Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hjulskift?

Startet av turbolurbo, mandag 07. april 2014, klokken 16:54

« forrige - neste »

Avh

".. cars sold in US .. " står det.  Betyr det at biler solgt i Europa ikke får dette? NHTSA's pålegg gjelder vel ikke i Europa?
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Amoss

Sitat fra: Avh på fredag 28. mars 2014, klokken 22:43
".. cars sold in US .. " står det.  Betyr det at biler solgt i Europa ikke får dette? NHTSA's pålegg gjelder vel ikke i Europa?

Hvor står det da?  Så ikke noe i bloggen om dette...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Rawen76

Sendte mail til Tesla og ba om å få denne modifikasjon snarest. Her er svaret:

Takk for at du kontakter Tesla Motors, Inc.

Alle aktuelle eiere av Model S vil bli kontaktet så snart denne ettermonteringen blir klar.
Regards, ...
P85 Grå | Tech | Luft | Pano | Park | Lyd | Dobbeltlader | Lys | Vinter | Sort skinn/carbon | 19" |
Finalized 07.10.2013 | Vin nr. 08.10.13 | under produksjon 14.01.2014 | Produksjon fullført 21.01.2014 | Levering 17.03.14 |

2000 Honda VFR800, rød med 33000km, selges.

Aikon74

Min skal ha bli produsert uka etter dette , blir spennende om min har det ekstra skjoldet. Har estimert levering 23 april så for vente å se. Nærmer seg vel at ds tar første kontakt.

Avh

Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Amoss

Sitat fra: Avh på lørdag 29. mars 2014, klokken 01:58
https://ca.news.yahoo.com/feds-close-battery-fire-probe-tesla-agrees-install-134612481.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
Har ikke lest Musk/bloggen men her står det US

Det er fordi The National Highway Traffic Safety kun bryr seg om biler solgt i US, derfor avslutter de etterforskningen når biler solgt i US får dette skjoldet. Men i bloggen - http://www.teslamotors.com/no_NO/blog/tesla-adds-titanium-underbody-shield-and-aluminum-deflector-plates-model-s - står det ingen ting om at dette er begrenset til US biler.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Batteritralla

Sitat fra: bb på fredag 28. mars 2014, klokken 12:51
Sitat fra: Muffinman på fredag 28. mars 2014, klokken 12:40
Hva betyr dette i forhold til vekt?
Det står at range reduseres med 0,1 %. Dette tyder vel på at den ikke kan veie så altfor mye.

Jeg har allerede skrapet borti bunnen to ganger og kjørt over en isklump en gang. Og til sommeren skal jeg kjøre på Nürburgring. Der kan det enkelte steder være ganske humpete. Jeg vil nok aldri kjørt bilen på low der. Men på normal er jeg også skeptisk til å kjøre altfor fort enkelte steder. Så et slikt skjold hadde i grunnen vært fint for meg :)

Shield equipped. Defense +10 :D

Blir vel ikke helt riktig å si at Nurburgring er humpete, det handler vel mer om sterke G krefter. Løft, kompresjoner og curb's som plutselig kommer inn i veibanen  :)

2100 kg elbil blir nok litt i overkant på ringen, om du klarer en runde under 9 minutter med denne uten "limp mode", og uten å skrelle av mye metall av platen under batteriet, så blir jeg imponert  ::)
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

bb

Da jeg var på besøk hos Tesla Bergen i helga fikk jeg titte på skjoldene. De hadde fått inn en kasse med i alle fall 10-15 stykker. Om disse er ment på nye biler som skulle leveres ut eller om de er retrofit på allerede utleverte biler aner jeg ikke.

Skjoldet består av tre biter. To av dem er aluminium som hver veier ca. 2-3 kg. Mens den siste er en sort titanplate. Summen av disse burde ligge på 4-5 kg (grovt hodemål).

Jeg skal nok be om å få dem ettermontert etter hvert, men jeg skal ikke stresse og mase om det. Mekanikeren jeg snakket med ville ikke montere det på sin Model S fordi han mente at den opprinnelige beskyttelsen var god nok.


Sitat fra: SK901 på fredag 28. mars 2014, klokken 16:38
Hvordan er det med tanke på varmeutvikling rundt sløyfa?
Basert på det jeg har hørt så kan det hende bilen må strupe ned på effekten hvis jeg kjører hardt på over tid. Jeg aner i grunnen ikke hvordan den vil oppføre seg på Nordschleife.


Sitat fra: Batteritralla på lørdag 29. mars 2014, klokken 09:24
Blir vel ikke helt riktig å si at Nurburgring er humpete, det handler vel mer om sterke G krefter. Løft, kompresjoner og curb's som plutselig kommer inn i veibanen  :)

2100 kg elbil blir nok litt i overkant på ringen, om du klarer en runde under 9 minutter med denne uten "limp mode", og uten å skrelle av mye metall av platen under batteriet, så blir jeg imponert  ::)
Jeg skal satse på å komme meg under 12 minutter de første rundene. Men jeg tviler på at det blir noe særlig mer enn et par runder da på grunn av høyt strømforbruk. Jeg kommer uansett til å kjøre suspension på normal. Low hørtes risikabelt ut.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Bjørn

#38
Sitat fra: bb på tirsdag 01. april 2014, klokken 00:54
Da jeg var på besøk hos Tesla Bergen i helga fikk jeg titte på skjoldene. De hadde fått inn en kasse med i alle fall 10-15 stykker. Om disse er ment på nye biler som skulle leveres ut eller om de er retrofit på allerede utleverte biler aner jeg ikke.

Skjoldet består av tre biter. To av dem er aluminium som hver veier ca. 2-3 kg. Mens den siste er en sort titanplate. Summen av disse burde ligge på 4-5 kg (grovt hodemål).

Jeg skal nok be om å få dem ettermontert etter hvert, men jeg skal ikke stresse og mase om det. Mekanikeren jeg snakket med ville ikke montere det på sin Model S fordi han mente at den opprinnelige beskyttelsen var god nok.


Sitat fra: SK901 på fredag 28. mars 2014, klokken 16:38
Hvordan er det med tanke på varmeutvikling rundt sløyfa?
Basert på det jeg har hørt så kan det hende bilen må strupe ned på effekten hvis jeg kjører hardt på over tid. Jeg aner i grunnen ikke hvordan den vil oppføre seg på Nordschleife.


Sitat fra: Batteritralla på lørdag 29. mars 2014, klokken 09:24
Blir vel ikke helt riktig å si at Nurburgring er humpete, det handler vel mer om sterke G krefter. Løft, kompresjoner og curb's som plutselig kommer inn i veibanen  :)

2100 kg elbil blir nok litt i overkant på ringen, om du klarer en runde under 9 minutter med denne uten "limp mode", og uten å skrelle av mye metall av platen under batteriet, så blir jeg imponert  ::)
Jeg skal satse på å komme meg under 12 minutter de første rundene. Men jeg tviler på at det blir noe særlig mer enn et par runder da på grunn av høyt strømforbruk. Jeg kommer uansett til å kjøre suspension på normal. Low hørtes risikabelt ut.

O.T. Igjen.. men forlat meg mine synder..  ::)

En kar på fjæsbokforumet som kjørte 'en runde på Rudskogen m 320kw før det sank til 160kw.. så en halv runde rundt das Norsløyfe vil sikkert suge ned effekten til 50%.. Men han sa også at en runde m rolig kjøring ga nok kjøling til at 320kw var tilbake igjen.. :)

https://www.facebook.com/groups/TeslaOwnersClubNorway/622458361169934/?comment_id=622599734489130&notif_t=like

Og et trix er vist å sette regen i low.. for å belaste motor, ac/dc omformer og batteri minst mulig.. og heller overføre all varmen til bremsene.. :) høres logisk ut..

bb

#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

19quiz76

Får montert platen på service (Skøyen) senere i dag :)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

cairnz

Sitat fra: bb på tirsdag 01. april 2014, klokken 00:54Jeg skal satse på å komme meg under 12 minutter de første rundene. Men jeg tviler på at det blir noe særlig mer enn et par runder da på grunn av høyt strømforbruk. Jeg kommer uansett til å kjøre suspension på normal. Low hørtes risikabelt ut.

Anbefaler på det sterkeste at du ikke kjører mer enn en runde første gangen. Løypa er svært lang og endel mer krevende enn du tror :)

I tillegg tror jeg ikke du kommer under 15 minutter første gangen, såframt du ikke har tørrtrent i timevis og har baller av rustfritt stål - det er mye kjøring "i blinde" der hvis man ikke kan løypa ut og inn..
Elbilist

19quiz76

Testkjør Nordschleife på Gran Turismo på Playstation noen timer på forhånd :)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

bb

#43
Sitat fra: cairnz på tirsdag 01. april 2014, klokken 11:00
Sitat fra: bb på tirsdag 01. april 2014, klokken 00:54Jeg skal satse på å komme meg under 12 minutter de første rundene. Men jeg tviler på at det blir noe særlig mer enn et par runder da på grunn av høyt strømforbruk. Jeg kommer uansett til å kjøre suspension på normal. Low hørtes risikabelt ut.

Anbefaler på det sterkeste at du ikke kjører mer enn en runde første gangen. Løypa er svært lang og endel mer krevende enn du tror :)

I tillegg tror jeg ikke du kommer under 15 minutter første gangen, såframt du ikke har tørrtrent i timevis og har baller av rustfritt stål - det er mye kjøring "i blinde" der hvis man ikke kan løypa ut og inn..
Don't worry :) Jeg kjenner banen godt. Jeg har tidligere kjørt Nordschleife fem runder i Renault Laguna og en runde i BMW 525d. Dessuten har jeg kjørt den mange ganger i GTR.

De to bekymringene jeg har er overheat og dermed redusert power og ganske bumpy områder til tider.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

cairnz

Du overrasker stadig, Bjørn.

Regner med det blir filming.. :)
Elbilist

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA