Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladefart 220/32A

Startet av Ellbil, onsdag 09. april 2014, klokken 08:45

« forrige - neste »

Ellbil

Sikringen gikk i natt, og vi skulle til Tønsberg for en time siden fra Oslo. På hurtigladekartet står f.eks. Statoil Snarøya oppført som hurtigladestasjon, men da jeg ringte var det bare semihurtiglading, kunne jenta opplyse. Andre hurtigladestasjoner tør jeg ikke kjøre til - de kan ha abonementsløsninger - og jeg har ikke abonnement - og jeg vil ikke bruke opp verdifull strøm bare for å oppdage at jeg ikke kan betale.

Jeg har nå 17 km kjøring på tanken. Vet noen om en hurtigladestasjon, primært Oslo Vest, som virker og som tar betaling med kort eller SMS-betaling(kanskje ikke telefonabonnementet ikke støtter SMS-betaling?, dette er ikke enkelt å være elbilist når strømmen mangler:-(

JanBrede

Statoil Majorstua (semihurtig)
Statoil Fornebu
Sandvika... Flere
Lade nå appen eller hurtigladekartet på ladestasjoner.no...
Helelektrisk familie :)
Tesla S90D 2017, "Blu", siden Mars 2017

Leaf Tekna 2013, "Bawwy", med 6,6 kW lader siden September 2013
2013-2014: 14000 km
2015: 17000 km
2016: 17000 km

Ellbil

Vi helst ikke ha semihurtiglading. Fornebu har også semihurtiglading.

Hurtigladekartet på ladestasjoner er ikke spesielt bra. Det er ikke oppdatert på om stasjonen har abonnementsløsning eller om det er semihurtiglading. Og jeg har ikke strøm nok til å kjøre rundt på måfå bare for å oppdage at jeg må ha abonnement fra Grønn Kontakt for å få fylle...

sigurdi

Skal ikke alle være åpne nå eller ha mulighet for droppin.
Teansnovs krav for de som har fått eller har søknader inne om støtte.

Mulig de måtte åpne før 31.03
Ishavsveien mm har åpnet for fri bruk intil betalings løsning er på plass.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

nofuelno

Sitat fra: Ellbil på søndag 30. mars 2014, klokken 14:09

Hurtigladekartet på ladestasjoner er ikke spesielt bra. Det er ikke oppdatert på om stasjonen har abonnementsløsning eller om det er semihurtiglading. Og jeg har ikke strøm nok til å kjøre rundt på måfå bare for å oppdage at jeg må ha abonnement fra Grønn Kontakt for å få fylle...
Mener at Statoil Fornebu har Chademo hurtiglading.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

Ellbil

sigurdi

Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Thomas Parsli

Jeg lurer også på hvordan det gikk, men vil også minne om at både Statoil og Fortum har hurtigladere uten forhåndsbetaling eller abonnement.

Fortum krever i praksis at telefonen ikke er sperret for katalogoppføring, men første gang man bruker telefonen vil man alikevel få startet lading.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Ellbil

Sitat fra: sigurdi på søndag 30. mars 2014, klokken 18:54
Hvordan gikk det?

Kjørte til Statoil Fornbu. Det står hurtiglading på "pumpa", men det kom 30 % på 15 minutter, så det er nok ikke det hurtigste. Det var nok til å komme til Lierdumpa, ved Max hamburger. Der var det heldigvis slutt på abonnementsløsningen som var tidligere. Lastet ned en easy park app, la inn kortnummer og personalia. Da jeg åpnet appen hadde jeg ett valg, og det var å velge ønsket parkeringstid, og jeg tenkte "nei, fa.., dette er jo en parkeringsapp, nå blir vi stående her". Men det viste seg at appen bare var dårlig, for det står parkering men det betyr lading. Om noen blir stående og klø seg i hodet og ikke komme noen vei, så forstår jeg det.

Dette er ordentlig hurtiglading, etter 15 minutter hadde det økt med 50 %. Prisen er 92 kroner uansett hvor mye strøm du skal ha, det blir fort dyrere enn diesel. Men bedre å betale ågerpris for strømmen enn å bli stående. Uansett. Jeg skjønner hvorfor jeg aldri ser noen lade på hurtigladingen i Lierdumpa. Jeg passerer der flere ganger i uka, og ALDRI har jeg sett noen bruke stasjonen.

Powerflux

Sitat fra: Ellbil på søndag 30. mars 2014, klokken 22:56
Uansett. Jeg skjønner hvorfor jeg aldri ser noen lade på hurtigladingen i Lierdumpa. Jeg passerer der flere ganger i uka, og ALDRI har jeg sett noen bruke stasjonen.
Kanskje fordi de tar ågerpris??
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

TB

Slik eg forstår stoppa du ved Kjellstad Hurtigladestasjon, Lier, E18 ved Max Hamburger
Det er Grønn Kontakt som eig denne hurtiglader. Pris mellom 100 og 92 uten ladekort.
Her er det to stk  CHAdeMO.

På andre sida av E18 finnes Buskerud Bilsenter Hurtigladestasjon, Lier, Vestre Linnes vei 7
Her er det i følge ladestasjoner.no enkeltlading med SMS kr 40 for ein lading.

Men, det er klart - det kan sikkert vere kø der prisen er kr 40.

Eit betre alternativ kan vere Fortum Hurtigladestasjon, Liertoppen, Drammensveien 201
Enkeltlading SMS eller ladekort: kr 2,50 pr minutt. Om det brukar og vere kø her kjenner eg ikkje til.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

fws

Jeg ladet på Fortum sin hurtiglader på Liertoppen (ved McDonalds) midt på dagen i går. Da var det ingen kø. Det ble heller ingen kø bak meg. Ladet fra 20% og opp til 80% på 30 minutter.
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

Thomas Parsli

Hvis det er feil på hurtigladeren som står på Fornebu, håper jeg noen melder ifra?
Litt teit hvis feilen ikke fikses fordi ingen gidder å ringe...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Hans Håvard Kvisle

Sitat fra: Ellbil på søndag 30. mars 2014, klokken 14:09

Statoil gjorde et eksperiment med begrensning til 22 kW på Majorstua, men det skal da ikke gjelde Fornebu.

Hurtigladekartet er så oppdatert som operatører/eiere/elbilister bidrar til. Jeg vil være imponert om du finner noe annet sted med like korrekt info. Du påstår at kartet ikke opplyser om begrensa tilgang, f.eks. kun abonnement? Nuvel, her er f.eks. det du ville funnet av info om Kjellstad hvis du sjekka før turen:

Kjellstad Hurtigladestasjon, Lier
E18 ved Max Hamburger , 3400 Lier
Ant ladepunkt: 2
Fordeling:
2 CHAdeMO (Hurtig DC).
Makstid:   Nei   Sted:   Gateplan
Åpen24t:   Ja   Tilgang:   Betaling
Tilgjengelighet:   Offentlig       
Det er innført bruk av Grønn Kontakts ladekort.
Priser pr 15.2.14:
Enkeltlading SMS: kr 100 /ubegrenset min
Enkeltlading EasyPark-app: kr 92 /ubegrenset min (kr 80 ved betaling kr 39 fast pr måned)
Enkeltlading klippekort: kr 50 /ubegrenset min
Abonnement: Mer info
(http://gronnkontakt.no/)

Hva er det du savner?
St.Hanshaugen

Kvikken

Det hadde blitt rene julegaven om noen lagde en iOS app av hurtigladekartet. Mulighet for ruteplanlegging med hensyn til hvor man bør lade så hadde det vært jul hele året ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA