Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vi selger midtkonsoll til baksete til Tesla.

Startet av Freddan, onsdag 02. april 2014, klokken 17:35

« forrige - neste »

arnkl

Rekorden for registreringar på ein månad er vel 1267 Passater i januar 2007 (etter omlegginga av eingongsavgiftene som gav billigare diselbilar). Blir spennande å sjå om Tesla kan slå det.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Freddan

Sitat fra: Amoss på tirsdag 25. mars 2014, klokken 00:18
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 24. mars 2014, klokken 17:12
Noen som har oversikt over hvor mange som har blitt solgt i dag?

Antall som ble registrert i dag er så vidt jeg kan se 95 biler. Men de har også jobbet med å registrere i hele helgen og regner med at en del av de også ble levert ut i dag. Tilsammen 146 biler....

Totalt for måneden er nå 896 biler registrert...

Amoss: Hvor finner du disse tallene?
P85, Brunt skinn, Panorama, Perf int, Tech, Parkass, Vinterpakke, Lydstudio, Luftfj, Lyspakke, Alarm, Hattehylle. Best okt 2013, levering Mars 2014.

Lokführer

Sitat fra: arnkl på tirsdag 25. mars 2014, klokken 09:46
Rekorden for registreringar på ein månad er vel 1267 Passater i januar 2007 (etter omlegginga av eingongsavgiftene som gav billigare diselbilar). Blir spennande å sjå om Tesla kan slå det.
Demokratiet fungerer tidligvis, en massiv protest mot høye norske bilavgifter.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

rene

Sitat fra: Freddan på tirsdag 25. mars 2014, klokken 10:29
Vi er vel en to-tre stk her inne som sjekker vegvesen.no sitt regnr-oppslag daglig og lager oss vårt eget lille Excelark med oversikt over hvilke biler som er registrert. Da sorterer man enkelt på Tesla Motors Model S og regdato, så får man antallet.

Amoss

Sitat fra: Freddan på tirsdag 25. mars 2014, klokken 10:29

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Kjøretøyopplysninger

Sitat fra: rene på tirsdag 25. mars 2014, klokken 11:41
Vi er vel en to-tre stk her inne som sjekker vegvesen.no sitt regnr-oppslag daglig og lager oss vårt eget lille Excelark med oversikt over hvilke biler som er registrert. Da sorterer man enkelt på Tesla Motors Model S og regdato, så får man antallet.

... eller putter dem i en database, da får man ut tallet enda enklere ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Sveinal

Dro ned for å se på showet i halvfem-tiden. Fullt av Teslaer, mest grå og sorte.

Fikk ikke tellet eller gjort noe presist overslag over antall biler bak gjerdet, men det må ha vært over 50 og mindre enn 200. Det kom også en biltransport fra havnen (?) med nye biler mens jeg var der.

Fint om en bedre fotograf enn meg kunne forevige kjøret og lagt ut et bilde på forumet.

Jeg har jo hatt min bil noen måneder, men husker godt stemningen ved utleveringen. Hyggelig å bli minnet på dette.
Think City 2010 A123 Li-Ion, Solgt 4.6.2015
MB SLK;Daf33 i møllposen.
s85 19" grey met luft pano tech park-assist #3307 den 8.4.2013, 
11.10 "In Production";18.10 production complete; 2.11 in transit from the factory
22.11.13 10:00 utlevering Alna

S85D best jan '15 (farve og utstyr kopi av min nåv s85)
4.2.15 Entered the production queue VIN794xx (est late May); 13.3 delivery est June
22.4 in production; 25.4 in transit;27.5 beskjed om utlev
13.6 being prepared for pick-up; 17.6 kl 10:00 Utlevering

RaBalder

Sitat fra: Sveinal på tirsdag 25. mars 2014, klokken 17:46
Fint om en bedre fotograf enn meg kunne forevige kjøret og lagt ut et bilde på forumet.

Det kjøret som er nå i Drammen burde nå vel Tesla selv ha dokumentert. Og lagt ut bilder og eventuelt video av.

Tror det hadde blitt helt topp med litt god vinkling. Også i reklame-sammenheng.  :)

mecanica vergara

Jeg måtte også bortom en tur. Var der ca. Kl. 19. Full gass da også. Med så mange biler og så mye folk er jeg ikke overrasket hvis de leverer mer en 100 om dagen. Kom også en ny transport da også, og det så ikke ut som de skulle stenge for kvelden.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

arnkl

Det er heile 93 bilar registrert på "Drammens-serien" i dag. Tilsaman er 140 Modes S registrert hittil i dag. Det er fleire enn Tesla leverte ut i heile januar!
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

janmb

Spent på å få egen bil registrert jeg. Med levering fredag hadde det vært fint om de ikke ventet til siste liten i fall krøll med svv vs. Forsikring etc...

Hvor lenge før leveranse opplever dere andre at bilen blir registrert?
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

rene

Forsikring må være på plass for at bilen skal kunne registreres. Etter den er registrert får du tilsendt midlertidig vognkort som banken din trenger for at du skal kunne signere på pantedokumentet, og så blir resterende utbetalt til Tesla Motors. Den siste selvfølgelig kun ved lånefinansiering.

Min ble registrert fredag, fikk oppdatert status (prepared for pickup or delivery) på lørdag, vognkort i går kveld, sendt til banken i går kveld, papirer til signering i nettbank i dag tidlig, signert i dag tidlig, utbetalt i dag, utlevering i morgen tidlig. Dvs to virkedager fra registrering til utlevering.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: arnkl på tirsdag 25. mars 2014, klokken 20:22
Det er heile 93 bilar registrert på "Drammens-serien" i dag. Tilsaman er 140 Modes S registrert hittil i dag. Det er fleire enn Tesla leverte ut i heile januar!
Tallene blir bare sykere og sykere. :o
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

janmb

Rene, takk. Kjenner prosessen godt og har mitt på stell - det var timingen til Tesla jeg lurte på.

Bør forvente registrering i morgen med andre ord. Når det er sagt kan kanskje tenkes registrering skjer langt tettere innpå utlevering for min del ettersom det ikke er finansiering involvert
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Jærbuen

Sitat fra: sisc1337 på tirsdag 25. mars 2014, klokken 08:45
Pratet med en av mekanikerene da jeg hentet bilen min i Stavanger. Jeg spurte han hvor mange biler de kom til å levere ut denne uka. Da svarte han at han ikke hadde lov å si det, men at tallet var nærmet 3-sifret!:P

Parkeringsplassen ved Tesla Stavanger var helt full av nye TMS'er da jeg kjørte på jobb i dag, her er det mange som går en fantastisk tid i møte :)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

NilsRo

Sitat fra: rene på tirsdag 25. mars 2014, klokken 21:09
Forsikring må være på plass for at bilen skal kunne registreres. Etter den er registrert får du tilsendt midlertidig vognkort som banken din trenger for at du skal kunne signere på pantedokumentet, og så blir resterende utbetalt til Tesla Motors. Den siste selvfølgelig kun ved lånefinansiering.

Min ble registrert fredag, fikk oppdatert status (prepared for pickup or delivery) på lørdag, vognkort i går kveld, sendt til banken i går kveld, papirer til signering i nettbank i dag tidlig, signert i dag tidlig, utbetalt i dag, utlevering i morgen tidlig. Dvs to virkedager fra registrering til utlevering.

Blir midlertidig vognkort sendt pr mail (slik at det går raskt)?

Har ikke fått regnummer jeg heller, men har ikke levering før på lørdag formiddag :)
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA