Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Er dette mulig: 230v IT-nett, trafo til 400v 16a trefas, rødt adapter?

Startet av Beachboy, tirsdag 15. april 2014, klokken 09:57

« forrige - neste »

Chlangum

På de 8 ukene jeg har vært hjemme fra jobb siden jeg fikk bilen har jeg kjørt 9500km
Det er nesten 1200 km i uken i gjennomsnitt c",)

Jeg lader med 13 amp i garasjen og det har stort sett vært helt problemfritt.
Har kun vært noen tilfeller hvor jeg kommer hjem fra tur seint om kvelden med lav SOC og må begrense meg litt dagen etter.

Jeg skal likevel sette opp en dedikert kurs til bilen da den kursen (16A kurs) jeg har idag deler med varmepumpen til huset. Kan være utfordrende på kalde dager hvor jeg må stille ned forbruket på bilen for å unngå at sikringen ryker.

For min del som har kun enfase til huset blir det 32 amp kurs hvis mulig.

Forøvrig så er denne kalkulatoren fra Tesla's hjemmeside en grei sak for å regne ut hva du trenger.
http://www.teslamotors.com/no_NO/charging#/calculator
Også støtter jeg dem som anbefaler å montere CEE kontakt. Mye bedre alternativ en schuko og mindre knotete.

@Hej

Var ikke dum det opphenget med ladekontakten + det selvlagde beskyttelse lokket  :)
Hvor har du kroken ifra?
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

Olatho

Sitat fra: Chlangum på tirsdag 08. april 2014, klokken 11:41
På de 8 ukene jeg har vært hjemme fra jobb siden jeg fikk bilen...

Får man pappaperm hvis man kjøper ny bil?

Batteritralla

Sitat fra: Olatho på tirsdag 08. april 2014, klokken 11:51
Sitat fra: Chlangum på tirsdag 08. april 2014, klokken 11:41
På de 8 ukene jeg har vært hjemme fra jobb siden jeg fikk bilen...

Får man pappaperm hvis man kjøper ny bil?

Ja.

Når man kjører rundt i ny Tesla blir det så mye på deg at en graviditet med en av damene er bortimot uunngåelig . . .
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Batteritralla

Sitat fra: Batteritralla på tirsdag 08. april 2014, klokken 12:19
Sitat fra: Olatho på tirsdag 08. april 2014, klokken 11:51
Sitat fra: Chlangum på tirsdag 08. april 2014, klokken 11:41
På de 8 ukene jeg har vært hjemme fra jobb siden jeg fikk bilen...

Får man pappaperm hvis man kjøper ny bil?

Evt så er man sjømann og må jobbe hardt og lenge for pengene til ny bil.

Når man så kommer hjem . . . ja da har ny bil og penger . .

Dette har forøvrig foregått i generasjoner, mange av oss som skriver her på forumet er sikkert unnfanget å baksetet på ei boble  :D

Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Chlangum

Sitat fra: Batteritralla på tirsdag 08. april 2014, klokken 12:22
Sitat fra: Batteritralla på tirsdag 08. april 2014, klokken 12:19
Sitat fra: Olatho på tirsdag 08. april 2014, klokken 11:51
Sitat fra: Chlangum på tirsdag 08. april 2014, klokken 11:41
På de 8 ukene jeg har vært hjemme fra jobb siden jeg fikk bilen...

Får man pappaperm hvis man kjøper ny bil?

Evt så er man sjømann og må jobbe hardt og lenge for pengene til ny bil.

Når man så kommer hjem . . . ja da har ny bil og penger . .

Dette har forøvrig foregått i generasjoner, mange av oss som skriver her på forumet er sikkert unnfanget å baksetet på ei boble  :D

Er nok sjømann teorien som stemmer her, ja.
Men, man skulle absolutt hatt rett på pappaperm ved kjøp av ny bil. Men bare på utvalgte modeller.
Kanskje det blir nye El-bil incentivet til neste år  :P
Blir bare aldri lei av å kjøre den bilen. Stakkars Barracuda'en som ennå står i garasjen uten motor. (som er trygt pakket inn i kjelleren. Forøvrigt så opplever jeg at Tesla'en er en langt større damemagnet  8) en Barracuda'en som trekker mest av menn  :-[

For å ikke spore helt av topic her så kan jeg si at 13 amp kan være i tregeste laget i begynnelsen av eierskapet når man hele tiden finner unnskyldninger til å kjøre. Til vanlig gjennomsnittlig bruk er 13 amp helt tilstrekkelig.
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA