Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: NB: Ødelagt panotak pga skiboks!

Startet av ErikMe, torsdag 03. april 2014, klokken 22:06

« forrige - neste »

ErikMe

Noen som merker forskjell på EcoModus og ikke ? 

Hvis EcoModus kun endrer gassrespons litt og justerer ned klima-anlegg en smule har den vel ingen hensikt ? Må jo gasse mer og øke klima'n for å få det slik man vil uansett.

Ville gjerne hatt en "Performance knapp" der motoren slo seg på og gjorde seg klar istedet for Eco knapp.

diax

Det eneste jeg merker er gassrespons. Klimaanlegget kan jeg ikke si jeg merke noe på. (selv om det står så i instruksjonsboken) Når jeg ser hvilken effekt klimaanlegget forbruker blir det heller ingen endring her.

Som Performance-knapp kan du jo prøve med Charge-knappen? Kunne heller tenkt meg en Pure-knapp.
Som hindrer bensinmotoren fullstendig i å starte.

fstromsv

Bruker ECO modus hele tiden jeg.  Liker å slappe av.  Roooolig kjørestil :)  Håper ikke jeg irriterer noen :)

Synes kanskje der er greit at Mitshubishi har NORMAL som utgangspunkt.  Da får man uten videre vite hva bilen er god for - som for en vanlig Diesel/Bensin bil.  Så gjør man det lille ekstra mhp sparing av energi, om man ønsker det.  Kan jo også oppnås i NORMAL, regner jeg med, om man bare er lett på foten.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA