Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kø på Lillehammer ? i påske trafikken.

Startet av Morten Sandvik, lørdag 12. april 2014, klokken 07:53

« forrige - neste »

Morten Sandvik

De blir så lei seg  ;D ;D

Se på Porsche Club Norge sine Facebook sider
Bergen

2891 .... Svart/ svart Performance Plus

5YJSA2DP1DFP19452

Real EoN

Jeg havna bak en gul lamborghini her en dag, den bråka no fælt.. og når han såg hvem som kom bak begynte den virkelig å bråke enda verre. Da måtte jeg bare klampe pedalen jeg å, hadde bare halvt batteri så den kom seg kanskje 5-10 meter lenger unna meg. Moro var det, men var sikkert litt skuffa den sjåføren å  ;D  Mye brøl, men stor sedanen holdt følge liksom !!
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

turbolurbo

Hehe, jeg så det der :D

Utrolig hvor mye "støy" Tesla skaper i enkelte miljøer.

Toppmodellen til Porsche (918) er jo også en elektrifisert plug-in hybrid...

Hilsen 996tt eier :)

2019 TM3P

Muffinman

Hva med et sammendrag her for oss som ikke har fjasbok?

Olatho

Det et bare 50 gretne Porsche-eiere som harselerer over ham som fikk "motorstopp" i Bergen. Med det vanlige oppgulpet av "kullbil" og "snyltere"

Alset

Forslag: La de holde på med sitt og vi med vårt.
Skal vi rope og le hver gang en Porsche stopper eller brenner, og de kose seg hver gang en Tesla er i trøbbel blir det bare muggen stemning. Ingen biler eller sjåfører er feilfrie.. La oss heller behandle hverandre som venner som deler en interesse for kule biler.

Lokführer

Sammendrag:
Tro på alt som står skrevet i kommentarfeltet til Dagbladet, om at Teslaen ikke er miljøvennlig fordi batteriene er nært beslektet atomavfall.
-de brenner
-de er dyre
-de lades med 100% kullkraft over hele verden, alltid
-de må byttes om 3 år
-de dekkes ikke av noe særlig god garanti
-de mister sykt mye rekkevidde med tida
-de mister rekkevidde i kulda
-Porscher kjøres ikke på vinteren og de holder generelt på med vårpussen.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

snurrehue

Sitat fra: Lokführer på onsdag 02. april 2014, klokken 09:55
Sammendrag:
-de er dyre
-de må byttes om 3 år
-de dekkes ikke av noe særlig god garanti
-de mister sykt mye rekkevidde med tida
-de mister rekkevidde i kulda

Dyre: Om vi ser på hvor mye en Model S koster og tenker at den er helt uten avgifter, så er den jo nettopp meget dyr. Men driftskostnadene derimot...
Må byttes om 3 år: har ikke akkurat sett så mange som hevder det.
Dekkes ikke særlig av garanti: det er jo sant. Tesla har jo landets dårligste nybilgaranti. Og batterigarantien er en vits så lenge de ikke garanterer noen restkapasitet. Ei heller har Tesla noen lakk-, korrosjons- og rustgaranti. Alle andre har jo det.
Mister sykt mye rekkevidde med tida: ingen vet noe om dette ennå siden de ikke er kjørt så lenge ennå.
Mister rekkevidde i kulda: det er vel ettertrykkelig bevist gjennom (den altfor milde) vinteren?

For å være litt djevelens advokat så kan jeg jo også kontre med følgende som hevdes av Teslaforsvarerne:
- fossilbiler bryter mer eller mindre sammen etter kort tid grunnet alle bevegelige og kostbare deler. Turboer, svinghjul og annet tar kvelden etter kort tid.
- fossilbiler brenner i hopetall

Eller for å konkludere: begge leire er like håpløse i slike kommentarfelt. Er jo egentlig nok å lese her inne med jevne mellomrom så ser man fort hvordan det stadig rakkes ned på fossilbiler, oljemafia, trege biler etc. Noe blant annet denne tråden er et eksempel på... Men når det er sagt: de fleste er naturligvis helt normale, vettuge, oppegående folk med et edruelig syn på bilene :)

Øyvind.h

Jaja. Har kjørt flere Porscher før i perioder, og planla kjøp nå ved fylte 30, men den drømmen glemte jeg når jeg fikk Model S. Kanskje Porsche-klubben frykter sviktende medlemsmasse  ;D Spesielt med selvantennende biler....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Lokführer

Porscheleiren føler seg tråkket på fordi Teslaen har hekkmotor óg korrekt vektfordeling :)
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Bjørn

Sitat fra: Lokführer på onsdag 02. april 2014, klokken 12:24
Porscheleiren føler seg tråkket på fordi Teslaen har hekkmotor óg korrekt vektfordeling :)

Hehe.. ja det kan ikke være lett å takle for dem.. dette har jo vært deres hellige gral siden tidens morgen å få til.. :P

Mippen

Sitat fra: Real EoN på tirsdag 01. april 2014, klokken 23:17
Jeg havna bak en gul lamborghini her en dag, den bråka no fælt.. og når han såg hvem som kom bak begynte den virkelig å bråke enda verre. Da måtte jeg bare klampe pedalen jeg å, hadde bare halvt batteri så den kom seg kanskje 5-10 meter lenger unna meg. Moro var det, men var sikkert litt skuffa den sjåføren å  ;D  Mye brøl, men stor sedanen holdt følge liksom !!

Bråk? Det er jo musikk fra et nydelig kunststykke av en motor.  :) Tesla holder bra følge med de fleste sportsbiler opp mot sin toppfart. På svingete bane eller lange strekk rett fram hadde nok pipen fått en annen lyd. Er dessverre ikke så mye av de tingene, så i praksis er det få biler som klarer å stikke fra en tesla. =) Husker for en stund til bake når UP gikk til innkjøp av en Subaru Impreza WRX STI med 280hk. Den klarte å holde følge med det meste på grunn av den norske veistandarden.
Fremtiden er elektrisk.

hma

https://www.facebook.com/groups/256809271068287/?fref=ts
Se innlegget av Tom Hamre fra Oddfjell Drilling og de etterfølgende kommentarene.

Høyt nivå må jeg si, virker som om flere av dem har drukket jevnt av motoroljeflasken...
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

sisc1337

Det blir bare for dumt å alltid sammenlikne alt! Dette blir akkurat som om å lese av kommentarer om Man Utd. vs Liverpool eller PS4 vs Xbox one. Det hele blir bare en pissekonkuranse om hvem som greier å pisse lengst. Patetisk (ifra begge sider) spør du meg!
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

Teslanewbie

Sitat fra: hma på onsdag 02. april 2014, klokken 13:22
https://www.facebook.com/groups/256809271068287/?fref=ts
Se innlegget av Tom Hamre fra Oddfjell Drilling og de etterfølgende kommentarene.

Høyt nivå må jeg si, virker som om flere av dem har drukket jevnt av motoroljeflasken...

De har fjernet det innlegget på PCN nå...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA