Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

LED pærer i tåkelysa?

Startet av clbsl, onsdag 09. april 2014, klokken 11:50

« forrige - neste »

clbsl

Fikk min eUp for en uke siden og er kjempe fornøyd, men sliter lit med lading på ladesøyle. Jeg bor i Sandes og jobber i Stavanger og har en ladesøyle rett ved jobben min med Schuko 16A, men når jeg kobler inn ladekabelen som fulgte med bilen, skjer det ingen ting. Det kommer ingen lys på den store "klumpen" på ledningen. Har ikkke noe problemer med stikket hjemme. Noen som vet hva som skjer og er det noe jeg kan gjøre!!

jkirkebo

Sitat fra: clbsl på søndag 30. mars 2014, klokken 20:50
Fikk min eUp for en uke siden og er kjempe fornøyd, men sliter lit med lading på ladesøyle. Jeg bor i Sandes og jobber i Stavanger og har en ladesøyle rett ved jobben min med Schuko 16A, men når jeg kobler inn ladekabelen som fulgte med bilen, skjer det ingen ting. Det kommer ingen lys på den store "klumpen" på ledningen. Har ikkke noe problemer med stikket hjemme. Noen som vet hva som skjer og er det noe jeg kan gjøre!!

Lukk igjen lokket på stolpen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

clbsl

Så det du mener er at uttaket ikke virker før luken er lukket??

maxmekker

Det kan være saken ja. Men om det fortsetter så knips et bilde av ladestolpen og om mulig innmaten.

clbsl

Sitat fra: maxmekker på søndag 30. mars 2014, klokken 22:12
Det kan være saken ja. Men om det fortsetter så knips et bilde av ladestolpen og om mulig innmaten.

Tok meg en tur rundt i Stavanger i dag, og opplevde det samme med alle stolpene, så må nok ut å prøve igjen i morgen, og da lukke luken

sven erik

En må lokke og låse sor de med lys på stolpen ligger det bryter der låser låser

sjokomelk

Sitat fra: clbsl på søndag 30. mars 2014, klokken 22:24
Sitat fra: maxmekker på søndag 30. mars 2014, klokken 22:12

Tok meg en tur rundt i Stavanger i dag, og opplevde det samme med alle stolpene, så må nok ut å prøve igjen i morgen, og da lukke luken
Hvis dette er en helt rund, blank stolpe med grønt/blått/rødt lys i toppen, så må du lukke og låse luka før det kommer strøm på kontakten.
Enkel nybegynnerfeil som ganske mange av oss har gjort :)

--
Yngve

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

elektrolux

Bryteren lokket aktiverer ser du øverst til høyre på  bildet.

Trykk og hold denne inne til det blå lyset på stolpen er aktivert. Etter det vil stolpen levere strøm til bilen er fuilladet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

clbsl

Takk for hjelpen! Skal teste det senere i dag.

MiriamRøseth

Jeg har også dette problemet, på en måte.
Men når jeg skal sette i kontakten, går ikke stikket langt nok inn. Virker som om stikket er for stort, for den bare sklir ut... og da hjelper det ikke mye å lukke igjen luka.... 

TB

Sitat fra: MiriamRøseth på onsdag 09. april 2014, klokken 17:43
Jeg har også dette problemet, på en måte.
Men når jeg skal sette i kontakten, går ikke stikket langt nok inn. Virker som om stikket er for stort, for den bare sklir ut... og da hjelper det ikke mye å lukke igjen luka.... 

Sjå her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,13805.0.html
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA