Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Retro støyisolering

Startet av TRM, onsdag 16. april 2014, klokken 07:43

« forrige - neste »

Corny

Sitat fra: ArneS på fredag 04. april 2014, klokken 08:34
Ja, Tesla Model S vil kunne lade på alle disse, men ikke før i mai.
Hurtigladerne er av typen Terra 53 CJG fra ABB men i første omgang er det CHAdeMO og CCS som blir satt i drift (3 denne uken og den siste på mandag)
I mai kommer det folk fra ABB og monterer Type 2 (43kW) på disse

For en ladenybegynner; vil vi da i mai trenge noen egne adaptere for å kunne benytte oss av disse ladestasjonene? Den i Etne er veldig aktuell for  min del i hvert fall, og jeg er spent på hvilke type lader de skal sette opp ved Åkrafjordtunet. Der skal det vist også komme noe til sommeren.
Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

jkirkebo

Sitat fra: Corny på onsdag 09. april 2014, klokken 22:16
Hurtigladerne er av typen Terra 53 CJG fra ABB men i første omgang er det CHAdeMO og CCS som blir satt i drift (3 denne uken og den siste på mandag)

For en ladenybegynner; vil vi da i mai trenge noen egne adaptere for å kunne benytte oss av disse ladestasjonene? Den i Etne er veldig aktuell for  min del i hvert fall, og jeg er spent på hvilke type lader de skal sette opp ved Åkrafjordtunet. Der skal det vist også komme noe til sommeren.

Disse stasjonene vil bli 43kW Type 2 med fast kabel så de kan du plugge rett i bilen uten noen form for egen adapter eller kabel.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Batteritralla

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 10. april 2014, klokken 05:06
Sitat fra: Corny på onsdag 09. april 2014, klokken 22:16

Disse stasjonene vil bli 43kW Type 2 med fast kabel så de kan du plugge rett i bilen uten noen form for egen adapter eller kabel.

Blir det bare ett uttak?

Finnes det biler som kan nyttig gjøre seg av 43KW AC da?

For meg så virker det mer fornuftig om disse 43 KW hadde vært fordelt over flere uttak.
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

shb

Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

Sharp

ArneS

Sitat fra: Sharp på torsdag 29. mai 2014, klokken 23:00
Noen som vet om Type 2 er på plass her nå?

Litt forsinket, deler fra ABB blir levert uke 24 og tekniker vil reise rundt til Norheimsund, Eidfjord, Rosendal og Etne på mandag 16 juni for å montere dette.
Hvis der er noen med elbil med type 2 kontakt (Tesla Model S, Renault Zoe, BMW i3 eller VW eUP) i området denne dagen og som har lyst å teste dette, ta kontakt på PM.

AC punktet blir en 43kW Mode 3, Type 2 med fast kabel (i tillegg til CHAdeMO og CCS som allerede er installert)

Mvh
Arne/ABB
P85+ Signature (solgt)
P85DL

Sharp

Hmm, da blir det spennende i dag, skal opp på Folgefonna og batteriet er snart tomt  ;D

Noen som vet om overnattingssteder i Jondal-området som har tilgang til strøm?

Sharp

Var visst 3 ladepunkt i Jondal sentrum som ikke sto på ladekartet jeg bruker, så nå blir det lading i natt  ;D

(har meldt den inn til NOBIL)

TRM

Ble ladestasjonene klargjort for Tesla idag?
Reiser til Vestlandet til helga, og ser for meg å måtte bruke en eller flere av disse.

Noen som vet status på ladestasjon i Odda?

TRM
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

ArneS

Sitat fra: TRM på mandag 16. juni 2014, klokken 15:58
Reiser til Vestlandet til helga, og ser for meg å måtte bruke en eller flere av disse.

TRM

Nei, dessverre. Leiebilen fra Flesland brøt sammen på veg til Rosendal så tekniker måtte returnere til Bergen med redningsbil. (bensinpumpa røk på leiebilen).
Ny leiebil i kveld og forsøker på nytt i morgen.

Rosendal og Etne blir oppgradert med Type 2 (43kW) i morgen og Eidfjord og Norheimsund på onsdag

Mvh
Arne/ABB
P85+ Signature (solgt)
P85DL

Oreo

Sitat fra: ArneS på mandag 16. juni 2014, klokken 20:09
(bensinpumpa røk på leiebilen).
Ja slik kan det desverre gå. Lykke til til teknikeren i morgen  ;)
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

TRM

TRM

Nei, dessverre. Leiebilen fra Flesland brøt sammen på veg til Rosendal så tekniker måtte returnere til Bergen med redningsbil. (bensinpumpa røk på leiebilen).

Rosendal og Etne blir oppgradert med Type 2 (43kW) i morgen og Eidfjord og Norheimsund på onsdag

Mvh
Arne/ABB
Ironisk at feil på drivstofftilførselen på fossil bil fører til tap av drivstofftilførsel til elektrisk bil... ;-)
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

i3_X5_730

TRM

Mvh
Arne/ABB

Hurtig-ladestasjonen på Halhjem fergekai da ... ?

ArneS

Denne er det BKK som er operatør for. De har lyst ut anbud om å oppgradere de 5 CHAdeMO laderne med multistandard, så det kommer nok muligheter både for CHAdeMO, CCS og Type 2 utover høsten  :)
P85+ Signature (solgt)
P85DL

ArneS

Rosendal er nå operativ med CHAdeMO/CCS og Type 2
På veg til Etne for å oppgradere denne  :)

Edit: Og det er gratis både for DC og AC lading på alle disse (intil videre)
P85+ Signature (solgt)
P85DL

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA