Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model S 60 Kw utgave for effekt måling i Dynapack i Bergen ønskes

Startet av Teslanewbie, søndag 06. april 2014, klokken 21:51

« forrige - neste »

Teslanewbie

Biler som leveres nå er bygget i tidsrommet da de nye setene bli introdusert .. Noen som har fått nye seter med mykere fjær ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

atleten

Fkk bilen på mandag og hadde store planer om å spørre om dette, men glemte det i farten...
Men jeg er veldig fornøyd med setet og "føler" at det er mykere enn jeg husker at prøvekjøringen var.  Men det er jo litt lenge siden og mulig jeg "ønsker" at jeg skal ha nye seter....

Diravi

Bumper denne. Er det noen som har fått de oppgraderte setene som kan si litt mer om dem? Er det kun snakk om at de har gjort sitteputen mykere, eller er det andre justeringer? Jeg tenker spesielt på om baksetet er endret mht utilfredsstillende lårstøtte, for lave hodestøtter, at setet kjennes flatt og hardt ut. Men sannsynligvis kommer vel ikke slike endringer før i den større seteoppgraderingen om et års tid?
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

SK901

Har ikke hørt noen planer om store endringer av baksetene. Blir nok vanskelig å fikse noe sånt i TMS, da batteripakka spiser opp gulvet.

Voll1

Testet nettopp førersetet i en bil utlevert i slutten av mars, og sammenlignet med min som ble utlevert i desember. Vanskelig å sammenligne. Men jeg "tror" at setet var bedre/mykere/jevnere i den nye. Spesielt i området "bakre høyre skinke"  :-)  der mitt gamle sete er hardt/kul/opphøyning. Mulig at "skummet" i mitt sete er formet som en "pølse" i dette området, mens det nye er jevnere i hele sitteflaten. Håpløst å forklare. :-)  Det er jo ikke sikkert at en bil utlevert i slutten av mars har fått dette nye setet som Elon snakket om!
Model S  2013-2018
Model X  2017-

Amoss

Sitat fra: Voll1 på tirsdag 08. april 2014, klokken 13:14
Det er jo ikke sikkert at en bil utlevert i slutten av mars har fått dette nye setet som Elon snakket om!

Nei, det er ikke sikkert, men det bør være ganske nært. De skulle i produksjon uken etter at Elon var her (1. feb.), og det tar ca 11/2 måned å transpotere bilene hit. 

Men, dette får meg igrunnen til å lure på noe helt annet - har sett på andre bilmerker at de har med ikke bare modelåret men også produksjonmåneden i VIN. Spesielt for Tesla som har en "rullerende modellserie" der oppgraderinger og endringer skjer fortløpende istedet for basert på årsmodellen hadde dette vært verdifullt. F.eks. kan en bruktbilkjøper se "aha, bilen er produsert i februar 2014. Den skal da ha de motoriserte sidespeilene (januar) og kanskje de oppgraderte setene (februar), men ikke det nye batteriskjoldet (mars)". Kanskje noe å ta opp med Elon neste gang han er her?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

pej

Jeg fikk bilen den 26/3 og jeg mener at mine seter er mykere enn de jeg testet, men dette er lenge siden så er ikke helt sikker. Jeg liker setene veldig godt uansett så det er ett fett for meg.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

RaBalder

Sitat fra: SK901 på tirsdag 08. april 2014, klokken 11:02
Har ikke hørt noen planer om store endringer av baksetene. Blir nok vanskelig å fikse noe sånt i TMS, da batteripakka spiser opp gulvet.

Batteripakken er vel ikke i veien for å gjøre noe med baksetet. Batteripakken ligger under gulvet.

Men der ligger en eller to AC-ladere. Dem kan vel være mer i veien.

Philip Marlowe

Jeg husker heller ikke hvordan de setene var i den bilen jeg prøvekjørte i fjor høst, men jeg sitter veldig godt i de setene jeg har nå. Synes de er bedre enn BMWs sportsseter.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

BMW850

Det jeg er veldig spent på er om de har klart å gjøre noe med selve skinnet i tilegg til andre fjærer. Det har jo virket som det er for løst og medfører skrukker/bølger etter noen få tusen km. Får bilen om 14 dager med de nye setene  ;D
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Diravi

Sitat fra: SK901 på tirsdag 08. april 2014, klokken 11:02
Har ikke hørt noen planer om store endringer av baksetene. Blir nok vanskelig å fikse noe sånt i TMS, da batteripakka spiser opp gulvet.

Jo da, batteripakken hever gulvet og danner sammen med det skrånende taket de ytre rammene for hva som er mulig å få til. Men f.eks. kunne man forlenge sitteputen med et par-tre cm, samt trekke det bakre festepunktet 1-2 cm nedover mot gulvet. Det gir bare bittelitt brattere vinkel på puten, men mer lårstøtte samlet sett, og faktisk også marginalt bedre takhøyde. Spesielt dersom setene samtidig er blitt mykere slik at man synker mer ned i dem.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Leif1

Sitat fra: BMW850 på tirsdag 08. april 2014, klokken 22:09
Det jeg er veldig spent på er om de har klart å gjøre noe med selve skinnet i tilegg til andre fjærer. Det har jo virket som det er for løst og medfører skrukker/bølger etter noen få tusen km. Får bilen om 14 dager med de nye setene  ;D

Spør du meg virker det som skinnet er av fin kvalitet. Kan virke som det ikke er ihjellakkert som ellers er ganske vanlig på skinninteriør i biler.
Dette gjør de riktignok slitesterke og motstandsdyktige mot slitasje,
men noe kvalitetsstempel er det ikke.
Har noen flotte skinnstoler fra Varier hjemme. Følelsen er noe av det samme når du tar på de. Disse har den nest beste skinnkvaliteten som er å oppdrive.
(Den aller beste er ikke egnelig til møbler, da behandlingen, eller mangel på sådan gjør de lite brukendes. Følsom for sollys etc.)
Konvertitt fra S til X

BMW850

Sitat fra: Leif1 på torsdag 10. april 2014, klokken 00:10
Sitat fra: BMW850 på tirsdag 08. april 2014, klokken 22:09
Det jeg er veldig spent på er om de har klart å gjøre noe med selve skinnet i tilegg til andre fjærer. Det har jo virket som det er for løst og medfører skrukker/bølger etter noen få tusen km. Får bilen om 14 dager med de nye setene  ;D

Spør du meg virker det som skinnet er av fin kvalitet. Kan virke som det ikke er ihjellakkert som ellers er ganske vanlig på skinninteriør i biler.
Dette gjør de riktignok slitesterke og motstandsdyktige mot slitasje,
men noe kvalitetsstempel er det ikke.
Har noen flotte skinnstoler fra Varier hjemme. Følelsen er noe av det samme når du tar på de. Disse har den nest beste skinnkvaliteten som er å oppdrive.
(Den aller beste er ikke egnelig til møbler, da behandlingen, eller mangel på sådan gjør de lite brukendes. Følsom for sollys etc.)

Takk for det. Da vil tiden vise om det setene vil holde fasongen ennå bedre enn før :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Leif1

Litt skrukker tror jeg vi må påregne med disse stolene.
Det er ganske store flater uten sømmer i, og skinnet strekkes jo litt etter noe bruk.
Konvertitt fra S til X

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA