Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rabatt på strøm...?

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 03. april 2014, klokken 20:00

« forrige - neste »

TM

Hvorfor er Renault miljøet så redd for kritiske kommentarer. Jeg kan ikke se at Renault har blitt behandlet  dårligere enn andre leverandører som opplever problemer.  Det var da ikke så mye superlativer å høste for VW importøren da e-golf med varmepumpe ikke kunne leveres. Og Mercedes og Ford har også fått mye kritikk for sin elbil-satsing.  Importøren burde heller bruke elbil-forum for å forstå kundenes ønsker, framfor å ta en arrogant "vi vet best" holdning til det som måtte komme av kritikk.

Øyvind.h

Det er definitivt en del som reagerer på heksejakten....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

kos

#422
Sitat fra: TM på onsdag 18. mars 2015, klokken 19:53
Hvorfor er Renault miljøet så redd for kritiske kommentarer. Jeg kan ikke se at Renault har blitt behandlet  dårligere enn andre leverandører som opplever problemer.  Det var da ikke så mye superlativer å høste for VW importøren da e-golf med varmepumpe ikke kunne leveres. Og Mercedes og Ford har også fått mye kritikk for sin elbil-satsing.  Importøren burde heller bruke elbil-forum for å forstå kundenes ønsker, framfor å ta en arrogant "vi vet best" holdning til det som måtte komme av kritikk.
[/quot






Zoe miljøet er opptatt av at bilene leverer. Men en mann med hatt og en bruktimortert lief har utnevnt seg selv til zoe ekspert. Noe han ikke har et eneste fnugg av seriøsitet.
Han har dobbelt så mange negative treff på zoe enn alle zoe eierne til sammen.

Det pro voserer når ingen zoe eiere skriver at ladesystemet er et problem. Men eksperten som ikke har kjørt en lenger en en lading og har aldri ladet en kommer med opplysninger som bare passer på han selv. Da må an også ta imot den kritikken som kommer.

Rav4_EV

Ser at en del kritikk som har kommet fram virkelig har vært nyttig.
Blandt annet så ble ladeavtalen med Fortum utvidet til å gjelde gamle kunder etter press fra flere.

Skjønner godt at flere kunder blir irritert over at noen selgere "lekker" opplysninger om en fantastisk ladekabel som snart skal komme og deretter får høre "august" og 20.000 kroner.

Dumheten er at noen går ut med en ladekabel som er historie før den når markedet.
Fortum bygger ut nye 22 kW plasser hver dag. De har til og med kjøpt mine lokasjoner i Vestfold.
For min del er en Oslotur med Zoe kun interessant dersom jeg kan svinge innom en 22 eller 43 kW stasjon på veien. Schuko stikk i Oslo er ikke lett å oppdrive dersom du da ikke betaler svindyrt på et parkeringhus.
For min del er Zaptek kabel til Zoe helt unødvendig og Renault burde aldri lansert noe slik nå.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

TM

Sitat fra: Rav4_EV på onsdag 18. mars 2015, klokken 20:13
Fortum bygger ut nye 22 kW plasser hver dag. De har til og med kjøpt mine lokasjoner i Vestfold.
For min del er en Oslotur med Zoe kun interessant dersom jeg kan svinge innom en 22 eller 43 kW stasjon på veien. Schuko stikk i Oslo er ikke lett å oppdrive dersom du da ikke betaler svindyrt på et parkeringhus.
For min del er Zaptek kabel til Zoe helt unødvendig og Renault burde aldri lansert noe slik nå.
Faktisk er dette ladenettet et at de områdene der importøren har lovet langt mer enn de har holdt så langt. Hvor er den web-siden med informasjon om planlagte ladepunkter. Sist gang jeg etterlyste det fikk jeg beskjed fra importøren om at de var et par uker forsinket, men ville publiseres i januar.  Noen som har sett noe til det ?

Rav4_EV

SitatEn egen webside med en konkret utbyggingsplan, samt allerede eksisterende ladere, vil bli etablert og presentert offentligheten innen utgangen av desember måned i år. Det er imidlertid klart allerede nå at minst 125 lokasjoner, med minst 500 ladepistoler vil være etablert og klar for bruk for Renaults kunder innen sommerferien 2015.

Du har rett. Fant dett i pressemeldingen fra i høst.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

ZerOE

Sitat fra: TM på onsdag 18. mars 2015, klokken 19:53
Hvorfor er Renault miljøet så redd for kritiske kommentarer. Jeg kan ikke se at Renault har blitt behandlet  dårligere enn andre leverandører som opplever problemer.  Det var da ikke så mye superlativer å høste for VW importøren da e-golf med varmepumpe ikke kunne leveres. Og Mercedes og Ford har også fått mye kritikk for sin elbil-satsing.  Importøren burde heller bruke elbil-forum for å forstå kundenes ønsker, framfor å ta en arrogant "vi vet best" holdning til det som måtte komme av kritikk.

Renault er et merke som knapt har eksistert i dette landet de siste årene, at de er mere sårbare for kritikk på dette forumet en VW er vel kanskje ikke så rart? VW spyr jo ut tusenvis av biler uansett hva de måtte finne på. Folk har jo "gladelig" ventet et år for å få Golf med VP.

Rav4_EV

Pressemeldingen sier minst ett år. Regner da med at de allerede solgte bilene også får 5 år.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

kaiat

Sannsynligvis er de fem årene regnet inn i prisen på bilen slik at du strengt tatt betaler for gildet - "there is no such thing as a free lunch"...

De som allerede har kjøpt bilen, har jo kjøpt den ut fra de spesifikasjoner som var tilgjengelig på kjøpstidspunktet. Det er jo selvsagt surt dersom det kommer noe ekstra ved et senere tidspunkt som du godt kunne tenkt deg, men slik er det jo ofte. Om importøren hadde inkludert vinterhjul i prisen og du hadde betalt ekstra for det når du kjøpte din bil noen måneder tidligere, hadde du da troppet opp hos forhandleren og forlangt gratis vinterhjul fordi de som kjøper bilen nå får det med?

Om Renault kunne laget en løsning der eksisterende Zoe-eiere kunne kjøpe seg tilsvarende tilgang, blir en annen sak.


zbk

Vi skulle vel heller tatt dette i en egen tråd: "Hvor forvirrende er kampanjepolitikken til Renault?", men her er nå min mening:

En kjøpsordning for ladetilgang for eksisterende kunder ville vært fint, men kan like godt komme som en abonnementsordning fra Fortum. Jeg tror ikke at det hadde kostet Renault mye å inkludere de første kundene gratis, siden man i praksis ikke lader så mye hjemmefra om man har lademuligheter hjemme. Det hadde derimot gitt dem masse gratisreklame i form av goodwill.

Zaptec-kladden løser det tekniske problemet ved IT-lading, men når denne kladden koster fire ganger så mye som en tilsvarende kladd til andre biler oppleves det fortsatt litt som om man blir litt lurt. Bøtta løser også problemet, den ser bare så fryktelig tåpelig ut og veier altfor mye.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

moderator 2

Hei

Jeg stenger denne tråden nå. Mye har skjedd siden tråden ble opprettet og vi fikk gjort potensielle Zoe eiere til å ta med manglende lading på IT-nett som et moment man måtte være klar over før et evt. kjøp.

Jeg tror det er lite å tilføye i denne debatten nå, og stenger tråden for ytterligere kommentarer. Opprett gjerne nye tråder med spesifikke temaer som du lurer på rundt Zoe.

Lars C. Krogenæs
Forum Admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Astepsy

However, in 2013 I got an email from rat owner Paul Gregor who is a scientist interested in how different drugs work <a href=https://fastpriligy.top/>order priligy</a>

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA