Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rekkevidde Model S - erfaringer fra virkeligheten

Startet av mihkku, tirsdag 08. april 2014, klokken 15:08

« forrige - neste »

Sense

Av fargene tilgjengelig, så er det kun en farge som yter bilen rettferdighet i hverdagen. Det er Limestone Grå metallic.

De som har valgt hvit, må ha foretatt valget sitt en solskinnsdag, ikke en sørpete desember-dag.
Ingen problem, hvis du bare har tenkt å bruke bilen når det er tørt på veien.

OBS, fargen ser helt feil ut på konfiguratoren til WV. Der virker den mørk grå, Slik ser den ikke ut i virkeligheten.

Råde

Sitat fra: mihkku på tirsdag 01. april 2014, klokken 22:38
Bestilte hvit med sort skinn nå.

Nå er det bare felger og sideskjørt som mangler. Noen som har tenkt noe her?

Henter opp denne igjen mihkku. Har du tenkt videre her? Skjørtene koster vel noen tusenlapper + lakkering. Frontleppe (R-line) passer ikke, og bakganger (også R) har hull til eksos.

Tror du det vil se bra ut med sideskjørt?
e-Golf | X75D

Holand

Sitat fra: Sense på lørdag 26. april 2014, klokken 21:40

De som har valgt hvit, må ha foretatt valget sitt en solskinnsdag, ikke en sørpete desember-dag.

Valgte hvit for andre gang når jeg bestilte e-golf her om dagen . Har fra før en 2012 Octavia Scout i Candy white, og den er mye lettere å holde pen enn den forrige passaten jeg hadde i svart metallic.

Egentlig så hadde jeg lyst på ferrari-rød (tornado-rot??) e-golf. mulig det blir foliering  ;)

Grå biler er kjedelige! hørt om "gubbe-sølv"?

Kent

Sitat fra: Holand på søndag 10. august 2014, klokken 00:56
Sitat fra: Sense på lørdag 26. april 2014, klokken 21:40

Valgte hvit for andre gang når jeg bestilte e-golf her om dagen . Har fra før en 2012 Octavia Scout i Candy white, og den er mye lettere å holde pen enn den forrige passaten jeg hadde i svart metallic.

Egentlig så hadde jeg lyst på ferrari-rød (tornado-rot??) e-golf. mulig det blir foliering  ;)

Grå biler er kjedelige! hørt om "gubbe-sølv"?

Synes det er alt for mange biler som er hvit/sort eller noe i mellom nå til dags.
Jeg ville ha en farge, og da var det bare 2 å velge mellom, synd begge var blå.
Hadde nok valgt samme farge som deg om den var tilgjengelig tho.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

helgolf

Noen som har fått bilen og vil legge ut bilde. Er interessert i blå og limestone. Hvordan ser marrakesh ut? Fornøyde med valgt farge?

e-Golfer

e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

helgolf

Den så lekker ut. Fornøyd med fargevalg? Og hvordan er den å holde ren?

e-Golfer

Jeg er kjempefornøyd med fargevalget. Synes denne fargen er den som harmonerer best med de blå detaljene rundt omkring. Fargen ser nesten svart ut til du kommer innpå den. Da får den en rik metallic, dyp, flott, blåfarge. De siste 6-7 bilene mine har vært svart metallic, men syntes ikke e-Golfen kledde dette.

De andre fargene synes jeg heller ikke sitter så pent på golfen. Men det skal tillegges at jeg synes felgene utgjør helheten.

Har som sagt hatt svart biler før, og ikke kjørt denne mer enn 1.000km enda. Likefullt, synes jeg den er veldig mye lettere å holde ren. Der det samler seg mest skitt er på bakfanger fra skjøten og ned bak hjulet. Der samler det seg veldig mye smuss.
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

Dannyboy

Wow, ser lekker ut! Har valgt samme farge. Har du vurdert Ditec behandling? Da blir den lettere å holde fin...
E-Golf Intro Night Blue m/vp levert 16.1.15

Gordon Retriever

lightningii

Hei bestilte bilen med de felgene, eller kjøpte du dem utenom? Kan jeg også spørre om hva du måtte gi for dem i såfall?  ;)
Sitat fra: e-Golfer på onsdag 13. august 2014, klokken 20:38
Her er min i Night Blue  8)

e-Golfer

Har ikke vurdert Ditech. Jeg polerer bilene to ganger i året (minst), og legger alltid et lag med hardvoks ytterst for å beskytte. Opplever ikke at den er vanskelig å holde da.

Bestilte dekk og felg med bilen for å få de uten mva. Har storkunderabatt i tillegg. Tror de kom på ca 18'

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA