Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bør batteriene lades til 100% av og til?

Startet av snappy, lørdag 12. april 2014, klokken 16:51

« forrige - neste »

snappy

Hei

Er kontakten mellom bilene og Car-Net systemet fremdeles ustabil affære ? Etter å hatt kontakt i de første 24 timene etter overtagelse forsvant den i går kveld, og er fremdeles ikke tilbake. Ser jo av diverse poster at det tidligere har vært mye problemer, men har fått inntrykk av at det funker bedre. Er det eventuellt noen som har noen triks for å få kontakt igjen som jeg kan prøve? Bilen har hatt kontakt på det stedet den står , så dekning er antagelig OK.

Mvh
Carl
2014 e-UP
2015 85D

nien

Det er problemer med Car -Net. det er også problemer når en bruker portalen via pc. Jeg tror ikke du kan regne med at dette vil virke i dagene fremover / VW jobber med problemet.

MikkeBoomBoom

Tror du, som nien skriver, må regne med at Car-net IKKE fungerer. Det har vært så mye rart med appen og unnskyldningene fra Møller/VW har, om ikke annet, vært underholdene.

Jeg jobber med IT og regner meg selv for å ha over gjennomsnittet innsikt i hvordan en mobiltelefon funker, det har ikke stoppet Møller/VW i å fortelle meg at bilen nok står et sted det ikke finnes dekning for datatrafikk og at det er grunnen til at Car-Net ikke fungerer. Jeg har ved et par anledninger stått ved siden av bilen med full 3G dekning og forsøkt dette, på flere forskjellige lokasjoner.

I går fikk jeg beskjeden "utenfor rekkevidde" men to dager tidligere fikk jeg bare "feil ved innlogging, prøver igjen". Prøvde her om dagen å starte klimaanlegget men det fikk jeg feilmelding på, når jeg kom til bilen stod anlegget på. Andre ganger får jeg bare et evighetshjul som sier at den forsøker å logge inn.

Moralen er: Car-Net er like forutsigbar som Kim Jong-un, skygg unna og bruk heller Garminenheten til å forhåndsprogrammere bilen.

Ps. Jeg fikk bilen min i Desember og det har vært slik hele tiden.

Stiania79

Samme her... utenfor rekkevidde så det er tydeligvis noe galt... har ellers funket utmerket i de tre ukene jeg har hatt bilen... men ikke nå.
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Elmo

Jeg har ikke prøvd før idag, men jeg har iallefall full kontakt med bilen nå.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

snappy

Og der var den tilbake - med den stabiliteten skal jeg vel ikke installere appen på konas mobil  8)
2014 e-UP
2015 85D

raathass

Jeg kan ikke fatte og begripe at verdens størte bilkonsern ikke klarer å løse dette.  Jeg har vært med på å utvkle mange tjenester i mitt liv, og en løsning som Car-Net vil jeg plassere i kategorien for plankekjøring.

Med fare for å bli kategorisert som TV2 hjelper deg-sutrekopp: Når kan vi begynne å snakke om erstatning fra Møller?  Jeg mener i hvert fall at jeg har kjøpt en vare som ikke fungerer slik den ble presentert og at de har fått lang nok tid på å forsøke å utbedre ...

/r

vilHAel

Hentet ut vår e-up idag. Selger forklarte at serverer til Car net ligger i USA. han mente at grunnen til mange av problemene var at de kjørte oppdateringer på natten USA tid.

MikkeBoomBoom

Sitat fra: raathass på onsdag 02. april 2014, klokken 19:43
Med fare for å bli kategorisert som TV2 hjelper deg-sutrekopp: Når kan vi begynne å snakke om erstatning fra Møller?  Jeg mener i hvert fall at jeg har kjøpt en vare som ikke fungerer slik den ble presentert og at de har fått lang nok tid på å forsøke å utbedre ...

Så lenge dette er en betalingstjeneste som foreløpig er gratis er det nok ikke så mye å klage etter.

Sitat fra: vilHAel på onsdag 02. april 2014, klokken 21:18
Hentet ut vår e-up idag. Selger forklarte at serverer til Car net ligger i USA. han mente at grunnen til mange av problemene var at de kjørte oppdateringer på natten USA tid.

Det henger jo ikke på greip! Et Tysk konsern med en europeisk-type setter servere i USA som ikke kan brukes om natta!? Det gir heller ikke mening at man tar ned en hel gjeng med servere samtidig, man tar gjerne en og en for å hindre nedetid. Tror du har blitt offer for en Møller-bløff :)

rikardb

Hentet min nye eup forrige uke. Ikke noe problemer med å få registrert den, og bruke android appen. Men om tirsdagen, ville den ikke oppdatere seg. Sendte en mail til selger, som ringte meg opp igjen og forklarte at det var registrert ustabilitet rundt denne løsningen. De hadde fått et rundskriv fra importøren om at de jobber kontinuerlig med denne løsningen. Han skulle komme med ytterligere info når han hørte noe mer om det.

Nå er forøvrig kontakten med bilen i orden igjen. Virker som en gjenganger at den kommer å går litt som den vil.

Elmo

Sitat fra: Mikalv på torsdag 03. april 2014, klokken 12:47
Tror du har blitt offer for en Møller-bløff :)

Generell bilselgerbløff ;)

Sitat fra: rikardb på torsdag 03. april 2014, klokken 14:21
Virker som en gjenganger at den kommer å går litt som den vil.

Det har jo faktisk vært mere regelen enn unntaket for alle produsenter som har lansert slike tjenester.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

tlauri

Har ikke vært plaget med appen på min iPhone før denne uken, har fungert knirkefritt i lang tid.
Denne uken får den ikke kontakt med bilen hver gang og når jeg skal sette på forvarming så kommer det ikke lengre bekreftelse på om varmen er på eller ikke. Hvis dette systemet kontinuerlig blir jobbet med så synes jeg det er rart at det aldri kommer noen oppdateringer på appen.

rikardb

Kom en oppdatering til android appen nå i dag, nå fungerer også park.pos. på min htc one. Virket også hakket mer responsiv i forhold til å hente info fra bilen. Vel og merke etter to testinger, får håpe det varer :)

nien

Carnet driftes av Verizon. Problemet er ikke dekning i 3g / 4g nett. Utfordringen ligger i at "mobiltelefonen" som er innebygget i nye Golf gti, e-up og nye e-golf, ikke virker sammen med mobilnettet og server som styrer kommunikasjonen.

Dette ser ut til å virke ok i utlandet - men ikke i Norge. Rettetiden for problemet speiler da at Norge tross alt, er et bittelite bilmarked i forhold til nedover på kontinentet - og prioriteres deretter.

Systemet i seg selv vil innføres i mange bilmodeller fremover, også fossilbiler. Løsningen kommer - men ikke i morgen - dessverre.

snappy

Det med at "mobiltelefonen" skulle være et problem i Norge skjønner jeg ikke. Strømnettet er spesielt for Norge, men mobilnettet er da standard ?
2014 e-UP
2015 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA