringte meg i morges med beskjed om å ikke kjøre bilen, de henter den med en flakbil og gir meg leiebil fram til mandag.

Var noe med kommunikasjon til instrumentene canbus issue.

Epleskreller

Ikke hørt noe her..

Hvor lenge har du hatt bilen?

Kan det ha en sammenheng med disse feilene? så du også hadde opplevd det..
Sitat fra: Patosan på torsdag 03. april 2014, klokken 18:24
Fel denna eftermiddag nära jag körde från jobb:

1) Det startade med rött ljus i porten till laddare. Detta hade jag aldrig innan jag fick 5.9 installerat hos Tesla. Såg också att det på dash stod att jag skulle kontakta Tesla. Beskedet var borta när jag kom in i bilen, så jag bara körde.

2) Ca 500 meter senare snor sig hastighetsmätaren, visar bild på bilen med text 'car off'. Bilen kör fortfarande så jag forsätter köra med viss fascination.

3) 50 meter senare kommer hastighetsmätaren tillbaka, och samtidigt en rad fel i snabb följd: 'regen braking disabled', 'stability control disabled - proceed with caution', 'traction control disabled' ++. Det var för många till att skulle hinna se dem.

Stoppade bilen och startade igen, men felen var fortfarande där. Inte förrän jag stängde av all power genom skärmen, och trampade på broms för att slå den på igen, var allt normalt igen.
Körde sedan 170 km utan problem.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

kennethl

Hatt den en ukes tid... Samme feil som du og et par andre he beskrevet.

frekri

Jeg måtte tilbake til drammen for å at de skulle ordne noe mellom frunken og kabinen etter hva jeg skjønte. Tror det var en slags støyskjerming(elektronisk) I tillegg ligger det inne på deres systemer at de skal skifte dashboardskjermen, men de var tomme for den akkurat nå.
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

tormodl

@kennethl:

Synest emnet "Tesla recall" du valgte var i overkant dramatisk sjølv om dei vil ha din bil inn for å sjekka den.

Kunne i alle fall ha spandert eit spørsmålstegn :P eller ennå bedre - brukt noko a la dette:

"Tesla vil henta bilen min for sjekk - nokon andre som har opplevd dette?"
Tesla Model S P85+ | Dolphin Grey, grått skinn, carbon, grå 21" turbine, sølv 19" cyclone, panotak, alt minus barnesete
Bestilt: 27.12.12 - #P22xx | Finalize: 17.05.13 | I produksjon:  01.10.13 - VIN 195xx | Levert: 15.11.13

kennethl

Kan informere deg om at det var ordene som de brukte selv... Nå må vi ikke være så redde for at det er feil på bilen at vi blir helt paranoide her.

Når de ringer og sier at det et boen bilet som de vil hente, og samtidig sier at du ikke skal kjøre bilen så er det en recall, forøvrig skulle han hente flere i nabolaget også.

tormodl

Tja, eg føler meg ikkje veldig paranoid i alle fall - men følte at dette var litt som å ropa "ulv, ulv".

Ein recall er vel hvis dei tilbakekallar alle bilar for å retta ein feil alvorleg på dei, eller ein delvis recall hvis det gjeld bilar med serienr mellom X og Y, eller produsert i eit bestemt tidsrom.

Forresten, trur du har ein liten skriveleif i innlegget - forstod ikkje heilt kva "det et boen bilet som de vil hente" betydde. :P
Var det "det er noen biler som de vil hente" ?

Har du ei overivrig ordliste som har hjelpt deg litt ?  :-*
Tesla Model S P85+ | Dolphin Grey, grått skinn, carbon, grå 21" turbine, sølv 19" cyclone, panotak, alt minus barnesete
Bestilt: 27.12.12 - #P22xx | Finalize: 17.05.13 | I produksjon:  01.10.13 - VIN 195xx | Levert: 15.11.13

getor

kennethl

Spørs om ikke det er fingrene som er for tjukke :) nå ja uansett er bilen hentet, super service og jeg fikk leiebil, samt at de leverer bilen til meg igjen på mandag.

Chlangum

@kennethl

Tesla som leiebil eller?
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

tormodl

Det er flott at dei tar det alvorleg og fiksar problem raskt. Og lykke til med servicen og håpar du slepp fleire sånne hendelsar i framtida. :-)

Ei helg uten Tesla er jo uansett ei dårleg helg...

turfsurf

Sitat fra: kennethl på lørdag 05. april 2014, klokken 12:05
Er det flere som har mottatt en mail eller tlf fra Tesla med beskjed om at de ønsker å få inn bilen for sjekk? Ringte meg i morges med beskjed om å ikke kjøre bilen, de henter den med en flakbil og gir meg leiebil fram til mandag.

Var noe med kommunikasjon til instrumentene canbus issue.

Fikk ikke noen recall, men på service forrige torsdag byttet de noen kabler ifm med instrumentene. Sa det var en "føre-var" sak.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Voll1

Mange av feilene som krever utbedring kan sikkert gjelde flere biler med tilnærmet samme produksjons-tidspunkt. Derfor ville det vært fint om flere kunne legge inn både VIN og leveringsdato i "signaturen".
Model S  2013-2018
Model X  2017-

Muffinman

Sitat fra: frekri på lørdag 05. april 2014, klokken 13:09
Jeg måtte tilbake til drammen for å at de skulle ordne noe mellom frunken og kabinen etter hva jeg skjønte. Tror det var en slags støyskjerming(elektronisk) I tillegg ligger det inne på deres systemer at de skal skifte dashboardskjermen, men de var tomme for den akkurat nå.
Kunne vært en fin ting om de klarte å skjerme slik at det gikk an å legge mobilen i midten uten at det slo inn på anlegget. Bra sjanseløst å kjøpe midkonsoll med mobilholder før det er gjort ihvertfall.

laumb

Fungerer fint med mobilen i midten, men den må ligge nærmere "bakenden" enn 15cm. Der slår den ikke inn.
Ikke iPhone 5 i hvert fall..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA