Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Helt realistisk rekkevidde ved helt normal bruk...

Startet av Teslus, fredag 04. april 2014, klokken 16:19

« forrige - neste »

Teslus

Jeg har lagt merke til at instrumentlyset slår seg på når jeg kjører inn i tunneler, for så sakte å dimme seg ned til avslått. Er det bilen min som er på tyttebærtur?

Jeg skulle gjerne ønske at det gikk automatisk, og det gjør jo det i dag, problemet er bare at det skrur seg av igjen..

Noen som har funnet noen løsning rundt dette eller hørt noe fra andre?

Duken

Det er normalt, når du ikke har lys på i instrumentpanel vil det være en liten bakgrunnsbelysning for at den skal vises bedre i sollys feks. Opplever akkurat det samme som du sier både E-up og Golf.


Teslus

Nå har jeg gjort research i mørket og funnet ut at det sitter en lyssensor i kraftmåleren(eller hva den heter) - den til venstre. Så, det burde jo ikke være mission impossible for VW å gjøre en oppdatering som skrur på nærlys i tunneller. Pluss at jeg vil velge å ha på instrumentlys hele tiden, for det er jo kun å legge til et menyvalg eller tilsvarende.

sjokomelk

Sitat fra: SebastianSandtorv på onsdag 26. mars 2014, klokken 19:17
Nå har jeg gjort research i mørket og funnet ut at det sitter en lyssensor i kraftmåleren(eller hva den heter) - den til venstre. Så, det burde jo ikke være mission impossible for VW å gjøre en oppdatering som skrur på nærlys i tunneller. Pluss at jeg vil velge å ha på instrumentlys hele tiden, for det er jo kun å legge til et menyvalg eller tilsvarende.

Har du satt lysbryteren din på Auto? Da får du automagisk nærlys i tunneller.
Sett bryteren på nærlys, og sjekk lysstyrken i instrumentpanelet. Kan være den er satt lavt, så juster opp til den styrken du vil ha når lysene er på. Sett bryteren tilbake i Auto, la den stå der og kjør fornøyd rundt i bilen din.  :)
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17
Har fortsatt en 2013 Opel Ampera med OVMS
Reserverte Tesla Model 3 17.01.17

tlauri


Stikkkontakt

I min e-up er jeg sikker på at det er enten:
1.LED lys"bumeranger" kjørelys og ingen instrumentlys
2.Nærlys og full belysning på instrumenter.

En løsning jeg syns er for simpel.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

tlauri

I min bil så tennes instrumentlys på dagtid med DRL hvis det er lyst ute men blir mørk når det blir mørkt ute, må vri bryter over til nærlys da for å få lys i instrument.

raathass

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 27. mars 2014, klokken 07:39
I min e-up er jeg sikker på at det er enten:
1.LED lys"bumeranger" kjørelys og ingen instrumentlys
2.Nærlys og full belysning på instrumenter.

En løsning jeg syns er for simpel.

Slik er det hos meg også.


/r

Duken

Sitat fra: raathass på torsdag 27. mars 2014, klokken 12:45
Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 27. mars 2014, klokken 07:39
I min e-up er jeg sikker på at det er enten:
1.LED lys"bumeranger" kjørelys og ingen instrumentlys
2.Nærlys og full belysning på instrumenter.

En løsning jeg syns er for simpel.


Finnes ikke auto i e-up! Ulempen med en "billig" bil.

Enig at det burde vært auto, samt mer bruk av led (parklys, baklys osv...)

KreAture

Kunne også ønske meg automagisk nærlys i tuneller og mørke...

TB

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 27. mars 2014, klokken 07:39
I min e-up er jeg sikker på at det er enten:
1.LED lys"bumeranger" kjørelys og ingen instrumentlys
2.Nærlys og full belysning på instrumenter.

En løsning jeg syns er for simpel.

Når eg disponerte e-up ein del dagar i desember savna eg og automatisk lys. På trilling virker det på "normal" måte: auto, lys av, lys på og park. På vinterstid kan lysbryter stå i stilling på, og det er alltid lys i instrument. På sommarstid kan den stå i auto, og lys slår seg automatisk på i tunellar, eller når det blir mørkt ute.

Mulig dette er oppgradert på e-up produsert seinare?
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

KreAture

Fikk min bil for 1 måned siden, helt ny.
Den har altså ikke auto.  Veldig skuffende.
Den har heller ikke auto vindusheiser noe som betyr du må holde knappen inne ved bom-basert parkering etc...
Kjempetabbe.

Kyrre

Sitat fra: TB på torsdag 24. april 2014, klokken 19:10
Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 27. mars 2014, klokken 07:39
I min e-up er jeg sikker på at det er enten:
1.LED lys"bumeranger" kjørelys og ingen instrumentlys
2.Nærlys og full belysning på instrumenter.

En løsning jeg syns er for simpel.

Når eg disponerte e-up ein del dagar i desember savna eg og automatisk lys. På trilling virker det på "normal" måte: auto, lys av, lys på og park. På vinterstid kan lysbryter stå i stilling på, og det er alltid lys i instrument. På sommarstid kan den stå i auto, og lys slår seg automatisk på i tunellar, eller når det blir mørkt ute.

Mulig dette er oppgradert på e-up produsert seinare?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA