Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Påsketur Oslo - Nordkapp og tilbake

Startet av timingbeltkiller, mandag 07. april 2014, klokken 14:12

« forrige - neste »

timingbeltkiller

I følge 
http://ecomento.com/2014/03/27/electric-car-federal-tax-credit-may-rise-to-10000-but-wont-apply-to-tesla/
er det på tale med tre endringer:
1. Støtten økes fra $7.500 til 10.000
2. Støtten endres fra skattefradrag til kontantavslag ved kjøp.
3. Støtten begrenses til biler som koster max  $45.000 før støtte gis.

1.
Behøver ingen kommentar.

2.
Betyr du ikke lengre må tjene så mye at du betaler føderal inntektsskatt for å oppnå denne støtten.
De fleste er antakelig enig i dette er mer rettferdig.
Særlig siden i USA den føderale inntektsskatten betinger relativ høy inntekt
og kan reelt sammenlignes med toppskatten i Norge.

3.
Kan være et press på Tesla for å ikke prise modell E for høyt.
Mer sannsynlig er det en innrømmelse av å subsidiere luksussegmentet har liten hensikt.
For kjøpesterke kunder ser vanligvis ikke på pengene når det er noe de vil ha.
   



Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA