Hovedmeny

FW 5.9

Startet av Veggen, mandag 24. mars 2014, klokken 12:22

« forrige - neste »

OddB

Sitat fra: Muffinman på torsdag 10. april 2014, klokken 12:41
Jo, har økt hos meg også. Ikke helt heldig, for jeg har lært meg å bruke dette på en del strekninger slik som det var. Hadde det helt klart hva tallet burde være før jeg la i vei.

Nå er det på`n igjen og lære seg hva de nye tallene betyr. Jeg mistenker at når jeg nå har fått på sommerhjulene vil ny måte å beregne på stemme dårligere enn den gamle.

Å beregne gjenværende rekkevidde på batteriet er nok ikke bare å lese av et "telleverk" , slik jeg leser releasenotes virker det som at de har endret "kurven" litt slik at det vil stemme mer med virkeligheten. Ikke nødvendigvis at de har brukt et annet snittforbruk.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Hyperstress

#496
Sitat fra: fonberg på torsdag 10. april 2014, klokken 12:26
Jeg ser jeg har høyere estimert rekkevidde nå med 5.9 enn før med 5.8. Ved SOC på 90% hadde jeg før rundt 344 km typical, nå har jeg 357 km typical. Andre med tilsvarende erfaring?

Tok tilfeldigvis bilder (100% SOC) rett før og etter installering av 5.9:
(Hhv typical og rated)

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

pej

Idag observerte jeg noe interessant.

Jeg testet UMC med medfølgende shuko for første gang idag. Har nyeste sw og lader vanligvis på saltoboks hjemme. Prøvde på en vanlig kurs i garasjen men da jeg skulle slå av lyset (lysstoffrør på samme kurs) ble det slutt på grønn blink og både UMC og bil lyste grønt og ladingen startet ikke igjen. Jeg kan ikke skjønne annet enn at om man har et eller annet på samme kurs som bilen som slås av eller på vil UMC bryte ladingen. Dette virker litt vel følsomt gjør det ikke? Kan fremprovosere dette hver gang. Lysbryter på, lading stopper. Lysbryter av, lading stopper.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Maartensommer

Sitat fra: pej på torsdag 10. april 2014, klokken 22:19
Idag observerte jeg noe interessant.

Jeg testet UMC med medfølgende shuko for første gang idag. Har nyeste sw og lader vanligvis på saltoboks hjemme. Prøvde på en vanlig kurs i garasjen men da jeg skulle slå av lyset (lysstoffrør på samme kurs) ble det slutt på grønn blink og både UMC og bil lyste grønt og ladingen startet ikke igjen. Jeg kan ikke skjønne annet enn at om man har et eller annet på samme kurs som bilen som slås av eller på vil UMC bryte ladingen. Dette virker litt vel følsomt gjør det ikke? Kan fremprovosere dette hver gang. Lysbryter på, lading stopper. Lysbryter av, lading stopper.

Er kontakten koblet på bryteren- må lyset stå på for at det skal være strøm i kontakten?

Orcuz

Skal man kunne lade på 32A med blå kontakt nå? Har 5,9, men får fremdeles 26A?

Nuvolari

Har 5.9 siste versjon. Hos meg husker ikke bilen hvor mange ampere bilen ladet med lenger på bestemte lokasjoner. Hver dag når jeg kommer hjem må jeg stille ned fra 26A til 13A.

Har alle med siste versjon dette problemet?
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Cirion

Sitat fra: Nuvolari på fredag 11. april 2014, klokken 07:56
Har 5.9 siste versjon. Hos meg husker ikke bilen hvor mange ampere bilen ladet med lenger på bestemte lokasjoner. Hver dag når jeg kommer hjem må jeg stille ned fra 26A til 13A.

Har alle med siste versjon dette problemet?
Har du testet å slette ladelokasjonen, slik at den opprettes på nytt?

Har fortsatt 5.8 så hos meg er det som før, men kunne godt tenke meg å slette en haug av ladepungter.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Schumilight

Sitat fra: turfsurf på torsdag 10. april 2014, klokken 11:26
Sitat fra: Freddan på torsdag 10. april 2014, klokken 11:22

Jeg antar at den laster ned via 3G fordi den vil overføre høyest mulig musikkvalitet via blutooth som har begrensninger i båndbredde.

Det der ga fryktelig lite mening. Tror du overføring av albumart vil redusere streamingbåndbredden på bluetooth?

Ja, den var nok litt ulogisk. Hva hvis en hadde elendig 3g-dekning et sted? Det ville ikke gjøre streamingen noe bedre.

Dessuten, mulig du bare mente selve bildet, men den henter i hvert fall ikke selve fila fra gracenote, bare bildet. Og med den sære musikksmaken jeg har(In Trance We Trust/Trancemaster osv), så finner den garantert ikke all den musikken på gracenote....og hvis den fant den, hvorfor finner den ikke album art, siden mange av filene mine ikke har album art på skjermen, selv om det er integrert i fila?

Nei, jeg velger heller å tro at Tesla har valgt en dårlig løsning. Noe må jo være dårlig i Tesla Motors også :P

Men da regner jeg med at ingen har noe triks. Leste at det ikke hjelper med minnepenn, men skal som sagt teste det nå som jeg har fått den.

Hyperstress

Sitat fra: Orcuz på fredag 11. april 2014, klokken 01:13
Skal man kunne lade på 32A med blå kontakt nå? Har 5,9, men får fremdeles 26A?

Kommer opp med 26A hos meg også hver gang, men kan justere den opp til 32. Men den husker det ikke :(
(Dobbellader)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

janru

Hei alle her inne.

Har  oppdatert til 5.9 (skjedde av seg selv over WIFI).
Etter oppdatering så har visning av kanalinformasjon for DAB radio i dashboard endret seg (når man viser media i dashboardet).
Før så kom den faktiske kanalen opp, f.eks. NRK1.
Nå kommer frekvensområdet opp: 12A RIKS....

Det er helt ubrukelig, da man ikke lengre ser hvilken kanal man hører på eller skifter til (når man vil skifte kanal med rulle knappen på rattet).

Noen andre som opplever det samme ?
Eller har alle dere andre kanalnavnet der fortsatt ?

Anew

Sitat fra: Nuvolari på fredag 11. april 2014, klokken 07:56
Har 5.9 siste versjon. Hos meg husker ikke bilen hvor mange ampere bilen ladet med lenger på bestemte lokasjoner. Hver dag når jeg kommer hjem må jeg stille ned fra 26A til 13A.
Har du prøvd å ikke stille den ned? Min viser 13A når jeg plugger inn, men når ladingen starter så husker den at den ikke skal høyere enn 10.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Nuvolari

Sitat fra: Anew på fredag 11. april 2014, klokken 09:05
Sitat fra: Nuvolari på fredag 11. april 2014, klokken 07:56
Har 5.9 siste versjon. Hos meg husker ikke bilen hvor mange ampere bilen ladet med lenger på bestemte lokasjoner. Hver dag når jeg kommer hjem må jeg stille ned fra 26A til 13A.
Har du prøvd å ikke stille den ned? Min viser 13A når jeg plugger inn, men når ladingen starter så husker den at den ikke skal høyere enn 10.

Takk for input! Skal teste dette når jeg kommer hjem.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Sjøhyene

Sånn det fungerer for meg og. Får ingen hint om ladinga på jobben er begrenset til 12A før jeg faktisk ser at den stopper å telle opp når den når 12A.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

jkirkebo

Sitat fra: Sjøhyene på fredag 11. april 2014, klokken 09:50
Sånn det fungerer for meg og. Får ingen hint om ladinga på jobben er begrenset til 12A før jeg faktisk ser at den stopper å telle opp når den når 12A.

Hvis man åpner ladeporten fra skjermen før man går ut får man opp bildet der begrensningen vises. Forhåpentligvis vises korrekt begrensning da?
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Sjøhyene

Sitat fra: jkirkebo på fredag 11. april 2014, klokken 10:01
Sitat fra: Sjøhyene på fredag 11. april 2014, klokken 09:50
Sånn det fungerer for meg og. Får ingen hint om ladinga på jobben er begrenset til 12A før jeg faktisk ser at den stopper å telle opp når den når 12A.

Hvis man åpner ladeporten fra skjermen før man går ut får man opp bildet der begrensningen vises. Forhåpentligvis vises korrekt begrensning da?

Åpner nå alltid ladeporten innenfra (pga defekt UMC knapp), så nei mener at den ikke viser annet enn 13A da heller. Selv om den da altså stopper på en lavere begrensning etter at kabelen er plugget i bilen.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA