Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: FW 5.9

Startet av Statoil Norge, tirsdag 15. april 2014, klokken 23:06

« forrige - neste »

Leon

En trådløs ringeklokke med knapp ute ved laderen er mitt forslag. Nesten gratis, og kunden kan komme raskt i gang med ladingen, og samtidig ha god tid  til å handle når han kommer inn for å betale. Win win!  :D
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Louise

Går det ikke an å starte lading umiddelbart, men
at kontakten er fast i bilen frem til betaling registreres. Da er det det samme, om en betaler imens eller etter fullført lading.

Lynet

Jeg stilte et spørsmål til Statoil lenger opp i tråden, men de ønsker vistnok ikke å svare på dette!
En tips er å se på Clever.dk og deres prispolitikk.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

X-Trail

Clever tar 5,5 pr kwh. Ganske dyrt isolert sett, men som alternativ til f.eks å ha en ekstra bil så er det greit :) Lader jo hjemme vanligvis, og hos Clever på langtur eller ved mye kjøring en dag :)
Stolt eier av ELise♡

Leon

Sitat fra: Lynet på tirsdag 02. september 2014, klokken 18:18
Jeg stilte et spørsmål til Statoil lenger opp i tråden, men de ønsker vistnok ikke å svare på dette!
En tips er å se på Clever.dk og deres prispolitikk.

Ønsker du å stille Statoil, en annen leverandør, eller elbilforeningen for den saks skyld et spørsmål, så er en god regel å sende dem en epost direkte - eventuelt med en link til innlegget i elbilforum.
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

goggo

#80
Det er veldig gledelig at Statoil fikk så mange tildelinger i siste runde.

Jeg ser at de skal ha ladestasjoner på mange nye lokasjoner, men mest interessant synes jeg det er at de også ønsker å sette opp hurtigladere på lokasjoner hvor de får konkurranse. (Askim, Gjøvik,  Trondheim, Porsgrunn og kanskje flere). 

Dette er et tegn på at Statoil ikke er redd for konkurranse i markedet, og de vet jo av erfaring at aktøren med de beste prisene og de beste pølsene  :-\  vinner oss kunder...

Prisene og betalingsmodellene vil nok tilpasse seg markedssituasjonen etter hvert, og inntil det skjer så er i allefall jeg personlig veldig takknemlig for hver eneste ladestasjon som finnes og så vil jeg vurdere i hvert enkelt tilfelle om jeg vil lade der eller heller vente i et par timer mens jeg saktelader for å komme fram til en hurtiglader fra en annen leverandør med bedre prismodell.

Stå på Statoil! Få på plass så mange hurtigladere nå at Shell og de andre våkner opp også :)

mvh
Hugo Hvidsten
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

bruisepristine

Chademo hurtiglader på en statoil i hønefoss hadde gjort seg!  :)
Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

Arha

Sitat fra: X-Trail på tirsdag 02. september 2014, klokken 18:36
Clever tar 5,5 pr kwh. Ganske dyrt isolert sett, men som alternativ til f.eks å ha en ekstra bil så er det greit :) Lader jo hjemme vanligvis, og hos Clever på langtur eller ved mye kjøring en dag :)
Strømmen er også mye dyrere i Danmark enn hjemme. Ifølge et hotell jeg sendte forespørsel om lading til fikk jeg som svar at strømmen kostet 3-4 kroner pr kWh.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Ohm

Sitat fra: bruisepristine på onsdag 03. september 2014, klokken 11:01
Chademo hurtiglader på en statoil i hønefoss hadde gjort seg!  :)
Jeg bruker ccs, men vil at det skal være begge deler på alle hurtigladerstasjoner slik at alle elbiler kan hurtiglade.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Kone:Mor

Hadde vært kjempefint å få en hurtiglader som passer for e-golf på Statoil på Lunner eller Hov i Søndre Land. Fra Oslo til Fagernes er det ingen hurtiglader pr i dag.
Da kunne familien tatt en ladepause og kjøpt noen gode Leiv Vidar pølser til 10kr også!   ::)
e-golf sjåfør :-)
Oslo

ganton

Sitat fra: Kone:Mor på mandag 15. september 2014, klokken 10:14
Hadde vært kjempefint å få en hurtiglader som passer for e-golf på Statoil på Lunner eller Hov i Søndre Land. Fra Oslo til Fagernes er det ingen hurtiglader pr i dag.
Da kunne familien tatt en ladepause og kjøpt noen gode Leiv Vidar pølser til 10kr også!   ::)

Hvis du velger E16 Oslo Fagernes er det en hurtiglader på Nes i Ådal http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=13916.0
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Statoil Norge

Sitat fra: Lynet på tirsdag 26. august 2014, klokken 11:30
Kjempebra at Statoil endelig begynner å røre på seg når det gjelder hurtiglading.
Men hvorfor tar dere betalt for antall 30-minutter det lades?
Det er ca halvparten av de som har elbil som kjører Leaf og det er kun den jeg har hurtigladet med og der er erfaringen at man aldri kommer opp i 50kW. Hvis batteriet er over 25grader kan man komme opp i 45kW hvis batteriet er nesten tomt. Lader du fra 10% til 80% er snitteffekten på knapt 30kw. Og er det på vinteren og batteriet holder ned mot 0 grader går snitteffekten fort ned til under det halve, altså 15kW. Da blir hurtigladingen veldig dyr på kWh.
Så hvorfor vil ikke Statoil ta betalt pr kWh?
Dere greier jo å få fjernavlesning på bensinpumpens så da må dere også stille det som krav til hurtigladerne og få det rett inn i kassasystemet.

Hei

Vi er veldig klar over at laderen sjelden leverer så mye som 50 kwh, og at det alltid er bilen som avgjør hvor mye strøm laderen skal levere. Strømkostnaden når man hurtiglader utgjør imidlertid en veldig liten del av kostnadene ved hurtiglading. Å etablere en hurtiglader er svært kostbart. I tillegg kommer nettleie (som er helt annerledes i bedriftsmarkedet enn privatmarkedet), service- og vedlikeholdskostnader, overvåking, oppkobling mot NOBIL, for å nevne noe. Alt dette skal også dekkes inn gjennom prisen på lading. Du kan jo lese denne artikkelen, så ser du litt om hvordan andre gjør det: http://www.autofil.no/930550/store-prisforskjeller-paa-hurtiglading

Betalingsløsning med kort ute ved laderen på samme måte som på bensinpumpene er noe vi jobber med, men dette er nok noe som ligger noe frem i tid.
/Anders

Mippen

Det er flere hurtigladere som tar betalt pr kw så det bør være mulig å få til. Er også hurtigladere med kortbetaling med laderen. Med det på plass så ville det være alfa o mega. Takk til alle bensinstasjoner som også vil satse på elbiler. :)
Fremtiden er elektrisk.

Svein el-freak

Jeg ønsker meg hurtiglader på Statoil Lunner, Dombås og Oppdal. det hadde gjort det langt enklere å komme seg til Trondheim fra Oslo
Blå 2019 Model3LR, 26.03.19, (30.12.16res.)
Svart 2019 Model3LR, 04.03.19, (31.03.16res.)
Greenworks 40V snøfreser
2014 e-nv, 190 500km(pr.08/2019) noen som har gått lenger?
2013 Leaf, 162 000km(pr.03/2019)

Stop farting, drive electric!

elektrolux

Og vi trenger noen rundt Stavanger, og mellom Stavanger og Bergen.

Ikke aktuelt å bruke tilbydere med usaklig prising.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA