Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Servicepriser på Imiev igjen

Startet av knappern, fredag 04. april 2014, klokken 16:12

« forrige - neste »

knappern

Var å hentet drømmebilen i går :D Herregud for en fantastisk bil!!
Men i dag har jeg litt problemer. Bilen sto på lading i natt. Fikk satt på varme da jeg sto opp, men når jeg kjørte til jobb sluttet internett å virke og på appen står det "Waking car"? selv om jeg kjører? Noen som vet hva dette kan være?

Og en annen tilg er dimming av skjermer i tuneller og i mørket. Der skjer det ingenting selv om det står på auto dimming..? er det noen tips?

Hilsen Elbilfrelst 8)
Svart model S P85.

tho

Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

knappern

Ja kjørte fra Vestby til oslo så det er 3g hele veien. Bilen står på Løren og fortsatt står det Waking car ???
Svart model S P85.

satheesh.net

Du kan også prøve å ta en "reset". Trykk og hold inne begge scrollhjulene på hver side samtidig i ca. 5 sekunder. (Se vedlegg.)

Flere funksjoner:
RØD: Omstart av den store skjermen
BLÅ: Omstart av den den lille skjermen (i dashen)
GUL: Skjermdump av skjermene (kun Tesla service som kan hente frem disse)

:D

knappern

Aha.. lærer noe nytt hele tiden :D får prøve dette.. Men er dette en type nødløsning om det skulle være andre problemer også?
Svart model S P85.

Muffinman

Autodimming i tunneler fungerer ikke. Enda. Forhåpenligvis noe som kan fikses i software, for lysene går jo automatisk på.

...litt kjipt når jeg skal kjøre gjennom 14 tunneler på 17 mil egentlig.

satheesh.net

Sitat fra: knappern på onsdag 26. mars 2014, klokken 09:47
Aha.. lærer noe nytt hele tiden :D får prøve dette.. Men er dette en type nødløsning om det skulle være andre problemer også?

Yepp - Denne "quick-fixen" gjør underverker (f.eks. problemer ved NAV, Bluetooth, musikk, etc.). Du kan se på det som en omstart av en PC. ;)

Flere funksjoner (se vedlegg):
RØD: Omstart av den store skjermen
BLÅ: Omstart av den den lille skjermen (i dashen)
GUL: Skjermdump av skjermene (kun Tesla service som kan hente frem disse)

:D

knappern

Takk! Det var kjekt å vite ;D

Og det med skjermer er jo kjipt da. Kjørte gjennom div tuneller i går og det var litt irriterednde. Men får trykke manuellt da ??? Får håpe det blir fikset med SW oppdatering.

Svart model S P85.

knappern

Da var bilen oppe på nett igjen ;D  Takk for hjelpen!!
Ble sikkkert i overkant mye trykking første kvelden ::)
Svart model S P85.

zimba07

Waking car i APP kan også komme dersom bilen er tilkoblet WiFi som har dårlig dekning eller ikke tillatter trafikk på bilens MAC-adresse. (feks hvis du connecter til et gjestenett som ikke er ditt eget).

Hvis du ikke er sikker på at WiFi-nettet der du parkerer er stabilt og god dekning så kan det være en fordel å velge "forget this network" og belage seg på 3G.

---

Model S85, solgt
Model S90D, solgt
Model 3
Audi e-Tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA