Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når får vi bilene våre? Legg dere inn i listen...

Startet av Stone, torsdag 03. april 2014, klokken 21:51

« forrige - neste »

toppi

Jeg hadde samme opplevelsen og startet lik tråd for et halvt år siden:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9354.msg119950/topicseen.html#msg119950

Konklusjonen min (og mange andres) var at dette kom fra varmeapparatet.
Det ble helt borte etter noen uker, og har aldri kommet tilbake.
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

petersv

Sitat fra: Bjørn på onsdag 26. mars 2014, klokken 10:04
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 26. mars 2014, klokken 08:27
Når noen sier "elektrisk lukt" tenker jeg Ozon. Det er ikke en lukt man vil ha i bilen, for da er det trolig en lysbue ett eller annet sted.

Når noen sier "batteri lukt" lurer jeg veldig på hva det skulle være. Batteriene er i lufttette aluminiumssylindre, så om man skulle kjenne noen lukt så ville det være lukten av aluminium.

Jeg tenker det er mer snakk om varmeapparatet eller utgassing fra plastmaterialer (nybillukt).

Nei ikke ozon lukt.. mer som brent støv, blandet m varm elektronikk-lukt.. :P hadde dette første dagen i bilen min, så var det borte.. skal ikke spekulere i hvor det kommer fra..

Gjentar: :)

Sitat fra: petersv på onsdag 26. mars 2014, klokken 06:40
99% sikker på at det er varmeapparatet. Sett temp på high og sjekk om lukta blir værre. Blir borte etter noen uker.

cra

Julian som jeg hadde gjennomgang av bilen med for et par dager siden sa at jeg nok kunne kjenne en lukt fra varmeapparatet den første stunden, og at dette var helt normalt. Er samme lukta som kjennes når man fyrer opp en ny varmeovn; jeg tror det er en slags olje e.l. på elementene for at de ikke skal korrodere når de lagres/transpoerteres eller noe slikt. Det skulle gå over av seg selv etterhvert, akkurat som toppi sier. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

kennethl

Samme hos meg også, kommer umiddelbart etter at jeg slår på varmeapparatet.

petersv

Sitat fra: cra på fredag 28. mars 2014, klokken 11:12
Julian som jeg hadde gjennomgang av bilen med for et par dager siden sa at jeg nok kunne kjenne en lukt fra varmeapparatet den første stunden, og at dette var helt normalt. Er samme lukta som kjennes når man fyrer opp en ny varmeovn; jeg tror det er en slags olje e.l. på elementene for at de ikke skal korrodere når de lagres/transpoerteres eller noe slikt. Det skulle gå over av seg selv etterhvert, akkurat som toppi sier. :)

Det er nok et PTC-element som er brukt (keramisk) dette avgir lukt når det er nytt (ikke olje.)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA