Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Navigasjon - legge inn fotobokser?

Startet av Teslanewbie, lørdag 12. april 2014, klokken 11:04

« forrige - neste »

Teslanewbie

The National Highway Traffic Safety Administration passed a law yesterday forcing new cars in the US to come with standard backup cameras by May 2018, and if Tesla has its way, this could be just the beginning of changing how motorists see out of their vehicles. The electric car manufacturer has teamed up with the 12-member Alliance of Automobile Manufacturers lobbying group (which represents major companies like General Motors, Toyota and Volkswagen) and filed a petition on Monday asking NHTSA for permission to replace sideview mirrors with cameras.

http://m.autoblog.com/2014/04/01/tesla-behind-lobbying-push-ditching-side-mirrors/?ncid=edlinkusauto00000016
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Lokführer

Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Amoss

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 02. april 2014, klokken 02:03
The National Highway Traffic Safety Administration passed a law yesterday forcing new cars in the US to come with standard backup cameras by May 2018, ...

Bare husk at de ikke hadde byttet dato enda "over there", ja, er også litt usikkert om det ble postet før eller etter midnatt norsk tid... ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Gusse

Er veldig spent på hvordan de ev løser skitt på kamera problematikken.
Ser på dagens ryggekameraer at dette er et problem enkelte fører. Skjønner at disse blir plassert anderledes, men allikevel vil det alltid være en forholdsvis liten flate der litt skitt har mye å si, kontra den store flaten et speil har.
Det å måtte gå rundt bilen og tørke kameraene før start er ingen god løsning.

Hyperstress

Er også spent på hvor mye vidvinkel det blir. Det er sikkert fristende å ha mye vidvinkel for å få med mest mulig i blindsonene. Men om det blir for stor vidvinkel så blir det slitsomt når en kjører pga mye bevegelse i bildet (tilsvarende som om en kjører forover med ryggekameraet på).
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Cecilie

Sitat fra: Hyperstress på onsdag 02. april 2014, klokken 08:26
(tilsvarende som om en kjører forover med ryggekameraet på).
Det gjør jeg  ;D
Digg det, litt ekstra oversikt i forhold til hva man ser ut av den smale bakruta.
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

Lokführer

Model X er uten sidespeil, så noen aprilspøk er det neppe. Ang skitt på linsa, så fins det flere løsninger. På nascar, indycar og formel 1 kameraer er det en form for selvrens. Dette er en gjennomsiktig film som er festet mellom to ruller, som kan beveges sideveis -> skitten forsvinner. Kanskje litt klumpete løsning, men men.
En annen løsning kan være en form for kappe som beskytter linsa.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Brede

Sitat fra: Lokführer på onsdag 02. april 2014, klokken 09:48
Model X er uten sidespeil, så noen aprilspøk er det neppe. Ang skitt på linsa, så fins det flere løsninger. På nascar, indycar og formel 1 kameraer er det en form for selvrens. Dette er en gjennomsiktig film som er festet mellom to ruller, som kan beveges sideveis -> skitten forsvinner. Kanskje litt klumpete løsning, men men.
En annen løsning kan være en form for kappe som beskytter linsa.

Model X er vel foreløpig planlagt med sidespeil da reglene både i USA og Europa ikke tillater disse erstattet med kameraer. Det er vel nettopp disse reglene Tesla forsøker å få omgjort til de skal få X ut på markedet.

Gusse

Sitat fra: Lokführer på onsdag 02. april 2014, klokken 09:48
Model X er uten sidespeil, så noen aprilspøk er det neppe. Ang skitt på linsa, så fins det flere løsninger. På nascar, indycar og formel 1 kameraer er det en form for selvrens. Dette er en gjennomsiktig film som er festet mellom to ruller, som kan beveges sideveis -> skitten forsvinner. Kanskje litt klumpete løsning, men men.
En annen løsning kan være en form for kappe som beskytter linsa.

Jo det er riktig at det finnes flere løsninger ute der i markedet bla BMW etc har jeg hørt, men Tesla satte likevel på den løsningen ryggekamera de har gjort på model S, så vi får ev se om de henger seg på metodene til andre leverandører.
Kjære Tesla! An¨ående utbedringer på model S og kommenede X:
Ja til selvrensende ryggekamera(eller lokk løsning)!!
Ja til parksensore med selvrens og varmekabel!!

glemmestad

Sitat fra: Gusse på onsdag 02. april 2014, klokken 08:12
Er veldig spent på hvordan de ev løser skitt på kamera problematikken.
Ser på dagens ryggekameraer at dette er et problem enkelte fører. Skjønner at disse blir plassert anderledes, men allikevel vil det alltid være en forholdsvis liten flate der litt skitt har mye å si, kontra den store flaten et speil har.
Det å måtte gå rundt bilen og tørke kameraene før start er ingen god løsning.

Spyleveskedyser ved kameraene?

Gusse

Sitat fra: glemmestad på onsdag 02. april 2014, klokken 11:43
Sitat fra: Gusse på onsdag 02. april 2014, klokken 08:12
Er veldig spent på hvordan de ev løser skitt på kamera problematikken.
Ser på dagens ryggekameraer at dette er et problem enkelte fører. Skjønner at disse blir plassert anderledes, men allikevel vil det alltid være en forholdsvis liten flate der litt skitt har mye å si, kontra den store flaten et speil har.
Det å måtte gå rundt bilen og tørke kameraene før start er ingen god løsning.

Spyleveskedyser ved kameraene?

Joda, god ide......men ser for meg at uten mulighet for noe som tar bort vindusspylervesken(type viskere), så vil bilde bli vassig.

bb

#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA