Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vi selger midtkonsoll til baksete til Tesla.

Startet av Freddan, onsdag 02. april 2014, klokken 17:35

« forrige - neste »

Freddan

Jeg var i Drammen for å hente bilen på fredag ettermiddag. På fredag 21/3 leverte de ut ca 40 biler. Denne uken (24-30/3) har de leveringsmål på 80 biler i snitt pr dag og ca 100 på den travleste dagen! Det kommer nok til å dukke opp maaaange Teslaer på veiene denne uken.

For min del litt småtrøbbel med feil avbalansering av hjul, men de ryddet mesterlig opp, og tok seg god tid til meg tross travle dager :) De hadde også inne både blå og rød adapter i tillegg til gummimatter som jeg fikk med samme dag.

P85, Brunt skinn, Panorama, Perf int, Tech, Parkass, Vinterpakke, Lydstudio, Luftfj, Lyspakke, Alarm, Hattehylle. Best okt 2013, levering Mars 2014.

charliefoxtrot

80 biler per dag?! Det vil generere maaaaaaange henvendelser og mye behov for oppfølging. Håper de har et apparat på plass til å håndtere det.

Nordtroms

Jøss - norge må jo være det landet i verden med desidert størst teslatetthet. Lurer på hvor stor produksjonen hadde måtte være hvis for eksempel USA hadde hatt den samme omsetningen pr innbygger?
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

janmb

Veldig synd at de driver med dette jojo-tempoet. De har trøbbel nok med bemanning til det totale tempoet som det er om man ikke skal utfordre det ytterligere med slikt ekstremt stakkato tempo.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

cairnz

Det er vel egentlig bare en konsekvens av alle bestillingene som ble gjort i høst ? Går seg nok til etterhvert :)
Elbilist

snurrehue

Sitat fra: cairnz på mandag 24. mars 2014, klokken 13:38
Det er vel egentlig bare en konsekvens av alle bestillingene som ble gjort i høst ? Går seg nok til etterhvert :)

Jeg vil nok tro at det er fordi salget ellers i Europa har vært heller labert, og de må dermed pøse på med biler til de norske bestillingene. Som kjent er det jo også en kvartalsrapportering som står for tur. Til denne må de ha høyest mulig salg slik at investorene blir fornøyd og villig til å bla opp mer. Tesla har jo tross alt en ny batterifabrikk de behøver støtte for. Vise til gode kvartalsresultater = attraktivitet overfor investorer og banker = enklere å få gjennomført investeringer.

Så gjenstår det å se om organisasjonen ellers er moden nok for horden av Teslaer som pøses ut på norske veier daglig denne måneden.

janmb

Man får ikke et bedre kvartalsresultat av å sove i to måneder og jobbe langt over evne i den tredje, enn om man hadde jobbet jevnt hele tiden.

Greit at noe av dette henger sammen med produksjonsbatcher hos fabrikken også, men det forklarer ikke månedlige forskjeller på mange hundre prosent.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

OleJA

For å sette det i perspektiv: Med 80-100 utleverte biler pr dag, så leveres det i Drammen alene ut en full ukesproduksjon fra fabrikken. I tillegg utleveres det nok et bra antall biler i Trondheim, Bergen og Stavanger.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Microknut

Jeg kjører forbi butikken i Bergen daglig. De siste ukene har det vært fylt til randen i lokalene, så det går unna her og tydeligvis.

Nå treffer jeg minst 3-4 Teslaer på veien hver dag jeg kjører til jobb (Os-Bergen)
VIN14403  #1230 Levert 16.10 i Bergen

Strålende fornøyd med hele bilen

Amoss

Sitat fra: janmb på mandag 24. mars 2014, klokken 13:51
Man får ikke et bedre kvartalsresultat av å sove i to måneder og jobbe langt over evne i den tredje, enn om man hadde jobbet jevnt hele tiden.

Nei, men man får bedre kvartalsresultat av å ha så få biler som mulig på skip til Europa i det man bytter kvartal. Derfor få biler hit i januar, og mange i mars. Det som overrasker meg var at det ikke ble flere i februar. Biler produsert de første ukene i Januar burde hatt nådd frem i løpet av februar.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Freddan

Sitat fra: janmb på mandag 24. mars 2014, klokken 13:28
Veldig synd at de driver med dette jojo-tempoet. De har trøbbel nok med bemanning til det totale tempoet som det er om man ikke skal utfordre det ytterligere med slikt ekstremt stakkato tempo.

På Fredag leverte de ut ca 40 biler. For min del var hentingen av min bil langt over forventning denne dagen, og det var MANGE ansatte som var der midlertidig fra USA. Jeg fikk bilen min 1,5 time før avtalt tid, og DS brukte ca en time selv om jeg har lært masse på youtube.

Når jeg etterpå kom tilbake med feil ved avbalansering av hjul tok servicesjefen imot meg i døra og beklagde. Den gikk rett in på verksteded for sjekk av understell og alle hjul. Fikset på under 45 min. Dette var kl 19:00 en fredags kveld, så jeg er kun imponert over den oppfølgingen de viste. Ingen ventetid på telefon og ingen døtid. Det virker som de har en god plan for å levere ut så mange biler. Vi får se om de klarer å levere etter forventingene.
P85, Brunt skinn, Panorama, Perf int, Tech, Parkass, Vinterpakke, Lydstudio, Luftfj, Lyspakke, Alarm, Hattehylle. Best okt 2013, levering Mars 2014.

Quintilian

Beklager off topic, men hvordan kan man kjenne at hjulene ikke er balansert riktig?

janmb

Espen Hugaas Andersen

Noen som har oversikt over hvor mange som har blitt solgt i dag?
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Amoss

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 24. mars 2014, klokken 17:12
Noen som har oversikt over hvor mange som har blitt solgt i dag?

Nei - og heller ikke hvor mange som er utlevert i dag :)  Men antallet som er registrert kan man nok finne ut etterhvert. Av erfaring vet jeg de jobber sent med dette, så like greit å vente til senere med å sjekke det ut tror jeg...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA