Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeutsyr til BMW i3

Startet av Veggen, onsdag 02. april 2014, klokken 17:00

« forrige - neste »

SR

Jeg kjører på 21' Michelin Pilot Sport, dekktrykk 42 foran og 44 bak.
Før S P85+, så  SP85D, deretter S P90DL, nå X 100D

Oreo

Vet ikke om noen har nevnt det tidligere, men jeg oppdaget at jeg kunne oppgi hvilken hastighet jeg ville bilen skulle gå i low. Satte den til 110. Samtidig kunne jeg sette bilen i Very High og den holdt seg der mens jeg kjørte over 15km/t. Ville ikke holde den der så lenge mens jeg kjørte på humpete vei og satt den manuelt ned i High. Der holdt den seg til jeg nådde 50km/t
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

OddB

Nå har jeg målt høyden fra bunnen av batteripakken og ned til veien i 5.8 og 5.9. Bilen står på flat vei og jeg måler høyden ved B-stolpen. (anslår nøyaktigheten på målingene til +-2 mm)

5.8                           5.9
14,5 cm  Very High     15,5 cm
13,0 cm      High         14,3 cm
10,5 cm     Standard   12,2 cm
  9,5 cm      Low         10,5 cm

Virker som nye Low er den gamle Standard ??


Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

MartinezSC

@OddB
Tusen takk!

For meg er det essensielt at bilen går opp innkjørselen hjemme. Kunne du eller noen andre derfor måle fra bakken og opp til den sorte plastlisten, helt foran? Det holder å måle den i Very High ;)

Havebigfun

Sitat fra: OddB på onsdag 16. april 2014, klokken 17:35
Nå har jeg målt høyden fra bunnen av batteripakken og ned til veien i 5.8 og 5.9. Bilen står på flat vei og jeg måler høyden ved B-stolpen. (anslår nøyaktigheten på målingene til +-2 mm)

5.8                           5.9
14,5 cm  Very High     15,5 cm
13,0 cm      High         14,3 cm
10,5 cm     Standard   12,2 cm
  9,5 cm      Low         10,5 cm

Virker som nye Low er den gamle Standard ??
Konsekvensen blir da for de fleste av oss å sette bilen på alltid Low- fordelen er at man har 1 ekstra cm i very high. Nye High er også det gamle very high.

Muffinman

Hvis dette stemmer har vi jo ikke fått tilbake low?

ebbrey

Sitat fra: Muffinman på onsdag 16. april 2014, klokken 20:52
Hvis dette stemmer har vi jo ikke fått tilbake low?

Jeg la merke til at bilen var blitt høyere! Og ja, low er da "borte".
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

erot

Dette stemmer 99% sikkert ikke. Det er ikke så enkelt å måle dette nøyaktig. Standard ser for meg helt lik ut som før (og skal være det), og det er heller ikke nesten 2 cm forskjell på standard og low, bare 10-12mm.

Høgis

Jeg målte klaringen til gulvet i garasjen før oppdatering når bilen stod i low og høydeforskjellen ved normal og low. Dette er akkurat det samme etter oppdatering 5.9, bare at men kan kjøre med low hele tiden om man ønsker. Forskjellen (10-12 mm.) syntes ganske godt når man har 22" som fyller helt ut.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

LA-Thing

Et par småting jeg har lagt merke til:
- 'Battery heating' alarmen kommer ikke lenger, selv om regen-streken er under 30kW.
- Dørhåndtakene kommer automatisk ut selv etter mer enn 24 timer. (Har syndet med sommerbilen i finværet ::)
Drammen, Tesla Model S #2510

19quiz76

Får beskjed om å velge wifi-nettverk hver gang jeg starter bilen, kan ikke huske at det var sånn før 5.9?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Sjøhyene

Er det sånn at man etter 5.9 kan kjøre mye nærmere tom tank før effekten blir begrenset. Mener å huske at jeg før fikk den begrenset ikke så langt unna 80km ish.
Mens nå sist gang jeg kvar på langtur var jeg under 50km uten å få noen begrensninger. Andre som har observert det samme?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Øyvind.h

#552
Sitat fra: Sjøhyene på onsdag 30. april 2014, klokken 08:05
Er det sånn at man etter 5.9 kan kjøre mye nærmere tom tank før effekten blir begrenset. Mener å huske at jeg før fikk den begrenset ikke så langt unna 80km ish.
Mens nå sist gang jeg kvar på langtur var jeg under 50km uten å få noen begrensninger. Andre som har observert det samme?
Jeg har merket meg at effektbegrensningen er dynamisk, og avgjøres nok av en rekke parametere. Jeg har ikke gjort flere målinger da bilen min stort sett alltid kjøres i intervallet 150-300tkm, men jeg har notert meg stor variasjon i når begrensningen kommer. Tror jeg har vært nede i 50tkm jeg også uten stiplet linje. Men har samtidig opplevd stiplet linje på rundt 80-100tkm. Tesla har i hvert fall programmert inn begrensninger, antakelig for å gi oss best mulig levetid på batteriet.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Cowboystrekk

Ser at ved lav batteritemp kommer begrensingene på høyere SOC selv om utetemp er ok. Fikk f.eks 160 KW begrensing med 30% batteri og 8 C ute, Regen lå på 20-25 KW. Etter å ha kjørt et par minutter forsvant begrensinga, regen hadde da krabba opp til 30 KW.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

PaulG

Jeg kjørte ned til 50 km i dag. Fikk melding om effekt begrensning under 50 km igjen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA