Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mine første timer i min egen Model S!

Startet av torkri, mandag 14. april 2014, klokken 11:30

« forrige - neste »

torkri

Er Carwings "på nett" i dag? Får ikke oppdatering på hverken pc eller app.
Nissan Leaf Tecna, mars 2014

kjbu

Kom selv ut til kald bil i dag, etter start av forvarming via app. Da er det nok Carwings-problemer ja.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

torkri

Samme her. Og da tenker jeg at det problemet har man vel ikke dersom forvarmingen er stilt inn via planleggeren i bilen.... Eller...?

Knotten

Samme her, måtte skrape is i morges for første gang..  :P

Syntes det var litt rart, for jeg mener jeg fikk kvittering da jeg stilte tiden fra tlf i går kveld.. ???

Klarte heller ikke å starte defroster fra tlf i morges.

Får heller ikke kontakt nå hverken fra tlf eller pc..

Bra bilen fungerer mer stabilt enn Carwings... ;)
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

ekko

Fikk meg ny bil i går og opplever det samme. Funket på formiddagen i går, men mot kvelden i går og så langt i dag har det vært dårlig.

Var først redd at systemet konsekvent var så tregt og ustabilt, men håper jo det er untaksvis. Hadde heldigvis timeprogrammert oppvarmingen i bilen på forhånd.

fws

Jeg får beskjed om at "din Leaf ikke kan nåes". Det funket fint i går...
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

ekko

Sitat fra: Knotten på torsdag 03. april 2014, klokken 09:57

Syntes det var litt rart, for jeg mener jeg fikk kvittering da jeg stilte tiden fra tlf i går kveld.. ???

Jeg vet ikke hvordan carwings egentlig fungerer, men jeg ser for meg at nå man sender meldingen så sender man den faktisk ikke til bilen, men til nissan sin server. Når tidspunktet for oppvarmingen kommer så sender nissan sin server meldingen til bilen om å slå på varmen. Dersom det da ikke er kontakt med bilen vil dette feile. Du vil likevel ha fått kvittering fordi nissan sin server har mottatt din melding.

torkri

ekko

Hos meg og, ser ut som oppdateringen kom inn ganske nøyaktig kl 11.

knutgrr

Får ikke opp kjørehistorikk på nettsidene nå. Får dere?
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

ekko

Nei. Jeg får opp "vinduet", dvs bare rammen, men ingenting inni unntatt det blå krysset oppe til høyre. Slik var det før i dag og.

torkri

Da ser det altså ut til å være samme problem i dag; ikke kontakt med Carwings. Stemmer det for flere enn meg?
Jeg stilte inn forvarming via app i går kveld og den startet som planlagt i dag. Men det oppnås ikke kontakt med bilen nå i morgentimene for oppdatering på Carwings.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA