Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kewet5/gearkasse

Startet av svingen, torsdag 10. april 2014, klokken 11:47

« forrige - neste »

svingen

Det her blir jo bra,venter på mere info i morgen,kan vi håpe att det kommer opp noe kart hvor det kommer og? det her er jo veldig bra! :)

https://www.ntbinfo.no/release?releaseId=3877903
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Ronny

Høres ut som om det er på tide å bytte butikk, ihvertfall dersom prisen pr kWh er ok :)
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Nuvolari

Ser at de bl.a. skal tilby Type 2 lading. Noen som vet om dette blir 3,6kW, 7,2kW, 11kW eller 22kW?

Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Espen Hugaas Andersen

Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Nuvolari

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 02. april 2014, klokken 12:39
Type 2 er visstnok 43 kW beregnet til bruk med Zoe.

Husker Tesla kunne ha problemer med å lade fra 43kW Type 2. Får satse på at det er løst slik at Tesla kan lade med 22kW.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

jkirkebo

Sitat fra: Nuvolari på onsdag 02. april 2014, klokken 21:26
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 02. april 2014, klokken 12:39
Type 2 er visstnok 43 kW beregnet til bruk med Zoe.

Husker Tesla kunne ha problemer med å lade fra 43kW Type 2. Får satse på at det er løst slik at Tesla kan lade med 22kW.

Det problemet tror jeg besto i at noen trodde den klarte kun 5,8kW på en 43kW stasjon. Men FW før 5.9 viser jo kun effekten fra én fase, så man måtte gange med 3 for å få riktig resultat. Ved 223V inn viser bilen 5,8KW fordi den er begrenset til 26A, men ganger man med 3 får man 17,4kW. I FW 5.9 er visstnok dette fikset.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 02. april 2014, klokken 23:03
Sitat fra: Nuvolari på onsdag 02. april 2014, klokken 21:26
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 02. april 2014, klokken 12:39
Type 2 er visstnok 43 kW beregnet til bruk med Zoe.

Husker Tesla kunne ha problemer med å lade fra 43kW Type 2. Får satse på at det er løst slik at Tesla kan lade med 22kW.

Det problemet tror jeg besto i at noen trodde den klarte kun 5,8kW på en 43kW stasjon. Men FW før 5.9 viser jo kun effekten fra én fase, så man måtte gange med 3 for å få riktig resultat. Ved 223V inn viser bilen 5,8KW fordi den er begrenset til 26A, men ganger man med 3 får man 17,4kW. I FW 5.9 er visstnok dette fikset.
Hei,

Nei, jeg har lest om et par som har koblet bilen til 43kW uttak og opplevd at bilen ikke vil lade. Noen påstod at bilen mente den fikk DC pga effekten, men det er absolutt ingen kvalitetssikret påstand.
Ellers kan jeg bekrefte at bilen nå rapporterer 18kW i appen nå med fw 5.9(og sikkert også i bilen). Min bil er hos DK nå for å justere bakluken (for øvrig kjøres den på planbil Oslo-Drammen uten at den har havarert eller noe...) , og jeg ser de har ladet bilen godt opp før utlevering. Vanvittig god service hos Drammen Karosseri (ladingen er bare en bitteliten del av opplevelsen). Men jeg ba Tesla fikse 26/32A problemet ved innlevering tidligere i uken, noe de ikke har gjort. Så fix virker ikke å være klar pt.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 03. april 2014, klokken 07:42
Nei, jeg har lest om et par som har koblet bilen til 43kW uttak og opplevd at bilen ikke vil lade. Noen påstod at bilen mente den fikk DC pga effekten, men det er absolutt ingen kvalitetssikret påstand.

Ok. Får ikke testet selv da hurtigladekartet viser at landets foreløpig eneste 43kW AC stasjon står i Vesterålen. Kanskje noen der oppe kan stikke innom og sjekke igjen?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 03. april 2014, klokken 09:45
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 03. april 2014, klokken 07:42
Nei, jeg har lest om et par som har koblet bilen til 43kW uttak og opplevd at bilen ikke vil lade. Noen påstod at bilen mente den fikk DC pga effekten, men det er absolutt ingen kvalitetssikret påstand.

Ok. Får ikke testet selv da hurtigladekartet viser at landets foreløpig eneste 43kW AC stasjon står i Vesterålen. Kanskje noen der oppe kan stikke innom og sjekke igjen?

Hmmm. Power Park på skøyen, er det ikke fastmontert kabel der?
Når det er sagt mener jeg også at jeg i etterkant har lest om folk som lader på 43kW ac med fast kabel uten problemer, så det kan ha vært noe feil i tidligere sw i bilen, noe feil med ladestasjonen. Eller brukerfeil for den saks skyld. Men jeg hadde ikke lagt alle eggene i en kurv og siktet meg inn på et 43kW punkt på ferietur uten å vite at noen har testet det først :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA