Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Støysvake dekk til Tesla søkes.

Startet av elbilgeir, søndag 06. april 2014, klokken 21:58

« forrige - neste »

elbilgeir

Noen som har fått Carwing til å virke på en US modell?

Noen som har forsøkt å bytte Carwing enheten fra US til en EU modell?

Eller noen som har fått det til å virke med noen andre triks?

Sorry, fersk med elbil :-)

offpist

Er nok mange som kunne tenkt seg dette.
Og jeg har lest noen trådet hvor folk at byttet modemet og satt inn norsk simkort.

Men så langt tror jeg ingen har lyktes.

OM man skulle greie å koble seg opp mot en Europeiske serveren med Norsk sim så vil jo VIN nr på bilen bli avvist.

Samme gjelder med navi``n.. er ikke mulig å legge inn Europeisk kart.
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

offpist

"Noen" burde lage en ettermarked modul som man kan erstatte det originale modemet med.
Slik at man kunne sende de samme kommandoene til bilen uavhengig av Nissan sin server.

Tror det kunne solgt ganske bra ;)

Selv har jeg overhode ikke kunnskapen til å sette i gang noe slikt prosjekt.
Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

emil

Har jo OVMS (http://openvehicles.com/), men det gjenstår vel en del der for Leaf sin del.

MindViruz

Hva er poenget med å kjøpe en US leaf egentlig? Er det veldig stor prisforskjell ifht norsk?

emil

Sitat fra: MindViruz på fredag 28. mars 2014, klokken 06:42
Hva er poenget med å kjøpe en US leaf egentlig? Er det veldig stor prisforskjell ifht norsk?

For meg var fordelen at jeg kunne få bilen på dagen fra en passe lokal forhandler og billigste andre alternativ lå vel ca 40.000 over i pris da. Carwings klarer jeg meg veldig fint uten, og jeg har ingen problemer med de andre småtingene som følger US Leaf, så da var valget enkelt. Men det har skjedd veldig mye med markedet de siste 6 månedene, så valget hadde nok ikke vært like enkelt idag.

MindViruz

Sitat fra: emil på fredag 28. mars 2014, klokken 06:59
Sitat fra: MindViruz på fredag 28. mars 2014, klokken 06:42

For meg var fordelen at jeg kunne få bilen på dagen fra en passe lokal forhandler og billigste andre alternativ lå vel ca 40.000 over i pris da. Carwings klarer jeg meg veldig fint uten, og jeg har ingen problemer med de andre småtingene som følger US Leaf, så da var valget enkelt. Men det har skjedd veldig mye med markedet de siste 6 månedene, så valget hadde nok ikke vært like enkelt idag.

Ok. Da forstår jeg godt valget ;)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA