Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: FW 5.9

Startet av skjalg, mandag 07. april 2014, klokken 14:29

« forrige - neste »

ingare

Sitat fra: SunSeeker på tirsdag 29. september 2015, klokken 20:23
Det funker!!

Jippi.  :D :D  Det betyr at jeg får full effekt ut av type2 boksen som jeg har montert. 

Angra egentlig litt på at jeg ikke bestilte med dobbeltlader.  Trodde dette var inkludert etter som det ikke var et valg ved bestilling lengre.  Men nå er ikke behovet for det særlig større lengre. 
Blir vel heller et Chademoadapter tenker jeg.
S85D - Levert
S85 - Solgt

jkirkebo

Sitat fra: ingare på onsdag 30. september 2015, klokken 13:18
Sitat fra: SunSeeker på tirsdag 29. september 2015, klokken 20:23
Det funker!!

Jippi.  :D :D  Det betyr at jeg får full effekt ut av type2 boksen som jeg har montert. 

Angra egentlig litt på at jeg ikke bestilte med dobbeltlader.  Trodde dette var inkludert etter som det ikke var et valg ved bestilling lengre.  Men nå er ikke behovet for det særlig større lengre. 
Blir vel heller et Chademoadapter tenker jeg.

Jepp. Nå som 32A 1-fase er fikset og Enova kommer til å gi tilskudd til utbyggingen av hurtigladere langs alle større korridorer i Norge vil enkeltlader + CHAdeMO-adapter være det som gir mest for pengene for de aller fleste.

Alle biler produsert etter ca. 30.juli i år har "laske-kontaktoren" installert fra fabrikk. Eldre biler med enkeltlader får den ettermontert kostnadsfritt ved forespørsel. Be om fiks SB-15-44-006. Se vedlagte dokument for mer info.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Griffel

#347
Overskrift på trå må nå endres til 32A 1-fase Type2 er nå mulig. :)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Muffinman

Snedig løsning. Ser ut som man bare hekter boksen på der hvor slavelader kan kobles til.

lunitiks


Det er biler utstyrt med 3-faselading som har (hatt) dette problemet. Inkludert min egen. (Gjett om jeg har bedt om utbedring.)


Etter hva jeg forstår, viser "Figure 7" i Service Bulletinen at det går 3 faser inn fra koblingsboksen (HVJB) til Type2-reléet (Relay Box), mens det går 2 ut og videre til Master Charger. Kirkebø: Er dette grunnen til at vi kaller det en "laskeboks"?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

PEV

Har lagt inn bestilling på oppgradering!

På hjemmelading har jeg fått elektrikker til å laske saltoboks så jeg får 32a. Noen som vet om det blir problematisk etter oppgradering?



S85 39552

Griffel

Lasken kan jo fjernes, men det burde ikke være noe problem om den ikke fjernes.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Jejl

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 30. september 2015, klokken 15:21
Sitat fra: ingare på onsdag 30. september 2015, klokken 13:18
Sitat fra: SunSeeker på tirsdag 29. september 2015, klokken 20:23
Det funker!!

Jippi.  :D :D  Det betyr at jeg får full effekt ut av type2 boksen som jeg har montert. 

Angra egentlig litt på at jeg ikke bestilte med dobbeltlader.  Trodde dette var inkludert etter som det ikke var et valg ved bestilling lengre.  Men nå er ikke behovet for det særlig større lengre. 
Blir vel heller et Chademoadapter tenker jeg.

Jepp. Nå som 32A 1-fase er fikset og Enova kommer til å gi tilskudd til utbyggingen av hurtigladere langs alle større korridorer i Norge vil enkeltlader + CHAdeMO-adapter være det som gir mest for pengene for de aller fleste.

Alle biler produsert etter ca. 30.juli i år har "laske-kontaktoren" installert fra fabrikk. Eldre biler med enkeltlader får den ettermontert kostnadsfritt ved forespørsel. Be om fiks SB-15-44-006. Se vedlagte dokument for mer info.
Jeg ba om denne fiksen på service forrige uke, og har merket forskjell på ladingen hjemme med 32A blå kontakt. (Har ikke prøvd å lade fra 32A type2 enda). Bilen lader nå helt jevnt på 32A. Før vekslet den mellom 31/32A og lå mer på 31 enn 32A.
En annen forskjell er at ladingen starter betydelig fortere. Nå tar det bare noen få sekunder før den lader med 32A etter at den er plugget i.

Dank

Hei,

Jeg har en 2014 pre-ap og litt usikkert på om jeg får 7,4 kW eller om jeg må be servicecenter om å få fikse releboksen ved neste service...

Jeg kunne tenke meg å teste lading på et slikt punkt men ikke lett å finne det med ladestasjoner.no .

Noen som vet om et sted i Oslo med 32a 1 fase som er åpent for offentlige ?


Muffinman

Hvis noen har en ulasket enfase veggboks og mer enn 16A er jo det en mulighet. Jeg har det, men litt langt fra Oslo dessverre.

Men du trenger jo ikke teste. Tesla ser jo i verkstedloggen for bilen om releboksen er ettermontert.

jkirkebo

#356
Sitat fra: Dank på fredag 11. november 2016, klokken 16:26
Hei,

Jeg har en 2014 pre-ap og litt usikkert på om jeg får 7,4 kW eller om jeg må be servicecenter om å få fikse releboksen ved neste service...

Jeg kunne tenke meg å teste lading på et slikt punkt men ikke lett å finne det med ladestasjoner.no .

Noen som vet om et sted i Oslo med 32a 1 fase som er åpent for offentlige ?

Onepark Oslo S,Fortum stolpe nr. 406 er en mulighet.

Eller lån en 32A 1-fase Type 2 kabel og prøv på et hvilket som helst 22kW-ladepunkt
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Dank

Takk for info, muffinman og jkirkebo.

Jeg tar en tur innom Oslo S å teste på veien til jobben på mandag.

Jejl

Da fikk jeg testet ut 32A lading med Type2 etter fiksen forrige mnd.
Fikk 32A på Ikea Forus, mot 16A tidligere (og bare 13A for et år siden).

Kavorka

Sitat fra: Jejl på onsdag 07. desember 2016, klokken 10:17
Da fikk jeg testet ut 32A lading med Type2 etter fiksen forrige mnd.
Fikk 32A på Ikea Forus, mot 16A tidligere (og bare 13A for et år siden).

Jeg har hatt dobbeltlader hele veien. Men på Ikea Forus fikk jeg også bare 16A i fjor. For noen uker siden fikk jeg 32A. Regner med de har justert på selve ladepunktene i mellomtiden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA