Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Utgifter på Tesla

Startet av ksnygard, onsdag 09. april 2014, klokken 11:45

« forrige - neste »

B_Tesla

Sitat fra: bb på mandag 06. oktober 2014, klokken 00:43
....
Anyways, i kveld rundet bilen vår som nå har fått navnet Millennium Falcon et rundt tall (se vedlegg). Dette er siden 22. november 2013. Det vil si etter 10,5 måned.

Du kjører brutalt mye Bjørn. Dette er jo ca 250 km om dagen i snitt! Har forstått at du kjører mest i helgene, men uansett.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Jærbuen

23.500 siden Mars -14. Ruller minst 8 mil til dagen......
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

flapp

Jeg har kjørt 35000 og er nysgjerrig på om det har vært noe tap i kapasitet på batteriet. Dette er det som tidligere nevnt i denne tråden vanskelig å vite når beregningen av typical og rated range varierer en del mellom ulike oppdateringene av softwaren. Er det noen av dere teknisk kyndige som kjenner til et annet parameter man kan følge med på for å registrere om batteriet taper kapasitet over tid ?

Muffinman


bb

Sitat fra: flapp på lørdag 11. oktober 2014, klokken 15:27
Jeg har kjørt 35000 og er nysgjerrig på om det har vært noe tap i kapasitet på batteriet. Dette er det som tidligere nevnt i denne tråden vanskelig å vite når beregningen av typical og rated range varierer en del mellom ulike oppdateringene av softwaren. Er det noen av dere teknisk kyndige som kjenner til et annet parameter man kan følge med på for å registrere om batteriet taper kapasitet over tid ?
Det som blir mest korrekt er å lade bilen til 100 % og deretter begynne å kjøre med en gang. Underveis bør du ta minimalt med stopp der du oppholder deg i bilen fordi dette vil spise energi som ikke vises i triptelleren.

Når du er nede i nesten 0 km sjekker du hvor mange kWh du faktisk har forbrukt. Det som er veldig viktig er da at start- og stoppsted er på samme nivå over havet. Ellers gir det feil resultat. 100 høydemeter utgjør faktisk så mye som 0,6 kWh.

På min video ved 53k km har jeg ikke vært nøye med start- og sluttpunkt over havet. Dette har derfor medført til at målingen min egentlig ikke er gyldig.

På mine videoer da jeg hadde nylig fått bilen så det ut som at jeg fikk tynet ut ca. 73 kWh. Da gjenstår det å se om jeg får ut så mye nå som bilen har rullet 82,5k km.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

dotten

30 000 31. mai i min, og 20 000 i tesla sine lånebiler.. Wash aut bjønn (bb). Im gunning to get ya :-)
S85

P85D fra mars 2015

bb

Sitat fra: dotten på tirsdag 21. oktober 2014, klokken 17:30
30 000 31. mai i min, og 20 000 i tesla sine lånebiler.. Wash aut bjønn (bb). Im gunning to get ya :-)
Catch me if you can! Neida, men det høres jo ut som flere kommer til å kjøre like langt eller lengre enn meg. Så da kan jeg bare med god samvittighet bytte til P85D og la noen andre nå 1 mill km :P
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

bb

Jeg har fått vite at Millennium Falcon har:
- kjørt lengst blant de norske
- kjørt nest lengst blant de utenfor Nord-Amerika
- en 46. plass globalt

I løpet av helga eller i neste uke runder jeg 100.000 km. Da blir det over og ut med garantien.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

TRM

Sitat fra: bb på onsdag 17. desember 2014, klokken 17:43
I løpet av helga eller i neste uke runder jeg 100.000 km. Da blir det over og ut med garantien.
May God be with you!
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

LA-Thing

Drammen, Tesla Model S #2510

Muffinman


bb

Heldigvis har norsk forbrukerkjøpslov ganske strong force. Den gir 5 års reklamasjon må mange deler som ikke er slitedeler. Deriblant MCUen.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

hgs

Sitat fra: bb på onsdag 17. desember 2014, klokken 22:51
Heldigvis har norsk forbrukerkjøpslov ganske strong force. Den gir 5 års reklamasjon må mange deler som ikke er slitedeler. Deriblant MCUen.

Det blir spennende å se hvordan dette håndteres hos Tesla. Norge har jo sterkere forbrukerrettigheter enn resten av EU. Slik jeg forstår det er det vel ikke mange deler av denne bilen annet enn slitedeler som man må forvente at varer mindre enn 5 år. Slik sett er vel garantien i praksis 5 år og ubegrenset kjørelengde. Forskjellen ligger vel i at utenfor garantitiden ligger bevisbyrden for at noe har gått galt utenfor din kontroll på deg og ikke på selger?  Eller tar jeg feil?   
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

petersv

Sitat fra: hgs på onsdag 17. desember 2014, klokken 23:02
Sitat fra: bb på onsdag 17. desember 2014, klokken 22:51
Heldigvis har norsk forbrukerkjøpslov ganske strong force. Den gir 5 års reklamasjon må mange deler som ikke er slitedeler. Deriblant MCUen.

Det blir spennende å se hvordan dette håndteres hos Tesla. Norge har jo sterkere forbrukerrettigheter enn resten av EU. Slik jeg forstår det er det vel ikke mange deler av denne bilen annet enn slitedeler som man må forvente at varer mindre enn 5 år. Slik sett er vel garantien i praksis 5 år og ubegrenset kjørelengde. Forskjellen ligger vel i at utenfor garantitiden ligger bevisbyrden for at noe har gått galt utenfor din kontroll på deg og ikke på selger?  Eller tar jeg feil?

http://jusinfo.no/index.php?site=default/721/1186/1192/1196

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA