Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjører damer Tesla?

Startet av Reflektor, onsdag 09. april 2014, klokken 22:09

« forrige - neste »

Thomas Parsli

Det er en fantastisk nyheter at Kiwi åpner hurtigladere, jeg har ventet på at en slik aktør skulle gå til dette skrittet i snart ti år!

Men jeg tviler på Kiwi gjør disse investeringne for at vi skal kunne kjøre langtur med elbilen, tanken er nok heller at vi skal legge handleturen til Kiwi når vi er på vei til hytta eller på vei hjem med både lade og handlebehov.
Det er grunn til å tro at de plasserer laderene der de får mest uttelling:

* steder det ikke står hurtigladere i nærheten
* steder det kjører mye biler
* steder med mye utfartstrafikk
* steder med relativt store Kiwi-butikker

Jeg ville jo tro at strekninger som f.eks Oslo-Trysil og Oslo-Gol blir prioritert for å lokke kunder fra utfartstrafikken, mens steder som Oslo og Asker blir prioritert for å stoppe oss på vei hjem.

Vi kommer garantert til å bruke Kiwis hurtigladere når jeg skal hjem fra jobb og bilen skal brukes til fritidsaktiviteter (unger) på ettermiddagen/kvelden. Hvis de kommer med "ladekort" (tilsvarende "bleiekortet") blir Kiwi valgt fremfor andre butikker ved mange tilfeller. Gratis hverken tror eller håper jeg det forblir!

Nå har McDonalds/Fortum og Kiwi/Nissan tatt initiativet, blir spennende å se om bensinstasjonene blir stående på perrongen etter at toget har gått...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Leon

Kjempenyhet!

Håper på Kiwi Dokka, Noresund, Hemsedal, Hønefoss og Gran (så kan Ishavsveien ha det så godt), Beitostølen, Lærdal, Rødberg m.fl.

Skal vi gjette at Fortum er valgt som strømleverandør? I så fall ikke meg i mot, bare det ikke er Ishavsveien med sine priser...
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Leon

Mer info her: http://elbil.no/ladestasjoner/1267-hurtiglading-mens-du-handler

Både CHAdeMO, Combo og Type 2. Gratis ut året for Kiwi-kunder. Får bare håpe at man ikke må vente i flere timer på en Tesla med god tid...  :-[
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

jkirkebo

Sitat fra: Leon på tirsdag 01. april 2014, klokken 17:04
Kjempenyhet!

Håper på Kiwi Dokka, Noresund, Hemsedal, Hønefoss og Gran (så kan Ishavsveien ha det så godt), Beitostølen, Lærdal, Rødberg m.fl.

Kiwi på Dokka hadde vært genialt ja, skulle gjerne hatt litt 22kW Type 2 der :)

Dog litt usentralt plassert i forhold til Vinmonopolet ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Andhrim

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 01. april 2014, klokken 17:32
Sitat fra: Leon på tirsdag 01. april 2014, klokken 17:04
Kjempenyhet!

Håper på Kiwi Dokka, Noresund, Hemsedal, Hønefoss og Gran (så kan Ishavsveien ha det så godt), Beitostølen, Lærdal, Rødberg m.fl.

Kiwi på Dokka hadde vært genialt ja, skulle gjerne hatt litt 22kW Type 2 der :)

Dog litt usentralt plassert i forhold til Vinmonopolet ;)

Legg inn Kiwi Dokka i kommentarfeltet i artikkelen her på elbil.no, så kanskje dem legger merke til det.
Det har jeg gjort, har bare ikke dukket opp ennå (trege mods?)  Jo fler jo bedre  :)

svingen

Sitat fra: Andhrim på tirsdag 01. april 2014, klokken 19:40
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 01. april 2014, klokken 17:32
Sitat fra: Leon på tirsdag 01. april 2014, klokken 17:04
Kjempenyhet!

Håper på Kiwi Dokka, Noresund, Hemsedal, Hønefoss og Gran (så kan Ishavsveien ha det så godt), Beitostølen, Lærdal, Rødberg m.fl.

Kiwi på Dokka hadde vært genialt ja, skulle gjerne hatt litt 22kW Type 2 der :)

Dog litt usentralt plassert i forhold til Vinmonopolet ;)

Legg inn Kiwi Dokka i kommentarfeltet i artikkelen her på elbil.no, så kanskje dem legger merke til det.
Det har jeg gjort, har bare ikke dukket opp ennå (trege mods?)  Jo fler jo bedre  :)


hadde vært helt genialt med hurtiglader på dokka!
kunne jeg ladet på vei til hytta og ta elbilen til hytta og ikke bensinbilen.
kanskje noen som bor i dokka kunne snakket med kiwi butikken og sjekket opp strøm muligheter og kanskje snakket med kraftlaget osv? hadde jo vært helt gull og fått det her til,semi hurtiglader burde ikke vært vansklig og få til ut fra hva jeg husker er det ikke spesielt med høy spenning i omerådet så 400v 22kw er ikke "standar" der og må man opp med trafo så spørs det hva som skjer,her burde jo politikere på bannen og tilrette legge og er jo veldig bra får plassen :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

FrodR

Vi har snakket om ladestasjon her på Dokka i andre tråder, og det er ved KIWI alle tidligere planer handler om også. Dette fordi KIWI får helt nytt bygg og butikk i nordenden v/Shell i løpet av året. Good news!
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt
2013 Tesla Model S - hvis den noen gang blir klar...
Bosted Dokka, Oppland

svingen

Sitat fra: FrodR på tirsdag 01. april 2014, klokken 23:23
Vi har snakket om ladestasjon her på Dokka i andre tråder, og det er ved KIWI alle tidligere planer handler om også. Dette fordi KIWI får helt nytt bygg og butikk i nordenden v/Shell i løpet av året. Good news!

Det he er jo gull :)
håper bare dem får opp det bygge her snart da ;)
er det 400v i omerådet? ser ut som det er kun lavspent eller husker jeg feil?
er det noe dato når det her skal være klart?
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

FrodR

Det er snakk om at det må føres frem mer strøm til området, både med tanke på de nye forretningsbyggene og lader.
Butikkene er sagt skal åpne senhøstes!
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt
2013 Tesla Model S - hvis den noen gang blir klar...
Bosted Dokka, Oppland

Radiobil1

Sakset fra facebooksiden til Renault Norge:

Bilprodusentene Renault og Nissan har sammen med Norgesgruppen blitt enige om å ta ansvar for ytterligere tilrettelegging av elbilbruk i Norge og investerer et betydelig millionbeløp i ladere.
Via Norgesgruppens dagligvarekjede KIWI vil det nå bli installert en rekke hurtigladere for elbil. Det som nå skjer er revolusjonerende. I trekløverets samarbeid vil det nå bli satt opp mellom 50-65 hurtigladere rundt om i landet, på utvalgte KIWI butikkers p-plasser.
Laderne er såkalte multiladere, dvs at både AC (vekslestrøm) og DC (likestrøm) kan benytte 43kw lading, noe som tilsvarer 0-80% batterilading på ca 30 minutter, og at ladingen, den vil være gratis!
2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

tomrh

Sitat fra: Radiv på fredag 04. april 2014, klokken 21:08
Laderne er såkalte multiladere, dvs at både AC (vekslestrøm) og DC (likestrøm) kan benytte 43kw lading, noe som tilsvarer 0-80% batterilading på ca 30 minutter, og at ladingen, den vil være gratis!
Full klaff til Bent som spådde gratis hurtiglading i oktober 2012! :)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Reodor

Har forstått det slik at det ikke blir plassert ut ladestasjoner på franchise butikkene, kun de butikkene som er eid av Kiwi.
2012 Ion, Kjøpt Februar 2014
Tesla M3 LR AWD 19", kjøpt Juni 2019.
Henger: Tredal T-10.

Lena82

Trenger absolutt en ladestasjon langs Riksveg 57 i Sogn og Fjordane. En hurtigladestasjon på Kiwi på Lindås Senter hadde vært helt supert.
Nissan Leaf Acenta 2014
Bergen

Elbilist79

Skjedde det noko meir med desse Kiwi-ladarane? Eller var det berre eit PR-stunt...
S85, Sølv

Thomas Parsli

Kiwi har vært uklare på tidspunkt, har lest både "i løpet av våren" og "så raskt som mulig".
Det bør mao. komme opp ladere i løpet av de nærmeste månedene :)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA