Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Alternative batterier til Think 2001

Startet av Lynet, onsdag 12. november 2008, klokken 21:53

« forrige - neste »

Lynet

Hva er likheten mellom superbilen Pagani Zonda som koster mange millioner og en Think?
http://www.paganiautomobili.it/

Svaret kommer om noen dager hvis ikke noen greier å finne ut det  :D
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Griffel

Sitat fra: Lynet på onsdag 29. oktober 2008, klokken 18:32
Hva er likheten mellom superbilen Pagani Zonda som koster mange millioner og en Think?

Det må jo være en hel del.
Begge har 4 hjul
Begge har 2 seter
bare for å nevne 2 av mange. ;)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

cra

Det første som slår meg er at jeg ikke har råd til en splitter ny en av noen av dem. ;)

Har de samme designer, kanskje?

Samme downforce ved 300 km/t (som vel omtrent er "terminal velocity" for en Think i fritt fall)?

At skallet ikke ruster?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Catalyzator

Det første som slår meg er at begge har voldsomt fancy nettsider
men de er begge ubeskrivelig trege på å levere bestillte biler
til kundene...  ???   uhu....
Bor midtihuttiheitaskauen i Rygge, drømmer om å flytte til Hvaler, er periodevis rullestolbruker (vinglete formkurve) og drømmer om egen elektrisk bil. Kjører for tiden en arvet Suzuki Jimny 2007 mod og er medlem av Miljøpartiet De Grønne. Har prøvekjørt: 9.6.2015 BMW i3 og 16.6.2015 Mercedes B-Klasse Electric Drive og 17.6.2015 Nissan Leaf

Lynet

Mange gode forslag her  :)

Men det er faktisk noen veldig tydelige og vesentlige deler på Pagani Zonda som er nøyaktig lik de som er på Think  ;D
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

cra

Snakker vi ny eller gammel think? Eller har det ikke noe å si?

Tor foresten jeg vet det: De har så klart samme motor! Bare at PZ trenger den til startmotor  for å få i gang fosildrikkeren sin. :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

Lynet

Det gjelder faktisk både gammel og ny Think  ;D
Det er ikke starteren nei.  :D
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

cra

Baklyktene på S7.3  var mistenkelig like. Og den skruen som holde rett av karbonfiber-dekslene på plass ligner på den inne bak døra, som holder innerskjermen(fronten på thinken min.

Eksosrøret er det i alle fall ikke.....
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

HHF

Enig i at baklyktene er et godt tips. I tillegg er vindusviskerne ganske like?

Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Griffel

Det er jo kjekt at Pagani Zonda har eksosrøret såpass synlig. Ellers kunne en jo lett tro at det var en Think som dro avgårde, og Zondaer kunne snikkjøre i kollektvfelt uten fare på grunn av likheten med Think.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

Fial Coupe sine baklys er også nokså like:

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Laban

Trondheim
Metro-Buddy 2010
Wisper 905se city (elsykkel)
Tesla X 90D Nov-16

Ex: Think - 2002 (kjøpt ny, solgt 2012)
Ex: BUDDY - 2006

POSi411

Lamborghini Diabolo har også disse baklysene, tror den hadde dem først.

Noen som ser hvor speilene på nye Think'en kommer fra?
POSi411
Oslo
2008 Th!nk City Zebra

Lynet

Gratuelerer cra, det var baklyktene ja. Så fifth gear tidligere i uka, der testet de Pagani Zonda og jeg trodde et øyeblikk det vart en Think de testet  :D men så kom det masse eksos så jeg skjønte det måtte være noe annet  ;D

Morsomt at også Lambo bruker disse lyktene.

Men Hella leverer LED-lykter i samme diameter, har lyst til å bytte ut de originale med LED.
Synd ikke Think har gått over til LED-lys de er mange ganger penere og bruker mindre energi. Men de koster.......
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

cra

Sitat fra: Lynet på fredag 31. oktober 2008, klokken 12:35
Gratuelerer cra, det var baklyktene ja. Så fifth gear tidligere i uka, der testet de Pagani Zonda og jeg trodde et øyeblikk det vart en Think de testet  :D men så kom det masse eksos så jeg skjønte det måtte være noe annet  ;D

Greit å få bekreftet at diverse lek med laserlys i ulike farger og styrker ikke har tatt knekken på synet enda... :D

Sitat fra: Lynet på fredag 31. oktober 2008, klokken 12:35
Men Hella leverer LED-lykter i samme diameter, har lyst til å bytte ut de originale med LED.
Synd ikke Think har gått over til LED-lys de er mange ganger penere og bruker mindre energi. Men de koster.......

Kan noe slikt brukes? http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3845~r.77233494

Eller tenker du på disse der LED'ene er synlige og lyset ikke går gjennom farget glass? Kan da umulig være all verden å lage noe slikt som passer? LED'er er jo grisebillig uansett. Og bruker man noen RBG-LED'er kan man lage en nokså fanfy baklykt. Ser for meg en sirkel til vanlig, men som endrer fasong til en pil når man skrur på blinklyset etc. )
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA