Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Flyer for ego-parkerte el-biler

Startet av Kvikken, fredag 11. april 2014, klokken 08:42

« forrige - neste »

el nino

Hvordan går det med denne saken Terfre?  Du skrev at monteringen skulle skje før påsken, og jeg tror det er flere som venter i spenning på resultatet 8) ;)

Kvikken

Står og tripper her også, spesielt fordi jeg nå bruker bensinbilen hver gang vi skal hente dattern med sykkel og jeg skal møte andre for trening og tur.

svingen

Sitat fra: glennha på onsdag 16. april 2014, klokken 17:00
Står og tripper her også, spesielt fordi jeg nå bruker bensinbilen hver gang vi skal hente dattern med sykkel og jeg skal møte andre for trening og tur.

er det mindre plass i en leaf enn trilling?
får fint plass til min sykkel inne i ION hvis jeg bare tar av frem hjulet som tar 2 sec ;)
som tips til stativet kommer på plass.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Kvikken

Jeg drev med det for 5-6 år siden på en bil uten hengerfeste og har ikke lyst til å begynne med det igjen. Jeg har også alltid ting liggende i baggasjen og å drive å slå setene opp og ned hele tiden er kjas.

Samt at man får med all skitt fra dekkene og litt oljesøl om man er heldig. Innimellom er også sykkelen rimelig heftig grisete og det vil jeg ikke ha inn i bilen. Da kjøper jeg heller takstativ.


Meurinha

2019-11 Tesla 3 Deep Blue
2014-02 Leaf Tekna Dark Grey Metallic 6,6Kw
Oslo-Asker-Oslo

Powerflux

Sitat fra: terfre123 på torsdag 03. april 2014, klokken 12:29

Hei.
Jeg jobber som Produktsjef på last og sikring i AS Sørensen og Balchen som importerer Thule til Norge. Jeg kjører selv Leaf og har vært opptatt av dette en stund.

2: Etter ny Leaf modell kom i 2013 finnes det ikke alternativer til "hengerfeste" montering fra Nissan original (som for øvrig var alt for dyrt)
Thule har et alternativ her, og vi skal prøvemontere dette på min bil før påsken.
Dette blir da ikke en krok man kan trekke henger med, men da en løsning for å montere sykkelholder som er beregnet for krokmontering.
Jeg vil komme med resultatet av dette her på forumet så fort det foreligger.

Påsken er over og vel så det so wazzup hos Thule mtp dette stativet :o
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

terfre123

Hei folkens. Jeg må bare beklage at ting har dratt ut i tid.
det har vært litt for mye på jobb slik at jeg ikke har rukket å
gjøre testen ennå.
Skal prøve å få det til i løpet av uken.

Sorry.

Mvh
Terje
Minnesund - Oslo - Minnesund hver dag :-)

svingen

er klar over att trillingene ikke har like mange i antall,men er jo en del solgt av dem og.
Er Thule intrisert i og lage en løsning til "oss" og :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Electrix

Som en ekstraopplysning kan jeg legge til at jeg også har testet biltema sitt baklukestativ og det funket greit med to barnesykler.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Kvikken

Terfre:
Nå har det gått et par uker til. Hvordan går det med testingen? Må si dette drar litt vel langt ut i tid. Og dette er et produkt du tester sier du, når snakker man produksjon og tilgjengelighet i butikken?

Electrix:
Men det går dårlig med 2 voksensykler? Hva med 1 voksensykkel? Mulig jeg kjøper det bare for å frakte min egen sykkel men vil helst ha muligheten til å frakte 2 voksensykler på stativet.

Hoaas

Er det noen som har vurdert å kjøre Thule Backup 900 Box som vel også kan konverteres til å ta 2-3 sykler med ekstra tilbehør? Forutsetter selvfølgelig hengerfeste fra den amerikanske produsenten (http://shop.tlcentral.com/store/pc/2013+-Nissan-Leaf-2-Stealth-Trailer-Hitch-p1120.htm). I mitt hode lager du fortsatt samme hull i luften foran deg, mao samme luftmotstand men mulig noe mer turbulens bak.

/kristian

Electrix

Flere har tidligere i tråden vært litt skeptiske til baklukestativ på Leaf, jeg har bare hatt behov for å teste med barnesykler så jeg presiserte bare at det var det jeg har testet. Sykkelstativet ser ut til å klare store sykler fint også.

Kan legge til at de "bøylene" til å feste i luka ikka passer på toppen på min bil, med spoiler, så jeg festet stroppene på toppen i hengslene på luka, de gir seg ikke regner jeg med.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Kvikken

Supert Electrix, da skal jeg vurdere det stativet. Ta gjerne et bilde om mulig :)

baz

Da jeg kjøpte Nissan Leaf før noen dager siden og forhørte meg om muligheten for et sykkelstativ fikk jeg beskjed fra forhandleren at det ikke er lov å feste noe oppå eller bak på en elbil. Er det sant? Er det en norsk lov eller noe Nissan har bestemt for Leaf?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA