Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rabatt på strøm...?

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 03. april 2014, klokken 20:00

« forrige - neste »

Birger

Denne tråden har utspilt sin rolle.

Det bør heller lages en ny tråd uten gammel historie om at Zoe ikke kan lades på IT nett.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Gogs

Enig i den. Nå er det bare forvirrende med disse gamle opplysningene. Det er fortsatt på sin plass å informere om at man ved kjøp av Zoe trenger en ekstra boks for å lade fra vanlig stikk, men alt som ble skrevet før boksene tid er fullstendig waste of time å lese nå.
Sort/mørkegrå BMW i3 2014
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

emil

La nå Renault få levere det ferdige produktet først så man faktisk får se at bilen kan lade alle steder som en hvilken som helst annen elbil kan lade.

TS

Sitat fra: Rav4_EV på onsdag 27. august 2014, klokken 21:58
Boksen Broom har fått låne er kun en tidlig prototype.
Første versjon er med Schuko kontakt. September versjonen blir med type 2.

Zaptec kunne solgt mange av sine trafoer til Renault dersom de kunne levere.
Gutta er flinke, men noen boks fra dem før Q2 2015 tror jeg dessverre ikke er mulig. Det er utviklingstiden og ikke penger som er problemet.

Jeg har selv fått epost fra Zaptec  om at de vil være klare med 11kwh i høst. Før ferien var det bare kapsling det sto på.. Har du nyere informasjon?
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

emil

Sitat fra: erik e på lørdag 04. oktober 2014, klokken 09:44
Har noen prøvet "boksen" ?

Det er folk som har fått den nå og den er like stor og gul som på bildet og skal vistnok fungere. At man kaller problemet med lading på IT-nett løst er en liten overdrivelse, men den store tunge gule boksen gjør ihvertfall problemet litt mindre. Skal du lade fra enfase Type2 kontakter på IT-nett trenger du sansynligvis også en overgang fra Type2-Schuko som du plugger transformatoren inn i og så plugger inn ladekabel med schuko og kladd i trafoen igjen.

Forhåpentligvis kommer det en bedre og mer portabel løsning etterhvert.

Flips

Det har blitt nevnt tidligere at det kommer en ny type som bruker Type 2 kabelen, de skal leveres i slutten av oktober.

Griffel

Sitat fra: TS på fredag 05. september 2014, klokken 23:58
Sitat fra: Rav4_EV på onsdag 27. august 2014, klokken 21:58
Boksen Broom har fått låne er kun en tidlig prototype.
Første versjon er med Schuko kontakt. September versjonen blir med type 2.

Zaptec kunne solgt mange av sine trafoer til Renault dersom de kunne levere.
Gutta er flinke, men noen boks fra dem før Q2 2015 tror jeg dessverre ikke er mulig. Det er utviklingstiden og ikke penger som er problemet.

Jeg har selv fått epost fra Zaptec  om at de vil være klare med 11kwh i høst. Før ferien var det bare kapsling det sto på.. Har du nyere informasjon?
Nå er vel ikke Zaptec boksen som er varslet en erstatter for den gule boksen som denne tråden handler om.
Zaptec løsningen er en hjemmladestasjon for tilkobling til 3 fas 230V nett 32A for å kunne lade biler med 3 faslader (ZOE og Model S) med 11 kW.

Den kan sikkert konfigureres for lavere ladeeffekt, men trolig ikke tilkobles en "vanlig" stikkontakt (enfas).
At de kan lage en "gulboks" erstatter er jeg ikke i tvil om, men det er nok evt. et framtidig produkt.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

Må korrigere deg der Griffel.

En enfase 3,6 kW elektronisk transformator får nå første prioritet fra Zaptek
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Griffel

Sitat fra: elektrolux på lørdag 04. oktober 2014, klokken 14:52
Må korrigere deg der Griffel.

En enfase 3,6 kW elektronisk transformator får nå første prioritet fra Zaptek.
Du verden det er jo imponerende, spesielt siden den bare har intersse for for ZOE eiere gjettet jeg på at den var lenger ned på prioriteringslista. Er det Renault som støtter utviklingen av denne?
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Griffel

Sitat fra: elektrolux på lørdag 04. oktober 2014, klokken 14:52
Må korrigere deg der Griffel.

En enfase 3,6 kW elektronisk transformator får nå første prioritet fra Zaptek


Sitat fra: Bjørn Tore Vibeto på onsdag 01. oktober 2014, klokken 12:58
Sendte en mail til Transnova, og fikk i dag følgende svar.
Hei tilbake!

Undertegnede er Transnova sin prosjektansvarlig overfor ZapTech AS s.......... som vil være klar for markedet i begynnelsen av 2015............ Laderen som først leveres vil kunne gi fullverdig AC-lading på 11 kW.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Stormfull

Som tittel på tråden så er jeg litt spent. Skal hente min nye Zoe i slutten av neste uke og selgeren sa at jeg fikk med en ekstra kabel. Med denne kunne jeg lade bilen på jobb eller andre steder når jeg ikke skal/kan lade hjemme. Mulig jeg misforstod men han snakket ikke om en trafo som denne kabelen måtte kobles til. Spennende å se hva det er??
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

torjen6

ZOE lading med 230V / 13A enfase crOhm, en ladeboks som ikkje veger nesten ingen ting!!!!!!!

crOhm lader
Du finer ein test her; (Dansk)
og her; (Tysk)

Solens mobil - Rhein-Main og taunus-emobil.de gjøre en bulk rekkefølge for den mobile ladeboks+ gratis bag inkludert.

Mobile - Box ca.1820 € ekskl. Fraktkostnader kan laste Zoe med opptil 22 KW , i tillegg må du riktig adapter CEE32-16 , CEE32-16 / en og en til Schuko .

I tillegg til den offentlige type2 ladestasjon , kan Zoe nå legges i alle standard stikkontakter . Er vanligvis lastet til ca 95 % hjemme, for ekskursjoner og turer Mobile -Box er ideelt. ( Park & ​​diagram eller tre- fase -saken)
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

Griffel

#223
Sitat fra: torjen6 på lørdag 01. november 2014, klokken 16:25
ZOE lading med 230V / 13A enfase crOhm, en ladeboks som ikkje veger nesten ingen ting!!!!!!!

crOhm lader
Du finer ein test her; (Dansk)
og her; (Tysk)

Solens mobil - Rhein-Main og taunus-emobil.de gjøre en bulk rekkefølge for den mobile ladeboks+ gratis bag inkludert.

Mobile - Box ca.1820 € ekskl. Fraktkostnader kan laste Zoe med opptil 22 KWkW , i tillegg må du riktig adapter CEE32-16 , CEE32-16 / en og en til Schuko .

I tillegg til den offentlige type2 ladestasjon , kan Zoe nå legges i alle standard stikkontakter . Er vanligvis lastet til ca 95 % hjemme, for ekskursjoner og turer Mobile -Box er ideelt. ( Park & ​​diagram eller tre- fase -saken)
Rent bortsett fra ZOE ikke kan lade fra IT nett og at denne boksen ikke har den nødvendige transformatoren slik den gule boksen har. Så for de "mest vanlige Norske stikkontakter" (tilkoblet et 230V IT nett) hjelper ikke denne.
Men der hvor det finnes røde 5 pinns stikkontakter (400V TN) gjør den nytten.
(elbilhjelpens "tilsvarende" koster 8000,- NOK uten adaptere, og kan heller ikke brukes til Zoe for lading fra Schuko de fleste steder)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

torjen6

Den lader med 8,13,16,20,32 A, man kan lade frå 1 fasa stikk og frå 3 fasa stikk, og frå alle stikk som du finer i Norge også 40A og 63A vis du betaler litt ekstra.
Den er godkjent frå Renault som ZE-Ready 1.2 certificering. (Noko dessverre ikkje alle biler som kan lade med type 2 har krav til, farlig hvis du spørre meg)
Den veger kun 4 kg.
Er litt dyr men tynger allt av strøm du finner på din reise i Norge og på din tur nedover i Europa, også på ferjene!
Med andre ord eit fantastisk hjelpe middel og ha med seg på tur.
Svart Zoe Intens 2014
Isuzu XUV Crosswind 2015
Mercedes Benz Class B Electric Drive Urban Exslusiv 2016
( leveres medio Desember )

 
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA