Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 12v batteri

Startet av cosinus, lørdag 05. april 2014, klokken 12:20

« forrige - neste »

cosinus

Jeg prøver å få integrasjonen mellom google maps og nissan leaf til å virke. Er det noen som har suksess? For ordens skyld leaf tekn 2014.

Jeg får tilsynelatende sendt posisjonen fra google maps, klassisk visning og med chrome nettleser.
I nettleseren står det "sender til bil ..." og så kommer det " meldingen ble sendt til bil"
Tilsvarende får jeg å sent med android telefon og "send to car" appen i tillegg til google maps.
Bruker forøvrig carwings brukernavnet i dialogene over.

Problemet er i bilen. Trykker meny- destinasjon -neste side- Send to car - download
Kommunikasjonen kobler opp men jeg får feilmelding "Data eksistere ikke for dette stedet"

Noen forslag?

Fant forøvrig denne som beskriver prossedyren:

Daeedor

"data eksisterer ikke for dette stedet" betyr vanligvis at du ikke står plassert i en gate som finnes på kartet i bilen din. Da klarer den heller ikke å beregne kurs til det stedet du har lagt inn. Prøv å trykk på "hvor er jeg" funksjonen og se hva slags svar du får. Får du ikke opp korrekt adresse , så vet du hva problemet er. ;)

cosinus

Takker.
Akkurat nå gjenkjenner han ikke adressa, skal prøve mer senere. Virker jo ganske snedig å kunne bruke google maps på mobilen da.  :)

cosinus

Var ute å prøvde litt. Fikk opp gjeldene vei i "hvor er jeg", men samme melding fra "send to car". Gps posisjonen var og riktig.
Er det slik at alle her får dette greit til å virke?

frankols

Sitat fra: cosinus på torsdag 27. mars 2014, klokken 18:44
Var ute å prøvde litt. Fikk opp gjeldene vei i "hvor er jeg", men samme melding fra "send to car". Gps posisjonen var og riktig.
Er det slik at alle her får dette greit til å virke?

Nei dette har jeg gitt opp forlengst....
Spent på om andre får det til.

cosinus

Kom muligens et steg videre. Oppdaget at det stod noe om nissan connect på you+nissan siden. you+ siden fikk jeg brukernavn og passord til når jeg kjøpte bilen. Altså der var det en link under "tjenester" til nissan connect. Jeg signerte opp på nissan connect. Der er det mulighet for å aktivere "google send to". En må legge inn nissan connect brukernavnet en eller annen plass i bilens navigasjonssystem. Det er på det punktet jeg stopper nå. Finner rett og slett ikke "Registrering for infotjenester". 
Har lagt ved tre vedlegg.

Aune

Fungerer helt perfekt i min bil. 2014 tekna. Brukte oppskriften funnet på youtube.
Nissan Leaf 2014 Tekna
Land Rover Discovery 3

cosinus

Sitat fra: Aune på fredag 28. mars 2014, klokken 01:25
Fungerer helt perfekt i min bil. 2014 tekna. Brukte oppskriften funnet på youtube.
Det er kjempeflott. Litt mer detaljer hadde vært kjekt. Er den kjøpt gjennom Nissan forhandler? Google Maps fra hva slags enhet? Fungerer det alltid eller bare hvis bil er i tettbebyggelse. Hadde vært artig hvis du prøvde uten å ha mobil i bilen, for å utelukke oppkobling gjennom mobilen.

cosinus

En ting til. Oppdaget her tilfeldigvis at alle kartreferansene jeg har sendt til bilen fra Google maps ligger på Google sin tjeneste http://goo.gl/ Ser at de alle ligger inne med 0 click. Altså aldri brukt. Er litt usikker på om det er relevant. Så får meg at kanskje bilens henting ville gi et "klikk". Dere som har et fungerende oppsett kunne kanskje ta en kikk?

kornman

Sitat fra: cosinus på torsdag 27. mars 2014, klokken 21:35
Kom muligens et steg videre. Oppdaget at det stod noe om nissan connect på you+nissan siden. you+ siden fikk jeg brukernavn og passord til når jeg kjøpte bilen. Altså der var det en link under "tjenester" til nissan connect. Jeg signerte opp på nissan connect. Der er det mulighet for å aktivere "google send to". En må legge inn nissan connect brukernavnet en eller annen plass i bilens navigasjonssystem. Det er på det punktet jeg stopper nå. Finner rett og slett ikke "Registrering for infotjenester". 
Har lagt ved tre vedlegg.

Jag har liknande undringar, och skrev därför till Nissan för att fråga om jag som Leaf-ägare kunde använda Nissan Connect, men fick följande svar:

"Tack för ditt e-post skickat den 27 mars till Nissan Kundtjänst gällande ditt Carwingskonto och Nissan Connect.
Nissan Connect är ett navigationssystem för våra andra bilar som inte används på Nissan LEAF. Nissan LEAF använder sig istället av Carwings för denna tjänst.
Om du har en Nissan LEAF, så kan du inte använda Nissan Connect, och vi ber dig därför att ignorera denna tjänsten på hemsidan.
Vi hoppas att du finner detta hjälpsamt. "

cosinus

Flott, da er det en ting mindre å ta hensyn til.

cosinus

Driver vist å overøser forumet her nå.
Fikk opp vedlagte melding når jeg lette rundt på nissan youpluss siden.

mulige problemer med
KJØRETØYETS KONTROLLMODUL [PG4B5]

Er dette en seriøs melding og er den relatert til denne tråden tro?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA