Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rabatt på strøm...?

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 03. april 2014, klokken 20:00

« forrige - neste »

emil

#405
Sitat fra: Rav4_EV på onsdag 18. mars 2015, klokken 12:59
Bare lese signaturen så ser du hvor jeg jobber. Neppe noen som spør deg om du kjører E-up, vel?

Sånn du har kommentert med overdrevet skryt av Zoe (og ladebøtta) og udokumenterte påstander har ditt forhold til Renault faktisk vært en viktig til å få fram, noe flere andre enn meg her på forumet har vært inne på. Det at du endrer signatur og begynner trollingen igjen gjør det naturlig å spørre om din tilknytning til Renault har blit endret.

Firmaet du oppgir i signaturen er et du selv eier og også eide mens du oppga at du jobbet for Renaut.

Sitat
Men du svarte ikke på spørsmålet om hvordan du lader hos dem?

Siden disse bor nærme har ikke jeg noe ladebehov hos dem, men det var mer som et eksempel på at fastmontert kabel med Type2 kontakt ikke betyr garantert lading for en Zoe med Type2 kontakt. Og at disse ladeproblemene ikke løses med den tunge ladebøtta eller den nye Zaptec kladden.

Rav4_EV

SitatSiden disse bor nærme har ikke jeg noe ladebehov hos dem, men det var mer som et eksempel på at fastmontert kabel med Type2 kontakt ikke betyr garantert lading for en Zoe med Type2 kontakt. Og at disse ladeproblemene ikke løses med den tunge ladebøtta eller den nye Zaptec kladden.

Det er vel neppe et større problem enn at biler med type 2 kontakt ikke kan lade hjemme hos folk med type 1 kontakt.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

emil

Sitat fra: Rav4_EV på onsdag 18. mars 2015, klokken 13:40
SitatSiden disse bor nærme har ikke jeg noe ladebehov hos dem, men det var mer som et eksempel på at fastmontert kabel med Type2 kontakt ikke betyr garantert lading for en Zoe med Type2 kontakt. Og at disse ladeproblemene ikke løses med den tunge ladebøtta eller den nye Zaptec kladden.

Det er vel neppe et større problem enn at biler med type 2 kontakt ikke kan lade hjemme hos folk med type 1 kontakt.

Du gjør det du kan for å ro deg unna.

Selvfølgelig fungerer ikke forskjellige kontakter, men man burde forvente at lik ladekontakt på ladestason og bil fungerer. Det gjør det i alle tilfeller bortsett fra for Zoe når det er IT/TT-nett, og der løser ikke din fine ladebøtte problemet.

Holder Tesla SC utenfor dette siden dette er spesielle stasjoner med egen utgave av Type2 kontakten, men det har blitt rapportert om folk med bl.a e-Golf som har prøvd å lade fra en sånn.

Rav4_EV

Jeg slipper hvertfall dette tullet med lading.
Om jeg skal til byen å handle bruker jeg Zoe som er lett å parkere.
Når jeg kommer hjem er den fulladet på 2 timer dersom jeg har kjørt den tom.
Skal jeg på en lengre tur bruker jeg Tesla. Trenger ikke bry meg med å lade når jeg kommer frem.
Når jeg lader på Supercharger er det fordi jeg også som sjåfør trenger en pause.
Zoe har jeg aldri ladet saktere enn 11 kW.
Verken hyttelader eller IT problematikk finnes i min verden.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

emil

Det er ikke alle som har plass eller råd til å ha en bil for enhver anledning. Skal man klare seg med kun en bil må man ta den som dekker behovene og da bør alle fakta, inkludert eventuelle ladeutfordringer på bordet for å kunne gjøre et riktig valg.

Rav4_EV

Det har du rett i Emil.
Det var en stund vi hadde 2 Leaf. Kjedelig når begge kom hjem nesten tomme og du måtte ut en kveldstur. Å sitte å se på en bil som lader på 3,6 kW er like kjedelig som å se på maling størkne.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

emil

Sitat fra: Rav4_EV på onsdag 18. mars 2015, klokken 15:49
Det har du rett i Emil.
Det var en stund vi hadde 2 Leaf. Kjedelig når begge kom hjem nesten tomme og du måtte ut en kveldstur. Å sitte å se på en bil som lader på 3,6 kW er like kjedelig som å se på maling størkne.

Her går det fortere å lade en Leaf enn en Zoe. Hurtiglademulighet for Leafen er det også her. Så for meg er valget veldig enkelt. 6t med Charge-Amps ladekabel og CHAdeMO hurtiglading noen km unna, eller 12-14t med 27kg ladebøtte.

Har ennå tilgode å ikke kunne ta en kveldstur fordi jeg ikke har strøm nok på batteriet. Så lenge jeg har 1-2kWh igjen på batteriet kommer jeg meg problemfritt til CHAdeMO hurtiglader og kan ta meg en Oslotur på sparket.

Nærmeste 43kW ladeplass er ca 6 mil unna i Sørlandsparken eller 10mil unna på Rugtvedt.

At Zoe fungerer for deg og at du har passende infrastruktur for lading der du kjører betyr ikke at det er den ultimate elbilen alle bør kjøpe seg.

Rav4_EV

At Leaf fungerer for deg og at du har passende infrastruktur for lading der du kjører betyr ikke at det er den ultimate elbilen alle bør kjøpe seg. ;D
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

emil

Sitat fra: Rav4_EV på onsdag 18. mars 2015, klokken 16:13
At Leaf fungerer for deg og at du har passende infrastruktur for lading der du kjører betyr ikke at det er den ultimate elbilen alle bør kjøpe seg. ;D

Det har jeg heller aldri påstått. Hadde du sett igjennom mine tidligere postinger ville du sett at jeg har anbefalt både Zoe, VW og Soul til usikre kjøpere.

Rav4_EV

Jeg har aldri heller sagt at Zoe er den ultimate elbilen.
Tok bare din egen påstand og skiftet biltype.

Din selvutnevte jobb som elbilkjøpernes beskytter mot Zoe er det dog mange kjøpere som reagerer på.
Har ikke hørt om noen som har blitt overrasket over "IT problematikken" her på forumet.
Min jobb da jeg var hyrt inn hos Renault var nettopp å få selgerne til å sette fokus på dette slik at man ikke fikk misfornøyde kunder.
De som ikke er avhenging av spesielle lademønstre slik du har kan kjøpe Zoe, og dem blir det fler og fler av.
Du kan bare senke skuldrene Emil. Det er ingen som blir lurt inn i et kjøp. Derimot er det kjøpere som blir skremt av alt det du skriver. Når Leaf blir for stygg, E-Up blir for liten, Golf for dyr og Soul som ikke kan leveres burde det vært hyggelig for elbilsaken at de kjører Zoe fremfor fossilbil.

Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

emil

Du har jo selv kommet med feil og mangelfull informasjon om ladebøtta i høst, personangrep og andre ting ikke verdig en oppegående person. Hadde de få fanatikerene her selv informert om at det kan være utfordringer med lading av Zoe så hadde ikke jeg hatt behov for det. Hadde det vært feil i tingene jeg har informert om regner jeg med at noen hadde kommet og rettet opp i det.

TM

Sitat fra: emil på onsdag 18. mars 2015, klokken 17:03
Du har jo selv kommet med feil og mangelfull informasjon om ladebøtta i høst, personangrep og andre ting ikke verdig en oppegående person. Hadde de få fanatikerene her selv informert om at det kan være utfordringer med lading av Zoe så hadde ikke jeg hatt behov for det. Hadde det vært feil i tingene jeg har informert om regner jeg med at noen hadde kommet og rettet opp i det.
Jeg mener faktisk at det er nyttig at Emil og andre kommer med kritiske, men faktisk korrekt informasjon om Zoe. Jeg føler at mange forhandlere og ikke minst importøren RBI kommer med mye informasjon som i beste fall kan omtales som villedene. Jeg har også selv kommet med en del kritiske kommentarer, selv om jeg i utgangspunktet synes Zoe er en elbil med mange fordeler. Dette har tydeligvis RBI ledelsen merket seg, men de er som mange her på formet veldig hårsåre for kritikk. Fikk faktisk nylig en personlig epost fra RBI som kritiserte meg for å ytre meg kritisk på elbilforum. RBI 5.3.2015

" I forhold til dine øvrige kommentarer og meninger konstaterer jeg både i denne henvendelse og på elbil- forum, at du kontinuerlig mener at du skal ha alt vi tilbyr kostnadsfritt. Jeg er også noe skuffet over at du "snur og vender" på uttalelser jeg har kommet med direkte til deg, på en måte som får vår kommunikasjon til å fremstå annerledes enn det den er på nettet"

Dette på tross at jeg har kjøpt en Zoe, men har beklaget at de blant annet dytter en (etter min oppfatning) urimelig stor regning for Zaptec løsningen over på eksisterende kunder. Jeg har spurt om konkrete eksempler på hvor de mener at jeg har gjengitt informasjon feilaktig, men henvendelsen har ikke blitt besvart.


kos

Det var da voldsomt som denne zoe fikk juling av emil og co.  Den er da ikke så veldig dårlige. Samtidig så er liefen til emil suveren .En bilmodell på vei ut. Første gang jeg så en skulle jeg ha en.Men det var på danskebåten. Men da bilen hadde rekkevidde angst og så vidt klarte turen fra Hirtshals til ålborg så ble det ikke noe kjøp.Bilen var grei den. Så ut som en bil. Men manglet bare motor.  For meg ble det en tesla. Så måtte jeg bare bli helelektrisk og da ble det en zoe. Hvorfor fordi at lief er fortsatt en bil med rekkevideangst. Så kommer lief eier emil og forteller at zoe har problemer.  Om ikke han jobber for et lief firma så har antagelig katten hans blitt kjørt over av en zoe som han ikke klarte å ta igjen med leaf en.

zbk

#418
Fascinerende hårsårt av RBI der, altså  ::).

Jeg har selv en Zoe m/bøtte og mener at Renault hadde spart seg for mye problemer om de la inn en ekstra 3.3kW-lader i bilen som kunne ta over om man var koblet til IT-nett. Det er viktig at Zoe-kunder er klar over problemstillingen, men ofte sklir opplysningsbehovet over i et rart behov for å insistere på at det ER et kjempeproblem, noe som i praksis ikke er om man ikke har et veldig uheldig bruksmønster.

For min egen del er dette problemet i praksis ikke-eksisterende for mitt bruk siden bruksmønsteret ikke involverer lading utenfor hjemmet annet enn unntaksvis og da holder bøtta som nødløsning. Jeg har ikke en gang brukt hurtiglading annet enn for å teste Fortum-laderen på Ålgård. Jeg har også lært meg at lade-angsten er sterkest før man faktisk har fått bilen.

Passerte nettopp 5000km på de første fire månedene og storkoser meg med å kjøre elektrisk.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Rav4_EV

SitatDu har jo selv kommet med feil og mangelfull informasjon om ladebøtta i høst
Hva er det jeg har feilinformert om, Emil?
Personangrep ? Ihvertfall ikke mot deg, Emil. Du foretrekker jo å være anonym.
Andre ting? Hva da?
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA