Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bør batteriene lades til 100% av og til?

Startet av snappy, lørdag 12. april 2014, klokken 16:51

« forrige - neste »

MikkeBoomBoom

Sitat fra: nien på fredag 04. april 2014, klokken 09:32
Carnet driftes av Verizon. Problemet er ikke dekning i 3g / 4g nett. Utfordringen ligger i at "mobiltelefonen" som er innebygget i nye Golf gti, e-up og nye e-golf, ikke virker sammen med mobilnettet og server som styrer kommunikasjonen.

Det kan godt være det du sier stemmer, det høres faktisk mye mer realistisk ut enn "serverne har litt for mye p gjøre" og "tidssoneproblematikk", men likevel så ble jo ikke CarNet lansert i går. Og unnskyldningene fra Møller om at det skyldes dårlig dekning, tidssone på server, for mye trafikk og at det er fullmåne (den siste var bare tull altså) gjør meg ikke helt trygg på CarNet, derfor så stoler jeg ikke på appen som sagt.

Da får du gjerne slike morsomme feil (bilen står i garasjen, ca 60% batteri etter 5 mil kjøretur med 100% batteri ved start):

tlauri

Fikk ikveld spørreundersøkelse på Mail fra møller ang Car net appen, det tyder på at de tar tak i problemene :-)

KreAture

Tror dette er ett lignende problem som jeg jobber med i produkter jeg utvikler.
3G (og mobilnett generellt) er ikke veldig stabile greier.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,13956.0.html

Generellt sett kan jeg si jeg finner ugyldige tillstander som resultat av kommunikasjonsfeil mellom modem og nettverk. Da må jeg ta grep for å få en forbindelse som faktisk funker.
Tilsynelatende er alt ok men når jeg forsøker å sende data viser det seg at det ikke kan mottas i andre enden og at det faktisk aldri sendes. Tror vi trenger en omstart-knapp til de fikser problemet.
Dette tror jeg ikke kan rettes uten oppdatering av systemet i bilen.
Jeg tror altså ikke det bare er en app og server-sak.  (Har jobbet i 5 år med nett-relatert kode så dette er ikke nytt for meg.)

Stikkkontakt

Jeg hadde sist kontakt med bilen onsdag 9.april.
Håpløst at dette ikke virker.
Er det noe i bilen som kan resettes?
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

EV - Driver

På vår E-UP virker det fint. Det har vært et par små dropp, men stort sett virker det fint.
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA