Hovedmeny

FW 5.9

Startet av Veggen, mandag 24. mars 2014, klokken 12:22

« forrige - neste »

Cirion

Sitat fra: Cheetah på mandag 31. mars 2014, klokken 12:42
Kan du forklare hva en "Volvo"-lader CEE 16A er?

Er du sikker på at du får 102 km/t på 22kW stolpe med 26A og dobbeltlader.
Jeg har dobbeltlader og bruker Salto sin standard Mennekes kabel og får adri mer enn ca 80-85 km/t på disse ladestasjonene.....?
Bruker du en annen type kabel?

/Tore
En "Volvo" kabel, er en slik som denne fra Mennekes:

Forskjellen er at den som selges hos Volvo er gul og koster kun SEK 3800,- hos Svenske Volvo forhandlere.

Er meget sikker på at jeg normalt får 102km/t på 22kW ladere. Lader riktignok kun på 26A og 18kW. Husk at jeg også skrev at jeg har visning på RATED, ikke Typical.

Her er et bilde jeg tok når jeg fikk 105km/t:
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

rene

Jeg var innom Tesla Sandnes i dag og de oppgraderte kjerra til 5.9.

Har ikke sett det nevnt enda, men når jeg nå rygger opp mot garasjen og HomeLink kommer i fokus, fortsetter ryggekameraet å vise. Tidligere (5.8.10) så ble den skjermen blank så lenge HomeLink var "åpen". Good one, Tesla!

FThorsen

Mente å ha lest et sted med 5.9 at på kartet i en eller flere modus (North facing?) så skulle bilen være plassert mot bunn av skjermen og ikke midt på. Har noen sett dette? Jeg har testet og ser at bilen er midt på skjermen/kartet uansett hvilken modus, noe som ikke er så smart/logisk. Er jo mer interessert i vei og trafikk foran meg enn bak meg :)
Bærum
BMW 320 MDAT, 2007 modell (solgt)
TMS P85+ november 2013 (solgt)
TMS P85D mars 2015 (kondemnert)
Nissan Leaf 2014 (dama)
Hyundai Ioniq 5 Project 45 (nåværende)

Roger (NO)

Sitat fra: fthorsen på mandag 31. mars 2014, klokken 15:12
Mente å ha lest et sted med 5.9 at på kartet i en eller flere modus (North facing?) så skulle bilen være plassert mot bunn av skjermen og ikke midt på. Har noen sett dette? Jeg har testet og ser at bilen er midt på skjermen/kartet uansett hvilken modus, noe som ikke er så smart/logisk. Er jo mer interessert i vei og trafikk foran meg enn bak meg :)
Gjelder "head up" når kartet kjører i halv skjerm.

Bilen er da MOT bunnen, og ikke i bunnen. Det er vel snakk om 5-10mm under midten, så ikke mye å snakke om...

janmb

Stemmer.

Men det er fint at den ikke er HELT ved bunnen, det er kjekt å se litt av omgivelsene bak også, spesielt når kartet roterer mye når du kjører på veldig svingete vei.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Veggen

Noen andre som har lagt merke til at effekten nå oppgis som totalen ved lading på trefase?
Det står nå 18kW på 26A og 12kW på 16A.
Før var det effekt per fase, altså 1/3 av totalen.

Quattro

Når jeg ser på Bjørn sin video ser jeg at han har en "cold weather" valg under "controls". Dette har ikke jeg på min 5.9 versjon, må man ha vinterpakken for å ha dette valget?
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

bb

Sitat fra: Quattro på mandag 31. mars 2014, klokken 21:09
Når jeg ser på Bjørn sin video ser jeg at han har en "cold weather" valg under "controls". Dette har ikke jeg på min 5.9 versjon, må man ha vinterpakken for å ha dette valget?
Ja, du må ha vinterpakken. Det vil si, jeg vil ikke anbefale noen å velge vinterpakken. Men, ja. Du må ha den for å få den opp på menyen.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Milzit

Sitat fra: bb på mandag 31. mars 2014, klokken 21:15
Sitat fra: Quattro på mandag 31. mars 2014, klokken 21:09
Ja, du må ha vinterpakken. Det vil si, jeg vil ikke anbefale noen å velge vinterpakken. Men, ja. Du må ha den for å få den opp på menyen.
Så du vil ikke anbefale noen å ha oppvarmete bakseter...? Greit nok at mange sikkert ikke har behov for det, men tror nok at noen ønsker vinterpakker pga dette.. ;) (meg f.eks.)

bb

Sitat fra: Milzit på mandag 31. mars 2014, klokken 21:42
Så du vil ikke anbefale noen å ha oppvarmete bakseter...? Greit nok at mange sikkert ikke har behov for det, men tror nok at noen ønsker vinterpakker pga dette.. ;) (meg f.eks.)
Før da jeg kjørte fossilbil observerte jeg at madamen ofte brukte setevarmer da jeg nettopp hadde startet bilen og den var kald. Nå ser jeg aldri at hun bruker den. Dette har med at jeg har vært flink med å forvarme bilen. Det holder ikke med å bare forvarme fem-ti minutter. Jeg må forvarme en halvtime før interiøret er varmt. De som ikke har tid til forvarming vil nok få nytte av setevarmere. Men for min del har den nesten aldri blitt brukt.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Bjørn

Sitat fra: bb på mandag 31. mars 2014, klokken 22:10
Sitat fra: Milzit på mandag 31. mars 2014, klokken 21:42
Før da jeg kjørte fossilbil observerte jeg at madamen ofte brukte setevarmer da jeg nettopp hadde startet bilen og den var kald. Nå ser jeg aldri at hun bruker den. Dette har med at jeg har vært flink med å forvarme bilen. Det holder ikke med å bare forvarme fem-ti minutter. Jeg må forvarme en halvtime før interiøret er varmt. De som ikke har tid til forvarming vil nok få nytte av setevarmere. Men for min del har den nesten aldri blitt brukt.
skal/må man spare strøm, så kan det være en fordel å skru ned temp i bilen, og heller skru på setevarmere, som bruker mye mindre strøm enn å varme kupen de ekstra gradene.. :)

Kimpala

Vi kjører vel ikke Tesla for å spare strøm Bjørn ;)
X
3

sn0le

Som regel gjør man vel ikke det, men hvis det er for å klare å komme hjem uten å havne på en flatbed så kan det vel forekomme. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

bb

Sitat fra: Bjørn på mandag 31. mars 2014, klokken 22:33
skal/må man spare strøm, så kan det være en fordel å skru ned temp i bilen, og heller skru på setevarmere, som bruker mye mindre strøm enn å varme kupen de ekstra gradene.. :)
Jau, skal man spare strøm så vil det nok fungere fint. Personlig så blir jeg kald rundt armene hvis kabintemperaturen er lav. Derfor har jeg begynt å ha på meg langarmet fleecejakke for å spare strøm. Og kona har nesten alltid et pledd over seg når hun sitter på.

Når vi har kjørt 350+ km på en lading så har vi hatt på oss to lag med bukser og en lett jakke. Da slipper noen av oss å fryse og vi kan ligge i greie hastigheter. Hvis jeg ikke husker feil lå innetemperaturen på 18,5°C.

Det jeg først nevnte om vinterpakken var nok mest med tanke på comfort og ikke energiøkonomi. Men jeg er helt enig med deg i at man kan spare energi ved å bruke lavere innetemperatur og setevarmer :)
Bjørns videoer

Bjørn

Jau, skal man spare strøm så vil det nok fungere fint. Personlig så blir jeg kald rundt armene hvis kabintemperaturen er lav. Derfor har jeg begynt å ha på meg langarmet fleecejakke for å spare strøm. Og kona har nesten alltid et pledd over seg når hun sitter på.

Når vi har kjørt 350+ km på en lading så har vi hatt på oss to lag med bukser og en lett jakke. Da slipper noen av oss å fryse og vi kan ligge i greie hastigheter. Hvis jeg ikke husker feil lå innetemperaturen på 18,5°C.

Det jeg først nevnte om vinterpakken var nok mest med tanke på comfort og ikke energiøkonomi. Men jeg er helt enig med deg i at man kan spare energi ved å bruke lavere innetemperatur og setevarmer :)
[/quote]
Jah, vi har og fått erfare kaldguffset fra trekantvinduet.. :) Så standard utstyr på langturer vinterstid er nå 2 flisjakker og pledd til beina til madammen.. Håper det blir strålende solskinn på Nordlandsturen snart.. :) Tar du sjansen på sommersålan.. ? Eg trur eg ser an vermeldingan når det nærmer seg..

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA