Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rekkevidde Model S - erfaringer fra virkeligheten

Startet av mihkku, tirsdag 08. april 2014, klokken 15:08

« forrige - neste »

afo

Pacific blue med sort skinn (hadde bestilt marakech, men måtte endre da leveringstiden ble lengre med dette).
Synes fargen ser bra ut i virkeligheten også..
Har hatt hvit og sorte biler før, og ingen ting er så fint som nypolert sort bil, men alle sår og småriper synes så veldig godt. Også håpløs å holde ren.

mihkku

Sitat fra: e-Golfer på onsdag 02. april 2014, klokken 09:05
Jeg har bestilt 18" Durban felger på 225x40 til sommerdekk. Bruker de stygge felgene til vinterdekk.
Vurderer 18", men er spent på hvordan dette påvirker forbruket. Holder dog litt knapp på at det er bredden som vil ha mest å si, men 18" felger veier vel litt mer vs 16"?

Funnet ut at jeg skal ha Nokian Hakka R2 på vinter og Goodyear Efficient Grip på sommer. Litt usikker på hvilke felger jeg skal velge, enn så lenge.

Råde

Bredde og gummiblanding/mønster har mest å si. Går selv for 205/50R17 i steden for 225/45R17 som er vanlig i den felgdimensjonen. Standarddekkene er jo 205 brede. Man må da bare passe på at felgen ikke er alt for bred. Mener felgen jeg skal ha er 7,5x17", eller smalere.
e-Golf | X75D

Bawler

Onyx Hvit perlemutt med sorte skinnseter :)
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

Bawler

Stakk innom i dag, for jeg hadde jo glemt vinterdekk.

Så da tok jeg noen VW Blade 17" som sommerdekk og bruker de felgene som kommer med som vinterdekk. Momsfritt osv kom hele herligheten på 16800,- edit: 18800,-

Kostet vel ca litt over 30k med moms

Haugesund

S-max

Må du då kjøpe nye 17" sommardekk i tillegg til 16" vinter?
Trur eg fekk tilbud på over 20' for dei same felgane med vinterdekk. :-(
e-Golf m/varmepumpe bestilt 31/3-14 Leveres veke 6?

Bawler

Sitat fra: S-max på torsdag 03. april 2014, klokken 17:24
Må du då kjøpe nye 17" sommardekk i tillegg til 16" vinter?
Trur eg fekk tilbud på over 20' for dei same felgane med vinterdekk. :-(

Beklager, skrev feil. Ble 18800,-
Det er med 17" sommerdekk og 16" pigfri vinterdekk ja.
Trakk da fra 2000,- for de dekkene som allerede er på.
Haugesund

mihkku

Vurderer å skaffe R-line sideskjørtene til bilen samt frontleppa. Noe usikker på passforn til frontleppa da eGolf har en annen front enn vanlig Golf

Bawler

Sitat fra: mihkku på torsdag 03. april 2014, klokken 17:57
Vurderer å skaffe R-line sideskjørtene til bilen samt frontleppa. Noe usikker på passforn til frontleppa da eGolf har en annen front enn vanlig Golf

Føler jeg har brukt nok på ekstrautstyr osv, men hva kommer sideskjørt på? Er dette noe man må kjøpe utenom?
Haugesund

torgrand

Hmmm standard-eco felgene er jo sørgelige, men selgeren anbefalte i veldig å holde seg til de.... Hvor nange meter i rekkevidde kan man egentlig tape noen litt finere hjul?

Bawler

Sitat fra: torgrand på torsdag 03. april 2014, klokken 19:20
Hmmm standard-eco felgene er jo sørgelige, men selgeren anbefalte i veldig å holde seg til de.... Hvor nange meter i rekkevidde kan man egentlig tape noen litt finere hjul?

Jeg tenkte på det samme.. men selgeren min var litt mer salgsmann og sa det ikke kunne være mye :p

Men jeg bruker jo eco-hjulene til vinter og det er jo der man trenger rekkevidden mer enn sommer :)
Haugesund

e-Golfer

@Bawler: fikk du 2.000 for std sommerdekkene fra Møller?

Min selger ville ikke ta i mot de dekkene, så jeg må forsøke å selge de på Finn.no eller noe.
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

Bawler

Sitat fra: e-Golfer på torsdag 03. april 2014, klokken 20:36
@Bawler: fikk du 2.000 for std sommerdekkene fra Møller?

Min selger ville ikke ta i mot de dekkene, så jeg må forsøke å selge de på Finn.no eller noe.

Jupp, 500,- per dekk. Jeg trengte ikke nevne noe om det engang, han gjorde det selv.
Haugesund

mihkku

Rundt 5000,- ca

Sitat fra: Bawler på torsdag 03. april 2014, klokken 19:12
Sitat fra: mihkku på torsdag 03. april 2014, klokken 17:57

Føler jeg har brukt nok på ekstrautstyr osv, men hva kommer sideskjørt på? Er dette noe man må kjøpe utenom?

thomanie

Sitat fra: afo
Pacific blue med sort skinn
+1

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA