Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bakkestart, savner hill hold

Startet av KrW, fredag 11. april 2014, klokken 10:48

« forrige - neste »

KrW

Selger i dag vår fossilbil og får en Leaf Acenta 2014 Europamodell 1500km om litt over en uke. Skal bruke denne frem til TMX kommer om ca. 1.5 år.

Hva går bilene som ligger på finn for? Går ut ifra de fleste ikke får like mye som de annoserer de for. Så hvor mye lavere enn annonsepris er som regel salgsprisen?

Er nok veldig vanskelig å annslå verdi på vår Leaf om 1.5 år da men tror den forhåpentligvis vil holde seg litt høyere enn de som kom før oppgraderingen i fjor. Konkurrenter, insentiver og hvordan Leaf 2015/16 blir vil sikkert ha en del å si.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

offpist

Vanskelig å si hvordan markedet er på Leaf om 1,5 år.

Hva skal du betale for den du kjøper nå da?

Siden du har kjøpt nye euroleaf, som sikkert har sort interiør så tenker jeg den vil holde seg bedre i pris enn de som skal selge 2013 modellen i samme periode.



Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

KrW

Skal betale 207500kr inkl vinterdekk + frakt fra Bergen til Trondheim, så det er en veldig god pris synes jeg. Vurderte om det økonomisk hadde vært å kjøpe billigst mulig Leaf men kan trenge den ekstra rekkevidden, varmepumpe og ekstra bagasjeromsplass. Er også fordel med mørkt interiør og barn.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

offpist

Ja, grei pris det.
Tipper du får minst 170 000 kr for den om 1,5 år..
Om det ikke skjer noe veldig spesielt som snur markedet på hodet.
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

BE

@KrW:

En realistisk restverdi om halvannet år vil være rundt NOK 75 000,-

Du kan ringe meg så kommer jeg å hente den, så slipper du høye annonseutgifter og plagsomme kjøpere som vil prute og henge seg opp i masse ubetydelige feil.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

sven erik

Sitat fra: BE på tirsdag 01. april 2014, klokken 15:36
@KrW:

En realistisk restverdi om halvannet år vil være rundt NOK 75 000,-

Du kan ringe meg så kommer jeg å hente den, så slipper du høye annonseutgifter og plagsomme kjøpere som vil prute og henge seg opp i masse ubetydelige feil.
Tror nokk mer han får en runt 140000 eller i alle fal over 100 tusen tilogmed tvillingene som er 3 år ligger over det

Kvikken


KrW

Både 140 000kr og 170 000kr høres ganske realistisk ut. Greit å få en restgaranti på 75 000kr fra BE også  ;) Hvordan er det med de som selges i dag. Må de fleste en del ned før de får solgt?

Jeg startet med å annonsere fossilbilen til 340 000kr og fikk 315 000kr. Egentlig greit fornøyd med det. Da var startprisen lavest på finn med litt flere km.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Jana

Har nettopp solgt 2012 svart Leaf med 33.000 km på telleren. Begynte på 174.900 inkl. omreg. NULL response, bortsett fra idioter som prøver seg med skambud.

Senket deretter prisen etter 1 uke, til kr. 168.900 inkl. omreg. Ble nedringt fra 07.30 og utover.

Konklusjon = smertegrensen på en nøyaktig 2 år gammel sort Leaf er 169.900 i dag. Over 170.000 får man ikke.
Tror faktisk denne prisen kommer til å gå litt ned, grunnet nye reduserte priser på nye biler, som ikke markedet kanskje har fått med seg enda.

Bilen kostet da nøyaktig kr. 50.000 i verditap pr. år. Tilsammen 100.000 i verditap + renter i 2 år 16.000 + forsikring i 2 år kr. 7.000 + spylerveske og 2 servicer kr. 9.000.

Totalkost = kr. 132.000 / 33.000 km = 4 kr/km
Verditapet blir jo unormalt høyt når "nybil" prisen reduseres så mye som denne har gjort på 2 år.

Har vært sinnsykt fornøyd med Leafen og kun hatt 2 ekle opplevelser med lite strøm på 2 år. Det siste var nylig på Vestby ladestasjon hvor jeg fant ut om abo-systemene. Aldri vært så sinnsykt forbanna før eller senere!

Nå kjører jeg hjemover i min nye Tesla :)

Lynet

Og da blir spørsmålet om to år: holder med med 100k i verditap på en Tesla.......????
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Powerflux

Min noe dystre spådom er at verditapet på TMS kommer til å bli monumentalt :P
Slår spådommen min inn så blir det TMS på meg om en 3 års tid ;D
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Jana

Er ikke helt uenig i de 2 siste kommentarene her, men det vet vi ingenting om enda.

Det ENESTE vi vet her er at de 2 kommentarene fint kunne skrives på Teslas eget Forum. Hva i helv... har slike teite dommedagskommentarer her å gjøre? Er så dritt lei av det.

Jeg kjøpte Leaf og tok tapet med et smil. Jeg kjøpte Tesla og har råd til de evt. 100.000 i verditap som kommer. Penga ligger også i alle de andre fordelene og kjøregløede. Min MB GLK320 kostet 100.000 pr år. Min E-klasse cab kostet 100.000 pr. år. Min Touareg 3 kostet 100.000 pr. år. Min MB ML kostet 100.000 pr. år. Min Mazda Mx-5 koster 30.000 i året.

Vi snakker Leaf her, ikke Tesla! Og har du ikke råd til det, så kjør Mondeo da, what the heck! I dont care!

BE

Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Kvikken


Powerflux

Vel Jana, det var jo du som dro opp at du nå kjører din nye Tesla istedet for Leaf som jo tråden handlet om ;)
Både Leaf og TMS kommer til å være tapsbomber på bruktsiden om noen år!
Forskjellen er at å ta tapet på Leaf er for småpenger å regne, på TMS.....ikke akkurat småpenger ;D
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA