Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Erfaringer fra å selge sin Model S

Startet av Mippen, onsdag 09. april 2014, klokken 09:34

« forrige - neste »

Mippen

Har en Golf med diesel som jeg vurderer å selge til fordel for en elbil. Nå tar ikke tesla så vidt jeg vet innbytte og derfor må jeg selge eller finne på noe lurt. Hvordan er det for eksempel å bestille en e-up og ta golfen i innbytte for å så "selge" e-up en før jeg får den? Har forsøkt å selge golfen før og fikk ikke noe respons. Fikk et like godt tilbud av møller som jeg ønsket å få for bilen privat.
Fremtiden er elektrisk.

sven erik


Mippen

#2
Lyst på langdistanse elbil ala tesla. Da kan jeg klare meg med en bil. Kan jo eventuelt bytte inn golfen mot en el golf og legge den ut på Finn før jeg får den. Vet ikke om det lar seg gjøre? Eventuelt kjøpe golfen og teste den litt før jeg selger.
Fremtiden er elektrisk.

elektrolux

Hvoror ikke beholde diesel Golf for langturer, og e-Up til alt annet.

Det blir jo omtrent det beste fra begge verdener, og en grei privat hybridløsning. Diesel golf som kun brukes 5-6 ganger i året koster nesten ingenting, og så får du litt ekstra plass når du trenger det, og liten bil når du trenger det.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Mippen

Golfen er bare et par år gammel og har den største dieselmotoren med 4x4. Koster meg 30-40.000 i året bare å eie den med alle utgifter i forhold til forsikring, vedlikehold, verditap mm. Billigere å eie en bil enn å ha to biler.
Fremtiden er elektrisk.

elektrolux

Beholder du bilen blir det ingen tap. Det kommer først når du selger den.

Forsikring kan reduseres fra kasko til delkasko, og bil nr 2 får automatisk 50%. Det kan totalt sett bli like billig som 1 bil.

Serviceutgifter burde nesten nulle seg med nesten null bruk, og du kan kanskje til og med gjøre det selv nå når du ikke lenger MÅ ha bilen driftsklar til mandag. Vi har en Merce som koster over en mill ny, og serviceutgiftene på den er ca 1000 kr / året i snitt siden vi kjøpte den ny i 2007. Det med "alle stempel i boka", men selvfølgelig kun oljeskiftet på merkeverksteder når vi likevel er i utlandet.

Og så sparer du på å kjøpe en mindre Elbil.

Egentlig ikke måte på hvor mye billiegere det er med to biler framfor 1. ;D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Mippen

For meg som heter "uflaks" til mellomnavn er det lurest og best å bare ha minst mulig ting. Jeg kan ikke ha en ting uten at noe er ødelagt når jeg får det eller at det blir ødelagt. Golfen min har på uforklarlig vis vært inn og ut av verksted. Takk Gud for garanti. Til og med leafen sliter med Carwings som ikke virker og tåkelys som bare knuste. For å ikke snakke om den ladekabelen du vet. Akkurat brukt 15000kr på nye dekk og felger på golfen etter punktering. Til og med reservedekket som var et sommerdekk var punktert. Hva er oddsen liksom? :-P

Har også veldig lyst på en tesla og den fyller mine behov og ønsker. :)
Fremtiden er elektrisk.

Birkus

legg Golfen ut for salg på finn.no. Skal forhandler ta den så får du også mindre for den.

og ikke hør på hva andre sier om og kombinere bil. kjøp deg en Tesla Model S 85. Om du den gang kommer i en situasjon der du trenger en fossil bil så ringer du din bror og spør om byttelåne i en dag, Jeg tviler sterkt på at han kommer til og si nei til det når det gjelder en Model S :)


Personlig så kommer jeg kun til og beholde Veteran BMWn min når jeg får min Tesla. Det er kun pga jeg er glad i den og den betyr endel for meg :) og forsikring og avgifter er ekstremt billig så det koster ikke noe og ha den heller.

Birkus

Sitat fra: elektrolux på søndag 30. mars 2014, klokken 18:26
Beholder du bilen blir det ingen tap. Det kommer først når du selger den.


:o

Klykken

Verditapet er ikke noe du "betaler" før du får pengene for bilen etter salg. Verditapet er differansen mellom det du betaler og det du får etter et salg, vet du. Selger du ikke har du heller ikke et reelt verditap. Kun et forventet verditap, hvis salg.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Mippen

Sitat fra: Birkus på mandag 31. mars 2014, klokken 13:05
legg Golfen ut for salg på finn.no. Skal forhandler ta den så får du også mindre for den.

og ikke hør på hva andre sier om og kombinere bil. kjøp deg en Tesla Model S 85. Om du den gang kommer i en situasjon der du trenger en fossil bil så ringer du din bror og spør om byttelåne i en dag, Jeg tviler sterkt på at han kommer til og si nei til det når det gjelder en Model S :)


Personlig så kommer jeg kun til og beholde Veteran BMWn min når jeg får min Tesla. Det er kun pga jeg er glad i den og den betyr endel for meg :) og forsikring og avgifter er ekstremt billig så det koster ikke noe og ha den heller.


Har også vurdert å kjøpe en billig kassebil ved siden av teslaen til å kjøre ditt og datt med siden vi har kjøpt oss hus, men får se. Hadde vært greit med hengerfeste av og til.

Jeg hadde den ute for salg tidligere i vinter. La den ut for 235k siden det er en 11 modell. Møller selger samme bilen for 249-259000. Har fulgt litt med og forhandlerene som selger den samme bilen som jeg har den fortsatt stående. Jeg hadde håpet på rundt 220k og hvis jeg tok den i innbytte hos møller der jeg kjøpte bilen kunne jeg få 220k for den. Problemet er at elbiler har blitt så pop og det samme med bensinmotorer gjerne med turbo. Ala vw sine tfsi motorer. Hadde ikke noe respons på bilen min altså. Var en fyr som så på den, men han var heller tvilsom.

Ellers har jeg tenkt litt. Hvis jeg tar bilen min i innbytte må jeg fysisk selge bilen jeg kjøper i stedet på grunn av at de vil vel ikke sette over penger på kontoen min når jeg skal kjøpe ny bil av dem uansett, så er vel ikke så lur plan.

Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA