Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av Powerflux, onsdag 09. april 2014, klokken 23:17

« forrige - neste »

Electra

Kjenner på at jeg begynner å bli lei betegnelsen "rik" bare fordi jeg kjører elbil. Dette er bare tull, en får kjempe fine brukte elbiler til under 200 000kr. Hvis folk tok seg tid til å regne litt, så vil de se at de selv kanskje ville blitt "rikere" ved å selge fossilbilen sin og investere i en elbil ;)

Kvikken

#16
jeg er langt i fra "rik" og for meg ble det en viktig økonomisk besparelse (og berikelse) å kjøpe eks. ny elbil fremfor flere brukte fossilbiler.

Daeedor

Sitat fra: TorC på tirsdag 01. april 2014, klokken 19:53
Sitat fra: nico på tirsdag 01. april 2014, klokken 18:06
Mer surt oppgulp i en artikkel fra gårdagens Avisa Nordland http://www.an.no/bil/article7264621.ece
Underholdende lesning i kommentarfeltet under artikkelen.

Den fra AN er jo helt på viddene. Den er så på viddene at man må vurdere om det faktisk er seriøst ment, eller en form for "trolling".  Det at en siv.ing fra flyindustrien kan påstå at dobbel vekt betyr dobbelt så mye energi er jo helt villt. Det at en mann som har arbeidet for Widerøe ikke har hørt om luftmotstand vitner jo om at noen burde kreve pengene sine tilbake.
Innlegget er jo fullt av faktafeil og sammenlikninger mellom "epler og pærer" at man må jo tro mannen enten er retardert, dritings eller har akkurat kjøpt seg ny svindyr fossiltraktor som han nå er redd miste verdi. Eller så kanskje han har kjøpt seg aksjer i bilindustrien... :-)


Konge !!!  ;D ;D ;D

Vikingo

Lag eit gjenomsnitleg regnestykke på ein Leaf
å publiser det opp i mot ein ordinær fosilbil og lat renestykke vere
ein stad i og rundt Oslobygda og utanfor sentrale strøk.
Husk ikkje alle bor i Oslo slik ein kan få intrykk av.
Legg inn:
Kjøpspris (ny) lån 100%, 80%,60%
Årleg kjøredistanse: 10' , 15' , 20' og 25' km
gjennomsnitt bommavg./ferger
årsavg.
forsikring
Straum heime og ute mm.
og samanlign over år for år fram til 10 år.
kven kjem best ut?
Laurdag 29.9.12 vart Leifen min..... ;-)
No,  25.10.13 snart 3 Bjart eller ca. 22600km tilbakelagt med smil.. og meir vert det!

medic.66

Jeg for min del sparer nesten 2000 pr mnd på Leafen kontra Honda Insighten (Hybrid, brukte egentlig lite bensin) som jeg hadde før. Da regner jeg med drivstoffutgifter, lån, bomavgifter, forsikring, veiavgift og vedlikehold. Jeg har 126 km til jobb med lademuligheter på jobb. Jobber i turnus så er ikke på jobb hver dag.
Evje

Hvit Leaf Tekna, levert 31. mars 2014.

Hvit Volvo V90 CC 18 modell til langtursbil og trekking av tilhenger.

nico

Jeg bare måtte poste artikkelen fra Avisa Nordland her.. http://www.an.no/nyheter/article7352623.ece
Enda en runde med svada i an.no
Nissan Leaf Tekna - Levert 04.12.2013 fra Imaas Bil i Bodø

knnygar

Mange negative folk oppe i nord :-(

Eit godt argument til fordel for elbilane:
Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

Powerflux

Sitat fra: nico på tirsdag 13. mai 2014, klokken 21:22
Jeg bare måtte poste artikkelen fra Avisa Nordland her.. http://www.an.no/nyheter/article7352623.ece
Enda en runde med svada i an.no

Fascinerende at tilbakestående mennesker får såpass med spalteplass i avis ::)
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Olsleaf

Nok et eksempel på artikkel der påstander slenges ut uten noe som helst begrunnelse i fakta eller henvisning til forskning på påstandene som slenges ut i media. Ser ut som alle avisene har lagt seg på en negativ trend mot elbil. "Tapet" hun nevner i artikkelen er det staten skulle ha investert i å få folk over på miljøvennlige biler, og null utslipp biler. Vi har de samme utalelsene på trykk her i Trondheim, der Adresseavisen trykker konsekvent bare negativt mot elbil. Det siste nå er at vi er skyld i at nettleien må økes. Jeg tror det har eskalert etter at Tesla kom inn på markedet. Den norske mentaliteten er at de liker dårlig at de rike og velstående får goder, og at de får lov til å kjøre luksus bil gratis i bom. Det var greitt så lenge det gjalt Leaf eiere eller andre eiere av elbil.
Nissan Leaf 2012 hvit



Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA