Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: FW 5.9

Startet av skjalg, mandag 07. april 2014, klokken 14:29

« forrige - neste »

HKS

Sånn, da heg jeg hatt min bil på service. 32A 1-fase Type 2 fungerer enda ikke, selv om alle jeg snakket med hos Tesla lovte at det skulle fungere både når jeg leverte å hentet bilen.

Det som derimot fungerer nå er 16A 1-fase Type 2. Den oppdateringen har de faktisk klart å gjøre.

Har ikke mulighet til å sjekke om dette også fungerer med 16A 3-fase 400V type 2, da det er dårlig med 400V (TN-nett) i kommunen der jeg bor. Skal se om jeg kan teste senere i uken.

Tesla Model S 90D

Muffinman

Sitat fra: HKS på mandag 02. juni 2014, klokken 15:20
Noe nytt angående denne saken Laumb?
Dette ble vel aldri besvart. ER det noe nytt?

cairnz

Sitat fra: Muffinman på onsdag 11. juni 2014, klokken 09:09
Sitat fra: HKS på mandag 02. juni 2014, klokken 15:20
Noe nytt angående denne saken Laumb?
Dette ble vel aldri besvart. ER det noe nytt?
Tipper det ikke vil bli besvart :)
Elbilist

Kallagtunet

Interesant, tillbud fra Tesla til styremedlemmer i TOCN men ikke med andre?

Øyvind.h

#229
Sitat fra: Kallagtunet på torsdag 12. juni 2014, klokken 07:13
Interesant, tillbud fra Tesla til styremedlemmer i TOCN men ikke med andre?
Laumb bør få svare selv. Slike drøye påstander er kanskje ikke nødvendig å fremsette :)? Saken er sikkert fortsatt til behandling. Spennende, da denne setter presedens for alle som konfigurerte bilen med enkeltlader i perioden juni-august 2013 sånn +/- og baserte sine avgjørelser på ladekalkulator og/eller ladedokumentasjonen på MyTesla siden.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Rav4_EV

Laskede type 2 kabler kan nå leveres av Nofuel.no
Da kan du lade 32A på type2 uttak der det kun er 230 volt IT.

Mere info amb@nofuel.no
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Øyvind.h

Sitat fra: Rav4_EV på torsdag 12. juni 2014, klokken 12:52
Laskede type 2 kabler kan nå leveres av Nofuel.no
Da kan du lade 32A på type2 uttak der det kun er 230 volt IT.

Mere info amb@nofuel.no
Får satse på at Tesla sender deg bestilling på en haug kabler, blant annet til Laumb :) Så han får ladet med den hastigheten han fikk spesifisert.

Hva tar dere for denne kabelen?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Griffel

#232
Sitat fra: Rav4_EV på torsdag 12. juni 2014, klokken 12:52
Laskede type 2 kabler kan nå leveres av Nofuel.no
Da kan du lade 32A på type2 uttak der det kun er 230 volt IT.
Tør dere CE merke disse da?
Har dere forvisset dere om at det ikke kan skje noe galt om f.eks en ZOE benytter en slik?, eller har de spesialplugg for Tesla?
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Kallagtunet

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 12. juni 2014, klokken 07:32
Sitat fra: Kallagtunet på torsdag 12. juni 2014, klokken 07:13
Interesant, tillbud fra Tesla til styremedlemmer i TOCN men ikke med andre?
Laumb bør få svare selv. Slike drøye påstander er kanskje ikke nødvendig å fremsette :)? Saken er sikkert fortsatt til behandling. Spennende, da denne setter presedens for alle som konfigurerte bilen med enkeltlader i perioden juni-august 2013 sånn +/- og baserte sine avgjørelser på ladekalkulator og/eller ladedokumentasjonen på MyTesla siden.

Det er ikke en påstand men ett spørsmål! Dvs akkurat som du foreslår. Ser frem til svar fra Laumb og interessant å se hvordan Tesla forholder seg til norske forbruker lovgiving.

laumb

Å hive på et spørsmålstegn er uansett en fin måte å kamuflere en konspirerende påstand.

Det er ingen tvil om at en behandling i FB tar lang tid...

Rav4_EV

Kabel koster 1990.-
CE merket. Vil ikke passe andre type 2 stikk enn Tesla.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Kallagtunet

Sitat fra: laumb på torsdag 12. juni 2014, klokken 17:45
Å hive på et spørsmålstegn er uansett en fin måte å kamuflere en konspirerende påstand.

Det er ingen tvil om at en behandling i FB tar lang tid...

Med det svaret så er vel ikke rom for å spekulere :-D Tesla står på sitt og får seg testet sin sak med mot norske forbrukermyndigheter. Det i seg selv er jo også interessant info om hvor langt "kundevennligheten" strekker seg hos Tesla.

Hold oss oppdatert Laumb!


cairnz

Sitat fra: laumb på torsdag 12. juni 2014, klokken 17:45
Å hive på et spørsmålstegn er uansett en fin måte å kamuflere en konspirerende påstand.

Det er ingen tvil om at en behandling i FB tar lang tid...
Hva er det egentlig du krever at Tesla gjør i dette tilfellet, siden det havner i FB ?
Elbilist

Kallagtunet

En kjapp scan av tråden så vil du få klart svar mhp det spørsmålet....

cairnz

Sitat fra: Kallagtunet på fredag 13. juni 2014, klokken 10:09
En kjapp scan av tråden så vil du få klart svar mhp det spørsmålet....

Nja, helt krystallklart er det nok ikke. Hvis målet er : Å lade med 32A på enkeltlader fra ulasket Type2-stolpe, og den enkle løsningen med en lasket kabel ikke godtas, så blir det straks mer komplisert.
Elbilist

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA