Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rett fra Thinksamlebåndet og inn i taxidrift

Startet av Griffel, fredag 21. november 2008, klokken 21:33

« forrige - neste »

Griffel

http://chip1-mobil-tv-data-telefon.arifokon.info/

Er du redd for stråling fra mobil telefon eller elbilen?
Kanskje denne kan hjelpe?  :o


Festes med dobbeltsidig tape
5 stk for 490 kr. Det blir en på toppe og en på hver side av driften.

Oppfunnet av:
To Ingeniører – elektronikkkompetanse
Flere Kvantemedisinere – måling og anriking
En Metalurg – metaller og legeringer  ;D

Jeg må innrømme at Kvantemedisinere og meta-lurg er nytt for meg.
Kvantemedik er antagelig en variant Kvakk, meta kan bety "ut over" og lurg er antagelig en forkortelse av luring.

Men hva ingeniørene her har rota seg bort i er vanskeligere og forstå, kanskje noe med lettjente penger å gjøre.

Dokumentasjon
"For å kunne vitenskapelig dokumentere Chip1 er uhyre vanskelig. Noen påstår de kan det, men vi våger en påstand at ingen er i nærheten av noe som helst dokumentasjon. Hvor relevant er SAR-verdier eller Spin utslag som opphører? Vi mener ingen av delene er relevant, men derimot som nevnt ovenfor mener vi er det relevant  med målinger av reduksjonen i strålebelastning på kroppen.

Dette kan vi måle med moderne bioressonansapparater og det er slike målinger som er utgangspunktet vårt. Vår testing av Chip1, våren og sommeren 2008, ser vi at særlig den høyfrequente strålebelsatningen reduseres betydelig, deriblandt mobilstrålebelastningen.

Den direkte konsekvensen er tilbakemeldinger fra brukerne om reduserte og tildels opphør av ubehag ved mobil og databruk.
Den langsiktige konsekvensen er det vel ingen som vet noe sikkert om enda."

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

hens

Jaja, denne har utvilsomt kommet under rette emne!

Jeg likte spesielt rabatten ved kjøp av større antall, slik blir det billig å sikre hele familien mot uheldig "strålebelsatning" og annen påvirkning.

Kanskje det skyldes at jeg er så gammel at jeg gikk på skolen før det ble tillatt å benytte kalkulator?
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Catalyzator

Jeg har dsverre ingen link å vise til men det er kun noen få dager siden jeg
leste en artikkel om hvor bortkastet slikt var. Tro kan flytte fjell men ikke engang
fysikerne eller el-fagfolket tror på denne formen for el-værn.

DERIMOT..... Dersom en skuer til NASA og romindustri så mener jeg å ha lest
et par artikler om strålingsvern i romfartsonder osv hvor det forskes og testes
på bruk av tettvevd karbon / innstøpt karbon.
Dette er selvfølgelig ikke noe du fikser på billig innkjøp fra mekonomen men derimot
er det et viktig poeng at dette kanske fremtidig vil bli aktuellt i EL-biler og det er
ikke så himla unaturlig å tenke seg disse plastkaroseriene med karbonvev innstøpt
og kanske også setetrekk osv...  :)   
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

Rio

Sitat fra: Catalyzator på lørdag 08. november 2008, klokken 17:43
Jeg har dsverre ingen link å vise til men det er kun noen få dager siden jeg
leste en artikkel om hvor bortkastet slikt var. Tro kan flytte fjell men ikke engang
fysikerne eller el-fagfolket tror på denne formen for el-værn.

DERIMOT..... Dersom en skuer til NASA og romindustri så mener jeg å ha lest
et par artikler om strålingsvern i romfartsonder osv hvor det forskes og testes
på bruk av tettvevd karbon / innstøpt karbon.
Dette er selvfølgelig ikke noe du fikser på billig innkjøp fra mekonomen men derimot
er det et viktig poeng at dette kanske fremtidig vil bli aktuellt i EL-biler og det er
ikke så himla unaturlig å tenke seg disse plastkaroseriene med karbonvev innstøpt
og kanske også setetrekk osv...  :)  


Slike ting er bare vås, Catalyzator. Det er derfor den ble lagt ut her - for å vise folk hvor mye fupp og fanteri som finnes, og hvor mange som tror på det. Dessverre.

Det som NASA driver med er beskyttelse mot stråler/partikler med veldig høy energi, som eksisterer i verdensrommet, og som vi er rimelig beskyttet mot her nede under atmosfæren. Det er derimot farlig i rommet, og faktisk også for piloter som flyr høyt i lang tid.



Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

El rayo

Metallurg er faktisk et yrke.
http://www.dn.no/dnJobb/article1493722.ece?jgo=jobb_frontpage_box3

Men det betyr ikke at dingsen fungerer. Luringer har det med å blande inn en liten dose fakta for at ting skal virke litt sannsynlig.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Griffel

#5
Sitat fra: El rayo på lørdag 08. november 2008, klokken 22:31
Metallurg er faktisk et yrke.


Ja metallurger kjenner jeg godt til, men i annonsen sto det metalurg, og det lar seg best oversette til superluring.


Om kvantemedesin kan de som er interesert lese her:
http://www.forskning.no/Artikler/2006/september/1157445539.93

Sammendrag:
"Forskerne finner liten grunn til å ta kvantemedisinen på alvor. Dessverre."
Overskriftene i artikklen:
Utrolige hypoteser
Fantastisk, men lite trolig
Usannsynlig behandling
Tilsynelatende dokumentert
Kvanter som salgstriks


Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Ken

Det med innstøpt carbonvev i bilen er ikke så dumt hvis man er superfølsom for el. stråling.
Man da lager en Faraday bur hvor man sitter godt beskyttet
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

cra

En slik chip er da fullt mulig å lage i dag, hvis man bare klarer å få tak i forholdsvis store mengder av grunnstoffet Unobtainium (Uo). På norsk kalles stoffet så vidt jeg husker (i følge Kirkvåg, Lystad og Mjøen?) for "Lurium 2000".  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

PLUTO

kvantemedisin har jeg vært borte i og det var sannelig bare vås. Når det gjelder stråling fra mobiltelefoner, trådløse nettverk, for å ikke nevne mobilmaster har jeg i hvertfall noe erfaring. Min bror sliter en del med slikt og har ett nok så avansert måleutstyr (x antall tusen). Noe så enkelt som to lag med aluminiumsfolie er meget effektivt for å stoppe mobiltelfon signaler og dermed strålingen.  Vi la inn to lag av det i ett tak for å skjerme og det er målbart bedre. Prøv selv å rulle inn mobiltelefonen i to lag med aluminiumsfolie og prøv å ringe til den. Skjerming av elbilen er jo verre, men kanskje det er mulig.
Dette med eloverfølsomhet er jo et diskutert tema i Norge hvor dette foreløpig ikke regnes som sykdom, noe det gjør i noen andre nærliggende land.

men nå må jeg slutte for dette var jo en tråd under humor og kanari.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

El rayo

Sitat fra: Griffel på lørdag 08. november 2008, klokken 22:55
Sitat fra: El rayo på lørdag 08. november 2008, klokken 22:31
Metallurg er faktisk et yrke.


Ja metallurger kjenner jeg godt til, men i annonsen sto det metalurg, og det lar seg best oversette til superluring.
Åja, selvfølgelig! La ikke merke til at det var bare 1 L ;D
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA