Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: FW 5.9

Startet av tomrh, tirsdag 08. april 2014, klokken 14:33

« forrige - neste »

Fonnis

#15
Sitat fra: fstromsv på lørdag 29. mars 2014, klokken 22:09
Hei.  Godt fornøyd med Intense.  Det var ikke utstyr i Instyle+ som trigget meg såpass at jeg var villig til å betale såpass mye ekstra.  Har jo GPS rund baut på telefoner og annen GPS. 

Hei! Akkurat sånn tenker jeg også. Men da vi prøvekjørte Instyle+ (som selvfølgelig er demobilen), puslet vi en del med skjermen. Vi gikk inn på "tur" og fikk oversiktelige (og morsomme) figurer og grafer av bilens forbruk. Det var lett å se forbruk, prosentvis gjenværende batteri osv. Selgeren snakket om at man ikke får dette på Intense fordi den bare har 6,1" skjerm og at det da ikke er plass.... Dette er ikke dritviktig, men hvordan er det i Intense? Ser skjermen helt annerledes ut, kan man ikke gå inn på "tur" og se løpende forbruk og batteri? Eller er det kanskje bare grafene og tegningen av bilen som ikke er med...?

Jeg syntes det hørtes rart ut hvis det var så stor forskjell.

PHEV-ftw

Så vidt jeg vet så for du ikke noe av denne informasjonen i det hele tatt på skjermen i Intense. Denne skjermen viser bare lydavspilling og telefontilkobling, pluss ryggekamera.
Informasjonen om hybridsystemet og forbruk osv. for du da kun i forenklet variant i den lille infoskjermen ved speedometeret.

drphev

Kjøper du dekk sjølv, må du ikkje gløyme ånfaktorere inn innvendig trykksensor. Viss ikkje går aldri trykksensoralarm av. Og den er umogleg å fjerne.
Hjelmeland i Rogaland
Kansellert Model X Sig. res. #157 27.02.2015
Mitsubishi Outlander PHEV

Finfyr

Sitat fra: PHEV-ftw på søndag 22. februar 2015, klokken 20:18
Så vidt jeg vet så for du ikke noe av denne informasjonen i det hele tatt på skjermen i Intense. Denne skjermen viser bare lydavspilling og telefontilkobling, pluss ryggekamera.
Informasjonen om hybridsystemet og forbruk osv. for du da kun i forenklet variant i den lille infoskjermen ved speedometeret.

Hvor har du denne informasjonen fra? Såvidt jeg har forstått det så er det bare størrelsen på skjermen som er forskjell, og ikke hva som vises.

fstromsv

Det er riktig som det skrives at det er manglende funksjonalitet i software/display for Intense.  Kommer ikke med MMC so gir all den informasjonen som etterspørres.  Selv klarer jeg meg fint uten grafikken (enklere grafikk i instrumentpanelet), men skulle gjerne hat mer info og funksjonalitet rundt statistikk på forbruk m.m.

Uansett angrer jeg ikke et sekund på at jeg valgte Intense.

Dette med litt løshet i de elektriske setene som beskrives i en annen tråd er jo kanskje også verdt å merke seg.

Fonnis

Sitat fra: fstromsv på mandag 23. februar 2015, klokken 09:50
Det er riktig som det skrives at det er manglende funksjonalitet i software/display for Intense.  Kommer ikke med MMC so gir all den informasjonen som etterspørres.  Selv klarer jeg meg fint uten grafikken (enklere grafikk i instrumentpanelet), men skulle gjerne hat mer info og funksjonalitet rundt statistikk på forbruk m.m.

Så hvordan ser du forbruket? Regne selv...?

aaa3

Forbruket for siste tur kan du se i display ved speedometeret. Her kan du veksle mellom tripp A og B, forbruk, energistrøm etc.
Vi som har Intense går glipp av mye moro på skjermen, men mangler ingen nødvendig informasjon.
Jeg valgte Intense fordi jeg har hund, som skulle slippe å ligge sammen med en diger subwoofer i bagasjerommet. Med på kjøpet fikk jeg bedre bagasjeplass, fordi subwooferen faktisk er ganske stor.
Angrer ikke!

Fonnis

Aha, da så. Jeg har også hund(er) og den digre høyttaleren er strengt talt ikke noe for meg. Det skal spesialtilpasses et hundebur baki der. Men falt pladask for skjermen såklart. Hehe.

Går vel mot Intense likevel da.

teimann

Jeg bestilte først Intense men endret til Instyle+ på grunn av setene. Vi synes setene er mye bedre i Instyle+. Den elektriske justeringen har flere justeringsmuligheter og både kona og jeg finner nå veldig god sittestilling. Det gjorde vi ikke da vi prøvesatt en Outlander med manuell seteregulering. Å sitte best mulig er veldig viktig og vi er begge 2 glade for at vi valgte Instyle +. Da vi kjøpte bilen i mars 2014 måtte vi bare gi kr 23.500 mer for Instyle+.

Futen Selv

Sitat fra: teimann på torsdag 26. februar 2015, klokken 14:35
Jeg bestilte først Intense men endret til Instyle+ på grunn av setene. Vi synes setene er mye bedre i Instyle+. Den elektriske justeringen har flere justeringsmuligheter og både kona og jeg finner nå veldig god sittestilling. Det gjorde vi ikke da vi prøvesatt en Outlander med manuell seteregulering.

Jeg gikk for Instyle+ av nøyaktig samme grunn. Jeg er over 1,90 og merket at for meg så fungerte ikke førersetet i Intense-utgaven.
(Nå går jeg rundt og venter på at bilen skal komme og å få tatt den i bruk  :D)

Fonnis

Vi er ikke så høye så vi satser på at det går bra.

Appen for oppvarming av bilen funker på Intense og? Beklager mange idiotiske spørsmål...! Mye penger!!


Fonnis

Så flott!  :D

NÅ HAR VI BESTILT!!! LYKKE!! Den kommer i mai, det er leeeenge til...  ;D ;D

Intense ble det. Prisforskjellen er såpass stor, nesten 50 000 nå.

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

drphev

Gratulerer! Sikker på at du blir veldig fornøyd, og mange gonger meir stolt av bilen din enn dei med diesel-outlander. Eg tenker også at 50000 kroner er mykje for ekstrautstyr som ein likevel ikkje treng pluss irriterer.

Stoffsetene er supre. Er vant til skinnseter frå før, men desse delskinnssetene er nesten betre. Ikkje så kalde å sitje i på småturar og lette å halde reine likevel, nesten litt plastaktige i overflaten.
Hjelmeland i Rogaland
Kansellert Model X Sig. res. #157 27.02.2015
Mitsubishi Outlander PHEV

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA