Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeutsyr til BMW i3

Startet av Matti, lørdag 12. april 2014, klokken 22:42

« forrige - neste »

Matti

Fant denne utenfor Bnh i Oslo, antagelig kondemnert. Er ikke det litt kjapt, kan vel fikses dette? Skiltene var tatt av bak, men kanskje det var av andre årsaker.
Saab 96 v4 super -80, Nissan Leaf Acenta -13

emil

Sitat fra: Matti på onsdag 02. april 2014, klokken 13:13
Fant denne utenfor Bnh i Oslo, antagelig kondemnert. Er ikke det litt kjapt, kan vel fikses dette? Skiltene var tatt av bak, men kanskje det var av andre årsaker.

Står ikke understellsnummer i ruta på ruta på biler solgt utenfor USA? Kunne sjekket det opp mot vegvesenet og kanskje funnet ut litt mer om bilen.

Ellers vil vel lyktespylere og parkeringsbrems mellom setene (og www.birgernhaug.no på skiltplaten) tilsi at den er solgt ny i norge før euro-leaf.

fws

Hvis skadene er på over 60% av bilens verdi så får du ny bil på forsikringen (gjelder i vertfall Enter forsikring).
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

Matti

Nettopp. Håper noen etterhvert bygger opp lager av bruktdeler på disse bilene, det har jeg hatt utrolig nytte av på tidligere biler.
Saab 96 v4 super -80, Nissan Leaf Acenta -13

ragnasan

Nissan Leaf er søkbar i huggeridatabasen  www.finndel.no
Denne står på huggeri i Kongsberg.

http://www.finndel.no/bilder/369/15532a.jpg
Trondheim
Nissan Leaf -2012  150 000km 19.02.19
Kjører Trondheim - Orkanger T/R daglig.
2006 Peugeot 307 SW hdi 7 seter. (reserve)

Matti

Saab 96 v4 super -80, Nissan Leaf Acenta -13

salo

Ca ish on topic? http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article9297375.ece

Jeg vet absolutt ingen ting mer enn hva som står i artikkelen, og er kun bildet som sier den fremste er en leaf. Uansett greit å se den biter fra seg om den blir påkjørt. Helt hypotetisk teori, kan påkjørsel bakfra være en større risiko med regenerering og kraftig motorbrems uten bremselys?

jkirkebo

Sitat fra: salo på onsdag 02. april 2014, klokken 21:41
Ca ish on topic? http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article9297375.ece

Jeg vet absolutt ingen ting mer enn hva som står i artikkelen, og er kun bildet som sier den fremste er en leaf. Uansett greit å se den biter fra seg om den blir påkjørt. Helt hypotetisk teori, kan påkjørsel bakfra være en større risiko med regenerering og kraftig motorbrems uten bremselys?

Kraftig motorbrems? Leaf? Snakker vi om samme bilen? ;)

Teslaen tenner bremselyset om regen overstiger en viss verdi.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Matti

Det burde strengt tatt vært noe av det samme i Leaf´en, kanskje et svakt bremselys som ble sterkere hvis man tråkker på pedalen. Det er jo tross alt snakk om senking av hastighet, uansett hvor heftig motorbremsen/regen er.
Saab 96 v4 super -80, Nissan Leaf Acenta -13

BE

Vanlige biler har også tildels kraftig motorbrems, så dette er ikke noe nytt. På Leaf er regenerering relativt beskjedent, så det er neppe noe problem.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA