Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: FW 5.9

Startet av skjalg, mandag 07. april 2014, klokken 14:29

« forrige - neste »

mrjalle

Sitat fra: Rav4_EV på torsdag 12. juni 2014, klokken 12:52
Laskede type 2 kabler kan nå leveres av Nofuel.no
Da kan du lade 32A på type2 uttak der det kun er 230 volt IT.

Mere info amb@nofuel.no

petersv


Muffinman

Har vel en mistanke om at saken er løst ;)

HKS

Da hadde det vel vært fint med en "oppdatering" hvordan den er løst for oss andre som er i samme situasjon. Så slipper man også konspirasjonsteorier... ;)
Tesla Model S 90D

Øyvind.h

Spennende å høre hva som ble løsningen her ja! Det er jo en liten håndfull som er i samme båt. La oss håpe saken får et fornuftig utfall. 
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Griffel

Sitat fra: Sven-Erik på onsdag 03. september 2014, klokken 23:38
Sitat fra: laumb på tirsdag 15. april 2014, klokken 10:08
Da er 2-ukers fristen til Forbrukerrådet passert - og så vidt med bekjent har det ikke kommet noe respons fra Tesla.
Sender mail til Forbrukerrådet og spør hva som skjer videre.
Oppdatering?
Det har vel snart gått 1/2 år siden saken ble sendt FB, så noe må vel ha skjedd?
Det var da veldig til optimisme å tro at noe slikt kan løses på 1/2 år.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Griffel

Sitat fra: Sven-Erik på torsdag 04. september 2014, klokken 19:34
Sitat fra: Griffel på torsdag 04. september 2014, klokken 19:25
Sitat fra: Sven-Erik på onsdag 03. september 2014, klokken 23:38
Oppdatering?
Det har vel snart gått 1/2 år siden saken ble sendt FB, så noe må vel ha skjedd?
Det var da veldig til optimisme å tro at noe slikt kan løses på 1/2 år.
Frem med te-skje:
Jeg etterlyste en oppdatering.
Og spurte om noe hadde skjedd.
Sitat fra: Sven-Erik på onsdag 03. september 2014, klokken 23:38
noe må vel ha skjedd?
Sitat fra: Muffinman på torsdag 04. september 2014, klokken 05:56
Har vel en mistanke om at saken er løst ;)
Sitat fra: HKS på torsdag 04. september 2014, klokken 08:22
Da hadde det vel vært fint med en "oppdatering" hvordan den er løst for oss andre som er i samme situasjon. Så slipper man også konspirasjonsteorier... ;)
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 04. september 2014, klokken 10:05
Spennende å høre hva som ble løsningen her ja! Det er jo en liten håndfull som er i samme båt. La oss håpe saken får et fornuftig utfall. 
Så innlegget mitt var egentlig myntet på en rekke kommentarer.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Øyvind.h

Sitat fra: Griffel på torsdag 04. september 2014, klokken 19:53
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 04. september 2014, klokken 10:05
Spennende å høre hva som ble løsningen her ja! Det er jo en liten håndfull som er i samme båt. La oss håpe saken får et fornuftig utfall. 
Så innlegget mitt var egentlig myntet på en rekke kommentarer.
Jeg helgarderte med "hva som ble løsningen" og "La oss håpe saken får et fornuftig utfall".  ;D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

El-boy

#278
Trådstarter vil tydeligvis ikke fortelle hva som ble løsningen på dette. Det gir jo rom for spekulasjoner.
Slik jeg ser det er det bare to mulige utfall av denne saken:
1.) Trådstarter har frafalt sitt krav pga forhold diskutert tidligere i denne tråden.
2.) Han har fått sin dobbeltlader av Tesla. (og her gir det rom for mange spekulasjoner...)

Jeg forstår det slik at trådstarter er både moderator her på forumet, og styremedlem av TOCN?. Jeg er derfor av den klare oppfatning av at trådstarter burde være voksen nok til å stå fram og fortelle om løsningen ble alternativ 1.) eller 2.)

Muffinman

Oppdatering har vel vært etterlyst i denne tråden opptil flere ganger. Felles for alle tilfellene er at de er besvart med taushet. Det er nok årsaken til at konspirasjonsteoriene vokser fritt.

Veggen

Det er vel ikke helt uvanlig i slike saker at man kommer til en enighet hvor leverandør kompenserer for mangelen ++ (f.eks montert dobbeltlader) under forutsetning om at avtalen holdes mellom partene.

Stillheten fra trådstarter kan vel tolkes i den retning. Eller det kan ha helt andre grunner...

Car-El

Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Øyvind.h

#282
Inntil det motsatte er bevist tror jeg vi skal ta utgangspunkt i at en leder i TOCN ikke mangler fullstendig gangsyn.
Dvs. trådstarter vil helt sikkert finne en fornuftig løsning, og deretter informere om dette på forumet.

Problemet gjelder jo alle som har konfigurert bilen på bakgrunn av ladedokumentet eller ladekalkulatoren, dvs. de som har konfigurert bilen sin i tidsrommet ca juli-september 2013 når ladedokument og ladekalkulator var gjort tilgjengelig.

Lasket type 2 kabel er allerede på markedet til et par tusenlapper, så om Tesla vil kan de løse problemet på 5 minutter ved å refundere ekstrakost til en slik kabel. Men den beste løsningen er naturligvis at kjøper får ettermontert dobbeltlader til samme pris som i prislisten. Da får kjøper utnyttet 22kW i tillegg til å kunne lade med 7,3kW på de (ytterst få) 230V 32A enfast type 2 stolpene som finnes.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Sandpusher

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 06. september 2014, klokken 08:58
Inntil det motsatte er bevist tror jeg vi skal ta utgangspunkt i at en leder i TOCN ikke mangler fullstendig gangsyn.
Dvs. trådstarter vil helt sikkert finne en fornuftig løsning, og deretter informere om dette på forumet.

Får håpe det ikke var han som slettet det kritiske innlegget fra i natt da...
BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

Tesla-man

Vel, jeg er I same båt som Laumb og lurer på utfallet her så jeg spør rett frem: Laumb, hva er staus i denne saken?
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA