Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

FW 5.9

Startet av Veggen, mandag 24. mars 2014, klokken 12:22

« forrige - neste »

Royce1981

Da installerer 5.9.9 (duggfrisk versjon tydeligvis).

Lastet inn på Skøyen under montering av titanskjoldene i dag. :-)

jkirkebo

Sitat fra: Royce1981 på fredag 04. april 2014, klokken 18:53
Da installerer 5.9.9 (duggfrisk versjon tydeligvis).

Lastet inn på Skøyen under montering av titanskjoldene i dag. :-)

5.9.9?

Da begynner det å bli vanskelig for Tesla å slippe så mange flere 5.x varianter ;)
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

petersv

Sitat fra: jkirkebo på fredag 04. april 2014, klokken 19:34
Sitat fra: Royce1981 på fredag 04. april 2014, klokken 18:53
Da installerer 5.9.9 (duggfrisk versjon tydeligvis).

Lastet inn på Skøyen under montering av titanskjoldene i dag. :-)

5.9.9?

Da begynner det å bli vanskelig for Tesla å slippe så mange flere 5.x varianter ;)

Neida. 5.9.91, 5.9.92 osv. ;)

Inv

Startet upgraden for ca 30 minutter siden. Er det normalt at skjermen blir helt sort. Har på den features som lar lysene stå på frem til bilen låses. Men er det normal at lysene står på mens bilen oppgraderes? Er litt bekymret for 12v batteriet ettersom jeg ikke hadde sykt go 3g deknining for upgraden. Bilen står forøvrig ikke plugget i lading.

Royce1981

5.9.9 som jeg skrev, er ikke riktig.

Jeg var også bekymret da alt i bilen forholdt seg helt sort i en god time, men nå fungerer alt.

Ny versjon er: V5.9 (1.51.94)


Kimpala

Og hvis du trykker på taket på nøkkelen nå?
X
3

jkirkebo

Sitat fra: Kimpala på fredag 04. april 2014, klokken 20:34
Og hvis du trykker på taket på nøkkelen nå?

Da aktiverer du katapultsetet på passasjersiden.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Muffinman

Praktisk når fruen maser om å få sitte bak rattet  ;D

teslaz

Sitat fra: Muffinman på fredag 04. april 2014, klokken 21:27
Praktisk når fruen maser om å få sitte bak rattet  ;D
Dette er det beste jeg har lest på en stund her på forumet
  ;D
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

eclipse


Sitat fra: Inv på fredag 04. april 2014, klokken 19:53
Startet upgraden for ca 30 minutter siden. Er det normalt at skjermen blir helt sort. Har på den features som lar lysene stå på frem til bilen låses. Men er det normal at lysene står på mens bilen oppgraderes? Er litt bekymret for 12v batteriet ettersom jeg ikke hadde sykt go 3g deknining for upgraden. Bilen står forøvrig ikke plugget i lading.

Du trenger ikke bekymre deg for 3G dekningen under oppgraderingen. All nedlasting er ferdig før oppgraderingen starter. Og bilen går helt i svart når det skjer, no worries så lenge du forlater bilen og holder fingrene unna.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Havebigfun

For de med vedvarende ladeproblemer er det en lykkens dag idag!!
v5.9 (1.51.94) ser ut til å løse alle ladeproblemene. Denne versjonen er spesialdesignet  for IT lading har jeg fått sagt. Hos meg kan jeg for første gang stoppe- og starte lading med app- og det er ingen 12V-problem etter at bilen var tilkoblet UMC selv om den var ferdigladet fra igår.

Quattro

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 05. april 2014, klokken 07:54
For de med vedvarende ladeproblemer er det en lykkens dag idag!!
v5.9 (1.51.94) ser ut til å løse alle ladeproblemene. Denne versjonen er spesialdesignet  for IT lading har jeg fått sagt. Hos meg kan jeg for første gang stoppe- og starte lading med app- og det er ingen 12V-problem etter at bilen var tilkoblet UMC selv om den var ferdigladet fra igår.

Jau, jeg har 5.9 og får 12v problemer hvis lading ferdig før jeg er i bilen. Ikke alltid jeg kan restarte lading fra appen heller.....
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

P85D+

Bare positiv erfaring m. 5.9 :)

Husk at hvis 12V batteriet ha vært utsatt for dyputlading så må det skiftes. Har gjort det på begge mine.

Sjekk 12V. Ta av nesa på bilen etter lading og bilen har stått noen timer og mål V styrken på batteriet. Bør ha en hvilespenning på mellom 12.8 og 13.1 V
Viktig at bilen ikke startes før måling slik at event. 12V lading startes.

Best er og gjøre det klart på forhånd og måle etter endt lading.

P85D og 85D

Quattro

Sitat fra: TeslaSignature på lørdag 05. april 2014, klokken 08:46
Bare positiv erfaring m. 5.9 :)

Husk at hvis 12V batteriet ha vært utsatt for dyputlading så må det skiftes. Har gjort det på begge mine.

Sjekk 12V. Ta av nesa på bilen etter lading og bilen har stått noen timer og mål V styrken på batteriet. Bør ha en hvilespenning på mellom 12.8 og 13.1 V
Viktig at bilen ikke startes før måling slik at event. 12V lading startes.

Best er og gjøre det klart på forhånd og måle etter endt lading.

Skal se på det, men har hatt bilen i 10 dager, 12v problemer to ganger, bør jeg forvente dårlig 12v batteri?
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

Royce1981

Jeg har hatt bilen i 4 mnd og aldri hatt noe problem, så det er litt vanskelig å forutse.



Sitat fra: Quattro på lørdag 05. april 2014, klokken 08:54
Sitat fra: TeslaSignature på lørdag 05. april 2014, klokken 08:46
Bare positiv erfaring m. 5.9 :)

Husk at hvis 12V batteriet ha vært utsatt for dyputlading så må det skiftes. Har gjort det på begge mine.

Sjekk 12V. Ta av nesa på bilen etter lading og bilen har stått noen timer og mål V styrken på batteriet. Bør ha en hvilespenning på mellom 12.8 og 13.1 V
Viktig at bilen ikke startes før måling slik at event. 12V lading startes.

Best er og gjøre det klart på forhånd og måle etter endt lading.

Skal se på det, men har hatt bilen i 10 dager, 12v problemer to ganger, bør jeg forvente dårlig 12v batteri?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA