Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av Sonus, søndag 06. april 2014, klokken 05:32

« forrige - neste »

Sonus


S-max

Eg er i modus for å kjøpe elbil, og vurdere om dette tilbudet er nok til å velge Focusen foran Golf eller i3. Det som manglar i tillegg til bagasjeplass er rekkevidde og hurtigladar. Kor ofte brukar folk hurtigladar på bil nr. 2?
e-Golf m/varmepumpe bestilt 31/3-14 Leveres veke 6?

emil

For meg ble Leafen veldig fort bil nummer 1. Kjører i tillegg en del mer enn gjennomsnittet med 14.000km på første halvår. Har hurtigladet ca 20 ganger, og muligheten for å hurtiglade hvis det ble krise har hindret meg i å bruke fossilbilen veldig mange flere ganger. Jeg har knap rørt fossilbilen siden Leafen kom i hus.

Synes ellers det er merkelig at folk kjøper helt nye og forholdsvis dyre elbiler i dag når de kun kjører 4-8000km/år.

svingen

#3
Focus har vel
32a mulighet så da tar det kun 4 time å full lade, kjørt 5 tusen km på 4 mnd med trilling uten hurtiglading, og bensin bilen bare står, savner enten flere hurtigladere eller 32a slik att jeg kan ta elbilen til hytta som bensinbilen fremdeles blir brukt :-) sett tilbake ville jeg kjøpt leaf med 32a og solgt bensinbilen. Familie på 2 voksne og 2 små barn, ikke tenkt bil nr 2, elbilen blir nr 1 ;-)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

smukken

Sitat fra: emil på torsdag 27. mars 2014, klokken 20:42
For meg ble Leafen veldig fort bil nummer 1. Kjører i tillegg en del mer enn gjennomsnittet med 14.000km på første halvår. Har hurtigladet ca 20 ganger, og muligheten for å hurtiglade hvis det ble krise har hindret meg i å bruke fossilbilen veldig mange flere ganger. Jeg har knap rørt fossilbilen siden Leafen kom i hus.

Synes ellers det er merkelig at folk kjøper helt nye og forholdsvis dyre elbiler i dag når de kun kjører 4-8000km/år.
Kan jo hende de gjør det for å ha det gøy med nytt leketøy, det er ikke alle som bare har økonomiske motiv for kjøp av elbil :)
BMW i3

Lars C. Krogenæs

MelhusBil AS stinker i elbil sammenheng:

Melhus bil solgte think, men lurte alle kundene som kjøpte Think av dem ved at de skrev MelhusELbil AS i kontrakten. Når kundene så fikk problemer med thinken sin, stod forhandleren og lo av dem, og henviste think kundene til MelhusELbil AS, som selvfølgelig ble slått konkurs slik at Melhusbil AS ikke skulle behøve å bekoste feil og mangler. 

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,3875.msg64516.html#msg64516

Jeg ville valgt en annen elbil enn å kjøpe elbil fra Melhusbil AS.

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

ghsdevel

Jeg har en Ford Focus og er veldig fornøyd med denne. Bilen var planlagt benyttet som en pendlerbil, men har tatt over rollen som familiebil også (tidligere S-Max).

Har aldri følt noe behov for hurtiglading, men har ofte benyttet type 2 ladning med 32A.

På det føret og med det været (4 C) som er nå, bruker bilen ca. 140W/KM. Dette er på kjøring i bakker og berg utenfor motorvei. Så forbruk og rekkevidde er på noenlunde linje med de andre bilene.

Det som er sikkert er at rekkeviddeangsten forsvinner. Da er det dumt å sitte igjen å ha valgt bil på bakgrunn av en KW, eller fordi man trodde man hadde behov for en eller annen gimmik. EL – delen er tross alt kun en del av bilen.

Når det kommer til Golf eller Focus så vil jeg anbefale å prøvekjøre begge. Kjøreopplevelsen kan man ikke lese seg til. De er faktisk ganske ulike.
Ford Focus Electric: 14.01.2014 - Solgt
Tesla Model X: #1998 - Avbestilt

hma

#7
Jeg skal ikke si noe negativt om elektrisk Ford Focus, men jeg støtter Lars sin appell og vil på det sterkeste fraråde enhver å utføre noe som helst form for elbilhandel med Melhus Bil.

Måten de håndterte sine Think-kunder grenset til ren svindel. Melhus Bil løy undertegnede rett opp i ansiktet, da jeg i regi av Norsk Elbilforening/Trøndelag Elbilforening ville få en bekreftelse på at de ikke ville slå Melhus Elbil konkurs og la sine kunder i stikken.
Det er noe med den mest useriøse opptredenen jeg noen gang har vært borti.

Denne historien kan de ikke rømme unna og jeg mener det er viktig at potensielle nye elbilkunder er kjent med hvilke verdier Melhus Bil står for når det kommer til elbil.

Styr unna Melhus Bil er min klare beskjed! Kjøp gjerne en elektrisk Ford Focus, men kjøp den da hos en annen forhandler.

Håkon Markussen
Leder Trøndelag Elbilforening
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA