Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla i norske medier

Startet av sn0le, onsdag 09. april 2014, klokken 10:59

« forrige - neste »

sn0le

Var i Frognerparken i dag og parkerte på den store plassen som er i nærheten av Colosseum kino.
Har lest her inne at ladeplasser misbrukes av fossilbiler, og av elbiler som ikke lader.
Det siste er kanskje omstridt, men når det er på en søndag og alle de andre plassene er gratis uansett, så ser jeg ikke noen grunn
til å bruke elbilparkeringen med mindre det ikke var en eneste annen parkeringsplass igjen.

Uansett. Det var 6-7 elbiler der. Alle utenom 1 stod med ledning tilkoblet. Flott tenkte jeg.
Men så la jeg merke til en Svensk Mercedes som også stod på elbilplass.
Ikke så flott tenkte jeg.

Så jeg ringte Trafikketaten og meldte dette inn. Spurte om de ville taue vekk bilen.
Fyren i enden virket litt "uinteressert" og spurte om det ikke var nok plasser ledig.
Joda, det er det, kunne jeg bekrefte. Men det kan jo hende det kommer andre biler som trenger en av disse plassene.
(Jada, jeg kjører ikke Elbil, men det vet jo ikke han).

Uansett. Var litt skuffet over hvor lite seriøst han tok dette.

Når vi dro derifra så var Mercedesen borte, men da stod det et annet fossil-nek dek.
Men han hadde fått gul strimmel på ruta.  :P

Legger ved et bilde. Bil #3 fra venstre lader ikke. Litt dumt siden man da strengt tatt ikke har behov for å bruke en av disse plassene.

Edit:
Kan forøvrig nevne at Leafen som ladet er i EL33XXX serien, mens den som ikke ladet er i EL22XXX serien.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA