Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Koble ut DC-DC boksen

Startet av Hyperstress, lørdag 12. april 2014, klokken 08:33

« forrige - neste »

Bjørn

Sitat fra: NilsRo på onsdag 02. april 2014, klokken 22:13
Jeg vurderer 20" 245/40 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2. Noen som har erfaring med de mht støy?

Jeg fikk dem på min idag.. men m 255 bredde.. Trodde og dem skulle være høvelig bra mht støy, da dem var fine i 235/45-17 på min E39..
Bare å glemme..! hørtes for jævlig ut.. Og det fra 30km't og oppover.. Høres ut som jeg sitter inni en... bremsetrommel..!
Oppgitt!

eadie

Synes Goodyear Eagle F1 19" som kommer som standard på sommer er mye mere støyende enn Pirelli Sottozero vinterdekkene i samme dim, og samme lufttrykk. Stor forskjell
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

AndersinOslo

(Bilen er jo bare halvfabrikat...)

Vi må støyisolere. Innersiden av skjermene foran, gulvet og torpedoveggen, innersiden fordører har også bra effekt. Jeg har gjort dette på andre biler før, men har ikke tid til å drive med det nå. Det er disse to veiene hjulstøy kommer inn, det er ikke via aksler etc. Hører Tesla godt når den kommer forbi meg på gaten.

Noen som har kikket bak filtinnerskjermen? Hva er det der, bilder?

Noen som har vært inne i fordørene?

Gulvet og torpedoveggen er nok ganske greit å fikse med støydempende matter. Litt verre inne i skjermene. Kanskje frunken er synderen, lett å isolere.

Noen med sommerdekk som har tid til å stappe fire dyner i frunken og prøvekjøre med og uten. Hvis det virker er det bare å støyisolere bak teppet i frunken.

Personlig synes jeg Tesla skulle engasjere Bose og gi oss noise cansellation. Hjulstøy er som flystøy, jevn og fin og dermed lett å fjerne via høytalerne. Kan noen spørre Tesla, de liker hi tech løsning på low tech problem.
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

Stig O

Sitat fra: AndersinOslo på søndag 06. april 2014, klokken 21:58
(Bilen er jo bare halvfabrikat...)

Vi må støyisolere. Innersiden av skjermene foran, gulvet og torpedoveggen, innersiden fordører har også bra effekt. Jeg har gjort dette på andre biler før, men har ikke tid til å drive med det nå. Det er disse to veiene hjulstøy kommer inn, det er ikke via aksler etc. Hører Tesla godt når den kommer forbi meg på gaten.

Noen som har kikket bak filtinnerskjermen? Hva er det der, bilder?





Noen som har vært inne i fordørene?

Gulvet og torpedoveggen er nok ganske greit å fikse med støydempende matter. Litt verre inne i skjermene. Kanskje frunken er synderen, lett å isolere.

Noen med sommerdekk som har tid til å stappe fire dyner i frunken og prøvekjøre med og uten. Hvis det virker er det bare å støyisolere bak teppet i frunken.

Personlig synes jeg Tesla skulle engasjere Bose og gi oss noise cansellation. Hjulstøy er som flystøy, jevn og fin og dermed lett å fjerne via høytalerne. Kan noen spørre Tesla, de liker hi tech løsning på low tech problem.

Ja det tror jeg hadde vært det største ønsket hos mange i en 6.0 SW oppgradering, men det må vel litt HW i form av høytalere også.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Avh

#34
Sitat fra: AndersinOslo link=topic=13587.msg207771#msg207771 date=
Lett å fjerne via høyttalerne ...
Hæ? Fjerne via høyttalerne. ?
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

cairnz

Sitat fra: Avh på mandag 07. april 2014, klokken 10:06
Sitat fra: AndersinOslo link=topic=13587.msg207771#msg207771 date=
Lett å fjerne via høyttalerne ...
Hæ? Fjerne via høyttalerne. ?
Elbilist

andreasmj

Sitat fra: AndersinOslo på søndag 06. april 2014, klokken 21:58
(Bilen er jo bare halvfabrikat...)

Personlig synes jeg Tesla skulle engasjere Bose og gi oss noise cansellation. Hjulstøy er som flystøy, jevn og fin og dermed lett å fjerne via høytalerne. Kan noen spørre Tesla, de liker hi tech løsning på low tech problem.

Det finnes noen som allerede har dette samarbeidet med Bose, men nå ser det ut til at de kanskje slipper noe man selv kan ettermontere:
http://www.motorauthority.com/news/1089316_bose-to-offer-noise-canceling-tech-for-all-cars
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

pberg

Kanskje de burde ha kjøpt dette hos Lotus sammen med chassiset til Roadster.

Sjekk denne gamle videoen fra 1990, fra 1:50, ca

BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

AndersinOslo

Dette gjøres allerede i fly, så det går greit så lenge det er mikrofoner, nok prosessorkraft og høytalere. Ville vært veldig Teslask måte å gjøre det på.
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

Havebigfun

Vi hadde denne noise-cancellation-diskusjonen for en del måneder siden. Da var det noen her som fortalte at dette var meget vanskelig å få gjennomført på en bil fordi lyden var svært kompleks. Lyden er også avhengig av veibelegg. Han skrev at han drev med dette i jobbsammenheng..

petersv

Sitat fra: AndersinOslo på søndag 06. april 2014, klokken 21:58
(Bilen er jo bare halvfabrikat...)

Vi må støyisolere. Innersiden av skjermene foran, gulvet og torpedoveggen, innersiden fordører har også bra effekt. Jeg har gjort dette på andre biler før, men har ikke tid til å drive med det nå. Det er disse to veiene hjulstøy kommer inn, det er ikke via aksler etc. Hører Tesla godt når den kommer forbi meg på gaten.

Noen som har kikket bak filtinnerskjermen? Hva er det der, bilder?

Noen som har vært inne i fordørene?

Gulvet og torpedoveggen er nok ganske greit å fikse med støydempende matter. Litt verre inne i skjermene. Kanskje frunken er synderen, lett å isolere.

Noen med sommerdekk som har tid til å stappe fire dyner i frunken og prøvekjøre med og uten. Hvis det virker er det bare å støyisolere bak teppet i frunken.

Personlig synes jeg Tesla skulle engasjere Bose og gi oss noise cansellation. Hjulstøy er som flystøy, jevn og fin og dermed lett å fjerne via høytalerne. Kan noen spørre Tesla, de liker hi tech løsning på low tech problem.

Er ikke du "noen" da? ;)

Muffinman

Nyeste NAF dekktest utpeker vinner:

Sitat- Continental ContiPremiumContact 5: 9,5 poeng

Begrunnelse: Dekket har meget god styrepresisjon og gir deg aldri noen ubehagelige overraskelser. I tillegg er dekket både komfortabelt og stillegående og er et godt valg for alle kjøreforhold. Det eneste minuset vi kan finne, er høyere rullemotstand enn de beste.
Dermed finnes det med all sannsynlighet bedre valg for MS.

JWinterburn

Men kom noen fram til et støysvakt dekk i 20' ? Jeg skal legge om rett over påske .....
Tesla Model S85 Perlehvit.
Alt bortsett fra barneseter
#P23507
Levering uke 4 .. Søvnløs fram til da...

KjellO

I følge det jeg har søkt meg fram til bør Dunlop SP Sport Maxx være blant de beste på støy på 20". Jeg har bestilt disse selv.

Men jeg regner med at de ikke er best på "alt", så f.eks. på rullemotstand finnes det sikkert bedre dekk.

erot

#44
Har vært litt inne bak plast og tepper i bagasjerommet, men gidder ikke mer uten å ha en plan. Blir mye gjetting og stress og tar for lang tid. Håper Tesla kan være behjelpelige. Noen av teknikerne er grei med å vise slikt (rekkefølger, hvor er skruer og clips osv), men de er nok litt mer skeptisk med info når du roter rundt i nærheten av 400V kablingen (som jeg har gjort). Er jo ikke problem om man ikke går amok med drill og verktøy, men kan kanskje være greit å bruke samme utstyr som de just in case (tykk gummimatte under beina og tykke gummihansker).

Uansett, det som var bak der var sånn halvtykke matter som ikke dekker alt, en del eksponert stål eller alu. Om alt er vekke skal det være en grei jobb å etterisolere, ser ut til at det stort sett er plass til det, men det er jo strippingen som er stress da.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA