Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: FW 5.9

Startet av skjalg, mandag 07. april 2014, klokken 14:29

« forrige - neste »

mecanica vergara

Sitat fra: Muffinman på torsdag 17. juli 2014, klokken 19:46
Jeg regner med at siden trådstarter glimrer med sitt fravær er det opp til den enkelte å konkludere.

I dag fikk jeg mitt første møte med denne problemstillingen. Hokksund Camping har installert en flunkende ny type2 stolpe, og jeg fikk opplyst dette ved bestilling av hytte. Når jeg ankommer ser jeg at den er merket 7,4 kW, altså enfase.

Det betyr altså at jeg får 13A eller 3kW hvis jeg er heldig. Noe som betyr at jeg er like godt (dårlig) hjulpet med en vanlig stikkontakt og schukoadapter. Det holder vel i morgen hvis avreisen blir litt sen, men jeg liker jo helst å ha litt større marginer.
Hvorfor kan du ikke lade på mer en 13A, jeg trodde begrensningen lå på 26A. Da vil du få 5,9kW.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

jkirkebo

Sitat fra: mecanica vergara på fredag 18. juli 2014, klokken 07:24
Sitat fra: Muffinman på torsdag 17. juli 2014, klokken 19:46
Jeg regner med at siden trådstarter glimrer med sitt fravær er det opp til den enkelte å konkludere.

I dag fikk jeg mitt første møte med denne problemstillingen. Hokksund Camping har installert en flunkende ny type2 stolpe, og jeg fikk opplyst dette ved bestilling av hytte. Når jeg ankommer ser jeg at den er merket 7,4 kW, altså enfase.

Det betyr altså at jeg får 13A eller 3kW hvis jeg er heldig. Noe som betyr at jeg er like godt (dårlig) hjulpet med en vanlig stikkontakt og schukoadapter. Det holder vel i morgen hvis avreisen blir litt sen, men jeg liker jo helst å ha litt større marginer.
Hvorfor kan du ikke lade på mer en 13A, jeg trodde begrensningen lå på 26A. Da vil du få 5,9kW.

Med dobbeltlader ja.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

#257
Her er en som ER lasket. Da funker det fint med 32a og enkellader. Hvaltorvet i Sandefjord. Funker da ikke på Zoe. Mobilopplasting, sorry for feil vinkel.

El-boy

Renault Zoe kan bare lade på 400V TN nett. Ikke 230V enfas (eller trefas for den sak skyld.)

Bjørn

Sitat fra: Muffinman på torsdag 17. juli 2014, klokken 23:07
Ikke sjekket. Men man visste veldig lite om hva denne stolpen kunne brukes til og ikke engang hva de skulle ta betalt for bruken. Men betaling skulle de ha. Tviler derfor at de har kunnskap nok til å be om lasking av installatøren.

For øvrig kunne de godt spandert ladingen på gjester som betaler 1350 kr for ei natt i hytte med laber standard.

Får vel ordnet ladingen på bilen tidlig i september sammen med bytte av treskverk mm.

Okai.. ser ut som  Hokksund Camping blir strøket fra min liste for overnatting..!  ???

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på torsdag 17. juli 2014, klokken 23:07
For øvrig kunne de godt spandert ladingen på gjester som betaler 1350 kr for ei natt i hytte med laber standard.

Oj, det var grisedyrt. Det høyeste jeg har betalt på 14 overnattinger hittil i ferien var 1200,- pr. natt i en strøken rorbu i Dønna, selvfølgelig inkl. all den strømmen jeg ønsket å bruke. Snittet ligger på 840 kroner pr. natt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Griffel

Sitat fra: El-boy på fredag 18. juli 2014, klokken 20:33
Renault Zoe kan bare lade på 400V TN nett. Ikke 230V enfas (eller trefas for den sak skyld.)
Men det endrer ikke hva Tesla har lovet Trådstarter og noen andre.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

ofn

#262
Vurderer å kjøpe en type 2 - type 2 kabel siden det nå er endel type 2 ladepunkt på Vestlandet også. Har enkeltlader, bør jeg da kjøpe en lasket kabel? Får jeg da utnyttet enkeltladeren fullt ut på alle typer type 2 ladepunkt?
2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

Muffinman

#263
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 19. juli 2014, klokken 00:42
Sitat fra: Muffinman på torsdag 17. juli 2014, klokken 23:07
For øvrig kunne de godt spandert ladingen på gjester som betaler 1350 kr for ei natt i hytte med laber standard.

Oj, det var grisedyrt. Det høyeste jeg har betalt på 14 overnattinger hittil i ferien var 1200,- pr. natt i en strøken rorbu i Dønna, selvfølgelig inkl. all den strømmen jeg ønsket å bruke. Snittet ligger på 840 kroner pr. natt.
Selve området er veldig fint og hyttene var framstilt som veldig fine på nettsiden. Men realiteten var at den var slitt, sprukket gulv, stinket sur tobakk, hadde stikkontakt på hemsen spm var tapet fast, avtrekksvifte som knapt virket og laget ulyd, møbler nesten uten polstring, råtne/trege vinduer mm. Gjester nok ikke denne igjen.

jkirkebo

Sitat fra: ofn på lørdag 19. juli 2014, klokken 01:38
Vurderer å kjøpe en type 2 - type 2 kabel siden det nå er endel type 2 ladepunkt på Vestlandet også. Har enkeltlader, bør jeg da kjøpe en lasket kabel? Får jeg da utnyttet enkeltladeren fullt ut på alle typer type 2 ladepunkt?

En lasket kabel gir deg full hastighet på alle 1-fase ladepunkt, men vil ikke duge på 3-fase ladepunkt. Så om du kjøper en lasket kabel må du også kjøpe en ulasket en.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Speeder

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 19. juli 2014, klokken 08:40
Sitat fra: ofn på lørdag 19. juli 2014, klokken 01:38
Vurderer å kjøpe en type 2 - type 2 kabel siden det nå er endel type 2 ladepunkt på Vestlandet også. Har enkeltlader, bør jeg da kjøpe en lasket kabel? Får jeg da utnyttet enkeltladeren fullt ut på alle typer type 2 ladepunkt?

En lasket kabel gir deg full hastighet på alle 1-fase ladepunkt, men vil ikke duge på 3-fase ladepunkt. Så om du kjøper en lasket kabel må du også kjøpe en ulasket en.

Så du leverer ikke overgang type to--> type 2 lasket?
Zoe 43kW

ofn

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 19. juli 2014, klokken 08:40
Sitat fra: ofn på lørdag 19. juli 2014, klokken 01:38
Vurderer å kjøpe en type 2 - type 2 kabel siden det nå er endel type 2 ladepunkt på Vestlandet også. Har enkeltlader, bør jeg da kjøpe en lasket kabel? Får jeg da utnyttet enkeltladeren fullt ut på alle typer type 2 ladepunkt?

En lasket kabel gir deg full hastighet på alle 1-fase ladepunkt, men vil ikke duge på 3-fase ladepunkt. Så om du kjøper en lasket kabel må du også kjøpe en ulasket en.


OK, da blir det en ulasket fra Tesla.
2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

tfjelde

Hvor kan jeg få kjøpt lasket type 2 - type 2 kabel ?

jkirkebo

Sitat fra: tfjelde på søndag 20. juli 2014, klokken 20:17
Hvor kan jeg få kjøpt lasket type 2 - type 2 kabel ?

Nofuel selger visstnok slike til 1990,-.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

eirikS

Sjekket med Nofuel i dag. De har ikke lasket type2 kabel.
P85, grå, pano, 21" grå, grått skinn, carbon, tech, park, luft, lyd, lys, hylle. Bestilt 01.10, bekreftet 06.10. In transit 24.01

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA