Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Solfilm på Model S

Startet av commiesoft, tirsdag 15. april 2014, klokken 21:34

« forrige - neste »

commiesoft

Alt handler liksom om klima, men det er feil fokus. Med daglige forbedringer av batteritek, økning i andel fornybar strøm, så er klimagevinsten en ikke sak, den er gitt.

Det som opptar meg er saker som at her jeg bor anser 40 000 mennesker seg sterkt plaget av trafikkstøy, vi opplever sterk lokal forurensning i form av støy, partikkelutslipp og nox..

Dette fører til et samlet verditap på boliger på flere hundre millioner kroner, stress, sykdom og ødelagte bomlijø og lite koselig nærmiljø, alt pga eksoskjøretøy.

Dette er lokale problemer som har eksistert i tiår etter tiår, på tide å våkne opp for elbilforeningen eller?

Med en elektrifisering av person og varetransport ville lokalmiljøene og samfunnet vært kvitt en helvetes bråte lokale problem, så se å våkne opp, elbiler er mer enn klima og lommeboka di nå.. >:(
Think City 2011 Li, XEL Cruiser lett MC 2010, EVT 4000e scooter 2008, Eco ride Avenue City + Alprace Ecorus 2012  elsykler, gøtt humør :)

timingbeltkiller

Sitat fra: commiesoft på torsdag 03. april 2014, klokken 20:21
Alt handler liksom om klima, men det er feil fokus. Med daglige forbedringer av batteritek, økning i andel fornybar strøm, så er klimagevinsten en ikke sak, den er gitt.
Ingen regel uten unntak.
Aldri så godt det ikke er galt for noe.
http://www.sacbee.com/2014/04/04/6295256/many-green-cars-carry-greenhouse.html
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Hans Håvard Kvisle

Elbilforeningen må våkne opp? Slagordet er og har i lang tid vært: Byer uten støy og eksos
Dette har vært på bannere, flagg osv i årevis. Nettopp fordi det er uomtvistelig at elbiler bidrar til dette, lettere å kommunisere til folk og berører helsa til alle som bor urbant.

For å vise litt hva vi i mange år har fokusert på, kan du sjekke artikler 4-5 år tilbake i tid på elbil.no, f.eks.:
http://www.elbil.no/elbilfakta/elbilmyter/107-forurensning-fra-bane-buss-bil-og-elbil
http://www.elbil.no/elbilfakta/elbilmyter/113-lokal-forurensning
Vi har også denne personlige utredningen hvor Kindereggeffekten beskrives:
http://www.elbil.no/elbilfakta/elbilmyter/98-alternativ-lrapportr-til-econ-poeyry

Årsaken til at det blir så mye prat om klima, er at dette er punktet hvor elbilen lettest kan angripes av andre. I hvert fall kan det sås tvil om klimaeffekten når et grønt produkt skal hente energi i en stort sett skitten verden. Og flere miljøorganisasjoner er mer opptatt av å snakke om CO2 og klima, framfor nettopp det du er inne på - det handler ikke minst om helsa og livet vårt nå i dag!
St.Hanshaugen

commiesoft

 :) Okei, mulig det er meg som må våkne opp litt, men jeg har vokst opp med å bade i Bakkelva i Særp hvor all kloakken gikk ut uten mer prek, og med Bellona på besøk oppe i pipa på arbeidsplassen min seinere..

Mye har skjedd siden da, fordi folk opptatt av miljøet sto på som f. Takk til dere alle ;-)

Framtida er elektrisk, og jeg ser det daglig. Batteriteknologien går framover som et lokomotiv, og folk jeg jobber sammen med i et folkelig industrimøljø kjøper elektriske sykler, og er svært positive til elbiler, så stå på :)

Dette går en vei, framover ;-)
Think City 2011 Li, XEL Cruiser lett MC 2010, EVT 4000e scooter 2008, Eco ride Avenue City + Alprace Ecorus 2012  elsykler, gøtt humør :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA